Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/navijachajduka

Marketing

KAKO POVEĆATI BROJ ČLANOVA NK HAJDUK

Ako pogledamo način na koji funkcionira današnji sustav učlanjivanja u NK Hajduk onda se većina problema vrti oko prezentacije i otvorenosti kluba prema svojim (novim/starim) članovima. Po meni broj članova jednostavno nije dovoljno velik jer je klub previše pasivan u prikupljanju novih članova. Trenutne pogodnosti (osim samog ponosa) koje članstvo nudi nisu problem, ali je problem da svi Hajdukovi navijači moraju sami tražiti kako da postanu članovi, umjesto da klub njih traži.

Zato evo i prijedloga akcija koje ja smatram nužnim da bi se povećao broj članova NK Hajduk:

1. Treba napraviti službenu bazu podataka svih članova (i retroaktivno, u skladu s podacima koji postoje u klubu) pri čemu bi za svakog člana trebalo biti definirano:
IME I PREZIME
OIB
DATUM ROĐENJA
ADRESA
TEL./MOB.
E-MAIL
+ možda titula i sl.

2. Baza podataka s IMENOM I PREZIMENOM, te OIB-om svih članova trebala bi biti javna (klikom na internetu moglo bi se vidjeti tko je sve član).

3. S gore navedenom bazom podataka dala bi se napraviti analiza kakav je uopće profil ljudi (godine, mjesto boravka, možda i zanimanje...) učlanjen u nas klub. Na temelju te analize odredila bi se ciljana skupina prema kojoj bi klub išao (više u daljnjim akcijama).

4. Možda i najvažnija ovdje navedena točka bi bila provođenje AKTIVNIH TRIBINA. Činjenica jest da je NK Hajduk pasivan kada je u pitanju dovođenje novih članova. Praktički ako pojedinac ne želi biti član kluba, klub se sigurno neće puno potruditi da privuče nove članove. Osobno, tek jednom godišnje dobijem uplatnicu na kućnu adresu i to je sve što me može podsjetiti na to da sam član kluba. Tu i tamo se na radiju zavrti koja reklama, ali ništa ono iskonski da bi nekoga privuklo da postane novi član. Zato s obzirom na (prije svega novčanu) situaciju u klubu i činjenicu da klub nema novca za agresivnu medijsku kampanju, trebalo bi krenuti s provođenjem „besplatnih“ javnih tribina. Kako početi? Npr. za početak, ne bi bilo loše krenuti s fakultetima. Znači, netko iz kluba (npr. voditelj Odjela za članstvo) ugovori s npr. Ekonomskim fakultetom u Splitu da će se održati javna tribina o članstvu u NK Hajduk. S obzirom na to da se radi o Hajduku, pretpostavljam da bi se mogla isposlovati velika dvorana gdje bi se pozvali svi studenti te bi im se prezentiralo što to znači biti član klub, koje su pogodnosti, kako se učlaniti, tu bi im se objasnila razlika da to više nije učlanjenje u udrugu Naš Hajduk nego direktno u NK Hajduk, zatim koji je smisao glasanja za članove NO i sve slično tome. Ako ništa drugo tu bi studenti dobili informaciju gdje i kako se učlaniti u klub. Iznenadili bi se koliko su ljudi neinformirani o svemu. Isto tako da bi ovakve tribine dobile na važnosti na njima bi trebali biti nazočni pojedini članovi NO, te po mogućnosti predsjednik kluba tako da bi studenti imali pravo postavljati (možda i neugodna) pitanja svim akterima. Tako bi klub dobio na transparentnosti, otvorio bi se svim navijačima, a s vremenom bi se mogla postići puno veća sinergija. Iste takve tribine bi se za početak mogle organizirati i na drugim fakultetima (FESB, Pravni fakultet,...), a ako bi se to pokazalo kao pun pogodak, mogle bi se slične stvari provoditi i u manjim gradovima duž Dalmacije, ali i na primjer u samom Zagrebu koji je jednako tako velika baza naših navijača. Sve ovo bi imalo minimalan trošak za sami klub, a benefit bi mogao biti višestruk. Naravno, na ovim tribinama bi se omogućilo svim sudionicima učlanjenje u klub, ali što je još i važnije, ponudilo bi se svim nazočnim da ostave svoju e-mail adresu (širenje potencijalne baze članova, više u nastavku).

5. Ono što danas na razini članstva apsolutno ne funkcionira (možda u teoriji da, ali u praksi sigurno ne) jest korištenje interneta kao sredstva privlačenja novih članova, ali i prodaje svojih proizvoda. Skoro pa potpuno besplatan, a gotovo da se i ne koristi. Zato sam gore i naveo da e-mail adrese svih članova (pa i onih ljudi koji još nisu članovi) moraju biti u bazi podataka Odjela za članstvo. Kada bi takva baza postojala onda bi svi njeni članovi svako toliko dobivali podsjetnik putem maila da postanu članovi kluba, zatim dobivali bi obavijesti o svim mogućim akcijama (novi dresovi, obavijest o preuzimanju rezerviranih karata, sve novosti vezane uz članstvo i sl). Osobno, koristio sam razno razne usluge radeći diljem Europe (npr. Rent-a car usluge) i još dan danas primam njihove ponude putem maila. Hoću reći, slanje poruka na mail svakom pojedinom članu (s jasnim, a ne prečestim) porukama ljudi bi trebali doživjeti puno osobnije (što i jest cilj) nego da iste takve stvari sami traže po internetu.

