Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/plasticno-je-fantasticno

Marketing

Zabrane i oporezivanja plastičnih vrećica narušavaju nacionalne ekonomije



Svako uvođenje dodatnih nameta na plastične vrećice povećava troškove stanovništva. U vrijeme kada se brojne države u svijetu, kako najjača svjetska ekonomija SAD, pa tako i naša Hrvatska, susreću s ogromnim problemima nezaposlenosti i padom industrijske proizvodnje, jednostavno se ne smije dopustiti daljnje ugrožavanje radnih mjesta i povećanje troškova stanovništva.

Utjecaj na lokalne zajednice:
- Istraživanje koje je provedeno na Bacon Hill institutu u suradnji s Fondacijom "Amerikanci za poreznu reformu" utvrdilo je da je Washington D.C. uvođenje naknade na plastične vrećice koštalo najmanje 100 radnih mjesta i rezultiralo smanjenjem prihoda od 5,6 miliona $. (1)
- Istraživanje koje su navedene dvije institucije provele za potrebe savezne države Oregon utvrdilo je da donošenje takve odluke će koštati državu 277 radnih mjesta i smanjenjem ukupnog prihoda od 2,3 miliona $ (2)
- Studije također pokazuju da naknade i zabrane jednokratnih plastičnih vrećica nisu smanjile plastični otpad na odlagalištima. Naime, umjesto jednokratnih vrećica koje potrošači dobivaju u trgovinama i na kraju upotrebe iskoriste kao vrećice za smeće, potrošači su kupovali plastične vrećice za smeće koje su u pravilu deblje i teže, odnosno na odlagalištima je za istu namjenu završilo više plastike (3,4)

Utjecaj na obitelji:
- Kada potrošači imaju priliku birati na blagajnama supermarketa, u 90 % slučajeva odabiru plastične vrećice. Nakon što odnesu kući kupljene potrepštine, u 9 od 10 slučajeva te se vrećice višekratno iskoriste za druge kućanske potrebe (5)
- Zabrane jednokratnih plastičnih vrećica mogu potencijalno više koštati obitelji i do tisuću kuna godišnje jer su tada prisiljeni kupovati deblje i veće plastične vrećice za različite kućanske potrebe.
- Nameti i takse su uvijek predmet povećanja. U 2007. godini Irska je povećala naknadu na plastične vrećice na 22 € centa po vrećici, dodatno oštećujući kupce (6)

< Dijagram lijevo: Kada potrošači višestruko koriste trgovačke plastične vrećice onda ih koriste za:

33 % - ulaganje u koševe za smeće

22 % - vrećice za smeće

18 % - nošenje potrepština

10 % - prikupljanje izmeta kućnih ljubimaca

6 % - nošenje doručka / marende

4 % - recikliranje

3 % - spremanje namirnica

2 % - spremanje stvari

1 % - pakiranje

2 % - druge svrge






Izvori podataka:
(1) Utjecaj odluke 18-150 na ekonomiju Washington D.C.-a - The Beacon Hill Institute at Suffolk University; January 2011.
(2) Studija o utjecaju uvođenja takse na ekonomiju građana Oregona i trgovine - Cascade Policy Institute, Americans for Tax Reform, and The Beacon Hill Institute at Suffolk University; February 7, 2011.
(3) Ocjena utjecaja uvođenja naknade na plastične vrećice u Škotskoj - Environment and Rural Affairs Department, Scottish Executive; August 2005
(4) Bin line sales double nation average after plastic bag ban (Nakon zabrane jednokratnih trgovačkih plastičnih vrećica udvostručena prodaja vrećica za smeće) - Adelaide.com, Australija - Kolovoz 2011.
(5) National Plastic Shopping Bag Recycling Signage Testing, APCO, March 2007.
(6) Plastic Bags Levy to be increased to 22c from 1 July 07 (Povećanje naknade na plastične vrećice u Irskoj);" Ministry of Environment, Heritage and Local Government; Republic of Ireland; February 21, 2007.





Post je objavljen 01.02.2013. u 00:33 sati.