Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Kako na Facebooku prepoznati ljude željne pažnje

Jedna vrlo zanimljiva strana Facebooka je ta što se može dobiti dobar uvid u nečije mentalno stanje (i zdravlje), pogotovo kad su u pitanju ljudi koji su po svaku cijenu željni pažnje. Takve je na Facebooku (i sličnim društvenim mrežama) lako uočiti ...

1. Stavljanje mnogo slika - Ljudi željni pažnje gotovo svakodnevno stavljaju slike sebe kako bi drugima pokazali "gdje su bili, što su radili i kako su izgledali", makar kvaliteta takvih slika (i tehnički i estetski) bila katastrofalna. I naravno, ide se na kvantitetu - što više slika to bolje, pa makar se radilo o nekom totalno beznačajnom događaju poput npr. odlaska u dućan...

2. Nedostatak kriterija selekcije slika - Dotični će gotovo uvijek nakeljiti na facebook sve slike koje su nekom prilikom snimili, bez da rade ikakvu selekciju. Tako će npr. staviti 5 vrlo sličnih fotografija, umjesto da od njih odaberu samo jednu najkvalitetniju, ili nijednu ako nema kvalitetnih.

3. Tagirani su na svakoj slici na kojoj se nalaze - Bez obzira da li ih se stvarno vidi na slici ili tek dio nebitbnog "inventara" u pozadini, a ponekad čak i ako ih uopće nema na slici (ali je slika popularna), moraju biti tagirani na njima. Dok će svi normalni ljudi uvijek ukloniti tag sa slika na kojima ih nema , sa slika koje ne smatraju bitnima ili gdje su uhvaćeni u nekoj jako nezgodnoj pozi (ako ih je netko drugi tagirao), željnima pažnje takve stvari nimalo ne smetaju.

4. Dominacija self-shotova - Self-shotovi, bilo pojedinačni ili grupni, omiljena su zanimacija uglavnom ženskog djela Facebook populacije. Poziranje pred ogledalom sa mobitelom (rijeđe pravim aparatom) u ruci, uvjerene kak zbog izbačene stražnjice i "duckface"-a izgledaju "neodoljivo" i "zanosno" (iako je često upravo suprotno).

5. Izuzetna osjetljivost na bilo kakavu kritiku - Dok naravno uvijek prolaze "lajkovi" i komentari tipa "wow", "super", "divno", "krasno", "<3" i slični... bilo kakve negativne komentare (pa makar se radilo o ironiji i sarkazmu) brišu, komentatore napadaju da su "oni na njih ljubomorni" i tome slično (uglavnom neki ad hominem), ili ih u najgorem slučaju miču sa frend liste.

6. "Javna privatnost" - Dotičnima su postavke privatnosti gotovo uvijek na "public". Rijetko kad da nisu, ali u tom slučajU to kompenziraju time da imaju tonu "frendova", od barem nekoliko stotina, pa do nekoliko tisuća, od kojih veliku većinu jedva da poznaju uživo, ako uopće. Naravno, velik broj frendova osigurava veliku količinu pažnje i velik broj "lajkova". Uz to zanemaruju ono da se na internet ne bi trebale stvaljati fotografije koje se i inače nebi pokazivale potpuno nepoznatim ljudima, štoviše neki čine upravo suprotno.

7. Uvijek tvrde kako se "ne vole slikat" - Čim se u njihovoj blizini pojavi fotoaparat, oni su prvi koji se bune, najčešće samo da bi dodatno na sebe skrenuli pažnju. Pogotovo u situacijama gdje ima više ljudi i gdje se nitko drugi ne buni... Štoviše, kad su u pitanju mlađe generacije, oni koji se najviše bune su najčešće upravo oni koji na Facebooku i internetu općenito imaju najviše svojih fotografija. Ima čak i onih koji će se u jednom trenutku buniti, a u drugom trenutku izvaditi svoj aparat i snimati (uglavnom sebe)....

Post je objavljen 02.06.2013. u 00:39 sati.