6. Barem nekoliko puta godišnje bi se trebali tiskati letci koji bi nasumično bili poslani (ubačeni u sandučiće) na razne adrese. Isto tako na letcima bi osim ponude za učlanjenje u klub bilo jasno navedeno gdje se može ostaviti e-mail adresa na koju bi biti slane gore naveden poruke (novosti) vezane uz članstvo.

7. Ovo pod točkom sedam se jednostavno mora realizirati. SVI PRETPLATNICI JEDNOSTAVNO MORAJU BITI I ČLANOVI KLUBA! Zašto sam napisao MORAJU?! Zato što danas neke stvari jednostavno ne funkcioniraju kako treba.
Evo primjera, osobno sam i dugogodišnji član kluba i dugogodišnji pretplatnik. I kad dođe ljeto, kada odem napraviti pretplatu, uvijek ista scena. Uđem i ako osobno ne kažem da sam član kluba neću dobiti popust na pretplatu. Ajmo konkretno, ako je pretplata za ISTOK 700 kn (uzeo sam proizvoljnu cifru), a ja je uz popust mogu dobiti za recimo 580 kn. Nije li onda jednostavno obaveza ljudima koji rade dolje da svakom čovjeku (bio pretplatnik ili ne) na licu mjesta ponude da postane prvo član kluba, pa pretplatnik (jeftinije mu je za proizvoljnih 20 kn)?! Tako bi svi pretplatnici ujedno postali i članovi kluba. Možda bi klub novčano gledano nešto sitno i izgubio, ali bi povećao broj svojih članova, a samim time i nemalo bitnu percepciju u javnosti. Ovo sam samo naveo kao banalan primjer, ali poruka jest (nadam se) jasna.

8. Svakom članu bi trebala biti omogućena jednostavna promjena svojih podataka. Ako netko mijenja adresu, broj mobitela, mail adresu i sl, morao bi postojati jednostavan put kako te stvari ažurirati. Danas osobno primam uplatnice za članstvo na svojoj staroj adresi i ako sam ne kontaktiram odjel za članstvo, ne znam kako će me netko pronaći na novoj adresi.

9. Isto tako u povećavanju broja članova (s vremenom) važnu ulogu mogu odigrati i humanitarne akcije. Npr. Danas svi članovi kluba imaju 10 posto popusta na Hajdukove suvenire, a klub (u dogovoru sa sponzorom) bi mogao dodatnih 5 posto (samo od prihoda članova kluba) donirati npr. gradu Vukovaru ili nekoj udruzi i sl. Opet (s vremenom) poboljšanje percepcije u javnosti što nije zanemarujući faktor.

10. Svi članovi kluba moraju imati jasne pogodnosti, te mora postojati razlika između članova kluba i ostalih navijača. Slažem se da ovo već i danas postoji, ali i ovdje postoji prostor za napredak. Npr. prilikom rezervacije karata za velike utakmice, treba članovima kluba omogućiti on-line rezervaciju karata. Znaci dok se ostali prže i čekaju u redu na suncu, ja kao član kluba mogu napraviti svoju rezervaciju (i uplatu) putem interneta. Isto tako predizanje dotične karte svaki pojedini član bi mogao napraviti u njemu odgovarajućem objektu. Npr. „Mate iz Kaštela“, rezervira svoju kartu on-line putem i onda u rezervaciji napiše da će kartu preuzeti u Fan shopu u Kaštelima (PC Emmezeta). Možda sam ta činjenica privuče „Matu iz Kaštela“ da postane član kluba. Praktički Mate ne mora niti dolaziti blizu stadiona (čak i ako prethodno nije član kluba) nego i članstvo i kartu „može riješiti“ putem interneta.

11. Ako bi ovakav koncept zaživio, te ako bi se pokazao dobrim, onda bi klub svoje štandove (rekviziti + moguće učlanjenje) mogao (praktički besplatno) koristiti na priredbama poput Torcida kupa, memorijalnog turnira 4 kafića i sl... No to je već neka daleka budućnost.

Znači cilj provedbe ovih, ali i još mnogo drugih točaka (poput jasnijeg i boljeg učlanjivanja ljudi iz inozemstva) bi bio napokon jednostavniji, otvoreniji, transparentniji klub prema svim svojim navijačima i članovima. Višegodišnja pasivnost ljudi iz kluba nas je dovela tu gdje jesmo, vrijeme je da se nešto pokrene! Uz sve ovo ne manje važan aspekt ima i sportska strana medalje jer ako Hajduk nije u vrhu HNL-a i ako ne igra u Europi, onda teško da se i na ovom polju mogu napraviti veliki koraci.

Ovo je samo na brzinu sklepano ono što mi se trenutno vrti po glavi. Naravno da se svaka od ovih točaka može i puno bolje razraditi, pogotovo kada se sagleda iz aspekta više navijača (više ljudi uvijek da bolji i objektivniji prijedlog).

Za kraj evo i usporedbe broja članova NK Hajduk s ostalim europskim velikanima koji primjenjuju model sličan našem gdje članovi kluba na razne načine utječu na izbor ljudi u vodećim strukturama kluba (Socios model). Samo brzim pregledom možemo vidjeti da stvarno prilično zaostajemo za onima koje često navodimo kao primjer. Još kada uzmemo u obzir da je broj članova NK Hajduk prošle i ove godine znatno manji od navedenih 8000 onda su brojke još i poraznije... Zato je vrijeme za pokret i (gore navedene) akcije inače je vrlo upitno koliko će ovaj naš model još dugo živjeti.






Sa štovanjem,
Ante Armanda
mail: ante.armanda@xnet.hr



Post je objavljen 27.05.2013. u 09:21 sati.