Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/monasticism

Marketing

Brbljavost i šutljivost



Image and video hosting by TinyPic


Brbljavost je prijestolje taštine, na kojemu se ona rado pojavljuje u svoj svojoj slavi. Brbljavost je znak neznanja, vrata ogovaranja, sluga laži, odbacivanje smirenja, dozivatelj duhovnog mrtvila, preteča sna, raspršenost misli, gubitak opreza, gubitak duhovne topline, zamračivanje molitve.

Razborita šutnja majka je molitve, oslobođenje od ropstva, čuvanje duhovnog žara, stražar misli, otkrivač neprijatelja, podsjetnik na smrt, predočivač posljednjeg suda, pomoćnik spasonosne potištenosti, neprijatelj drskosti, suputnik kontemplacije, protivnik težnje da se druge uči, umnoživač znanja, tvorac viđenja, neosjetno napredovanje, skriveno penjanje.

Onaj koji je upoznao svoje grijehe, zagospodario je i svojim jezikom. A onaj koji mnogo govori, još ne poznaje sebe onako kao što bi trebalo da se poznaje. Prijatelj šutnje približava se Bogu razgovarajući s njim tajno i njime je prosvijetljen.

Isusova šutnja posramila je Pilata (usp. Mt 27,14), a šutnja pobožnog čovjeka uništava taštinu. Izgovorivši riječ Petar je gorko zaplakao (usp. Mt 26,75) jer je zaboravio onoga koji je rekao Odlučio sam: Čuvat ću put svoj da ne zgriješim jezikom; usta ću svoja zauzdati dokle god preda mnom bude bezbožnik (Ps 39,2), kao i onoga drugog koji je kazao: Bolje je pokliznuti se na cesti, nego na jeziku: tako opakima propast iznenada dolazi. (Sir 20,18).

Jednom sam prilikom čuo zanimljive stvari od nekog čovjeka koji je razgovarao sa mnom o šutljivosti. On mi je rekao da su brbljavosti, općenito uzevši, sljedeći uzroci: ili od naopakog i neobuzdanog života i navika (jezik kao organ tijela po navici traži ono na što se je naviknuo) ili, kod pokornika, od taštine, a ponekad i od proždrljivosti. Stoga često mnogi koji obuzdavaju želudac ujedno obuzdavaju i jezik i brbljavost.

Tko misli na smrt, presjekao je brbljanje. I onaj koji je stekao duševni plač, bježi od brbljavosti kao od vatre. Onaj koji je zavolio kontemplaciju zatvorio je usta. A onoga koji voli lutati iz ćelije izgoni strast.

Tko je osjetio miris višnjega ognja, izbjegava skupove ljudi kao što pčele bježe od dima. Jer kao što dim odgoni pčelu, tako ni on ne trpi velik skup ljudi. Malo je njih koji mogu zaustaviti vodu bez brane. Još manje onih koji mogu ukrotiti neobuzdana usta.

Onaj koji je stigao do jedanaeste stube odsjekao je mnoga zla.


Sveti Ivan Klimak, Ljestve ili 30 stuba do raja




Post je objavljen 10.02.2013. u 21:06 sati.