Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vajrapani

Marketing

Sin Srca: Shiwa-Wöd Repa

Podsjetimo se odlomka iz Jetsunove biografije iz nastavka koji sam stavio na blog pod nazivom Posjet zle tetke, a koji završava sa pitanjem učenika Shiwa-wod Repe koji u jednom trenutku očajava u zdvojnosti:
Tada se Shiwa-wod-Repa obratio Jetsunu ovim riječima:
O Jetsun da li je sve to iznad naše spoznaje? Kada čujemo kako si uporan u svojoj vjeri i smjernosti ti bio dok si pribavljao Istine od svoga Gurua. Kako si blag i pun vjere bio prolazeći kroz sva ta strašna iskušenja i kako si ustrajan i energičan bio u svojoj duhovnosti i meditaciji u osamljenim brdskim krajevima. Kada razmišljamo o tim djelima, uspoređena naša religijska predanost izgleda kao puki sport koji se radi iz dokolice povremeno kad nam se prohtije. Takva duhovnost, bojimo se, neće nas emancipirati od Samsare. Što nam je činiti?“ Izgovorivši te riječi Shiwa-wod-Repa gorko je zaplakao.

Shiwa-Wöd (Shiwa-O ili pak Zhivai-Od u nekim tekstovima) je pripadao krugu najbližih učenika Jetsuna Milarepe. O njihovu prvom susretu u prijevodu biografije koju su pripremili W. Evans-Wentz i lama Dawa Samdup stoji samo kratko: dok je prosio milodar, tijekom jesenskog perioda, susreo je Shiwa-Wöd Repu u mjestu Chuming-Ngülbum. Spomenuto je i kako je Shiwa-Wöd bio jedan od nekoliko učenika koji su bili uz Milarepu u posljednjim trenucima njegova života. Kada je dijelio predmete s kojima se za života služio, Milarepa je ostavio Shiwa-wodu svoju drvenu zdjelu.
Iako su povijesno važniji i najčešće spominjani dvojica: Milarepim dharmički nasljednik Jetsun Gampopa te Rechung (koji je zapisao biografiju) Shiwa-Wöd Repa zajedno sa njima i još petoro drugih tvori krug od osam glavnih učenika- tzv. Sinovi Srca.
Jedna druga pak kompilacija tekstova o Milarepi, Stotinu Tisuća Milarepinih Pjesama, čak tvrdi da je Shiwa-wöd bio prvi pravi Milarepin učenik. Tamo je zabilježena sljedeća zgoda:

Jednom je tako Milarepa meditirao u špilji na planini Shri u regiji Lapchi Kang (regija oko vrhunca Mt. Everest) u toku cijelog ljeta i nastavio je tamo boraviti i u jesen. (utoliko se poklapa priča sa rečenicom iz biografije od Wentza/Samdupa gdje se spominje susret u jesen) Jednog jutra probudio se poslije neobičnog sna. U snu pristupila mu je tamnoputa žena s kojom je išao mladić od nekih dvadesetak godina. Žena je u snu pristupila Milarepi i rekla: „Osam latica otvoriti će se iz lotosova cvijeta u tvom srcu. Ovo je jedna od njih“ te je pokazala na mladića.
Milarepa je zaključio da je žena u snu bila dakini, a taj san protumačio kao nagovještaj da će imati osmero važnih učenika i jedan od njih se ima pojaviti baš toga dana. Razmišljajući o tome Milarepa se otputio iz špilje u nizinu, tamo je kod jedne rijeke legao na obalu da se odmori. Nešto kasnije stigao je bogati mladi aristokrat jašući na prekrasnom crnom konju.

To je bio Shuye Tarma Wangchuk, potomak bogate tibetanske obitelji. Iako upoznat s buddhističkom praksom bio je preokupiran životom bogatog „playboya“. Kaže se da je između ostaloga posjedovao besprijekorno iskrojenu odjeću, skup nakit, vrsnoga konja, posjede, izvanredno ukrašeni luk sa strijelama i izvrsni nož sa koricama optočenim draguljima.

Toga dana putovao je u posjet prijateljima povodom nekog slavlja. Kad je prišao rijeci vidio je Milarepu u njegovim prosjačkim haljama kako leži na obali.

Milarepa ga je zamolio da ga prebaci preko rijeke na konju jer je bio umoran. Jahač je to odbio rekavši kako je u prevelikoj žurbi da bi mu pomogao. Mladi plemić ujahao je u rijeku ali snažna struja nosila je konja i jahača i prelazak je bio jako dugotrajan i mukotrpan. U međuvremenu Milarepa se zaputio pješice preko rijeke u laganoj šetnji, a stopala mu nisu ni dodirivala površine nego je hodao malo iznad vode.

Kada je jahač konačno uspio prijeći rijeku na konju bio je zaprepašten i pojurio je prema Milarepi. Pregledavao je Milarepina stopala i noge i čudio se kako je čovjek bio potpuno suh, čak i tabani stopala su mu bili suhi. Upitao ga je kako je uspio učiniti takvo čudo. Milarepa koji je često odgovarao u kratkim pjesmama otpjevao je:

Sabrao sam vode četiriju transmisija,
Prakticirao sam duboku doktrinu devet primjena,
Vlast nad vajra-tijelom sam ostvario
I doveo um i energiju u harmoniju
Dakle ja Yogi vladam četirima elementima
I mogu levitirati i letjeti prostorom
I hodati nad vodom.

Mladoga plemića savladalo je grizodušje jer je Milarepi uskratio prijevoz preko rijeke te je zaplakao. Želeći se nekako iskupiti ponudio je Milarepi uzde koje je držao u rukama rekavši neka uzme njegova konja.
Milarepa je opet odgovorio u pjesmi:

Moj konj je vladanje nad umom i energijom
Ukrašen je svilenim šalom meditativne koncentracije
Koža mu je stadij najdublje apsorpcije
Sedlo zračeća samospoznaja
A ostruge su tri vizije

Nakon toga plemić je Milarepi nudio razne darove- cipele, šešir, odjeću, dragocjenu ogrlicu, na kraju mu je aristokrat ponudio sagraditi hram i doživotno sponzorstvo nad njime, svoju vlastitu sestru mu je htio dati za sluškinju, no sve ponude Milarepa je odbio sa pjesmom. Čak je mladić rekao da će se ubiti ako ga Milarepa ne uputi na pravi put.
Ne znajući što više učiniti nakon duge rasprave mladi bogataš i sam je zapjevao pjesmu iskazujući svoje duboko štovanje Milarepi:

O poštovani yogi, jutros sam jašući na konju
Susreo polugola čovjeka kako leži kraj rijeke
Pomislio sam ili je lud ili glup
Besramno se tako prikazujući
Mora da je manijak ili luda
Prijezir mi obuze um i zaobiđoh ga…

Tada ga ugledah gdje leti poput orla
Dok je prelazio na drugu obalu rijeke
Nad vodom je hujao poput vjetra i ptice u letu
Sada se misao javlja u meni
Da susreo sam potpuno ostvarenog Buddhu
O gospodaru, tražim tvoje vodstvo i upute.


Vidjevši da su njegove molbe iskrene i misleći na svoj proročanski san Milarepa je znao da Tarma Wangchuk ima potencijal postati veliki učenik

Milarepa je prihvatio njegovu molbu i uzeo ga za učenika. Prvo mu je dao instrukcije o oslobođenju od privrženosti. Tarma Wangchuk je prakticirao ustrajno četiri mjeseca, a zatim ga je Milarepa poslao k lami prevoditelju Bari Lotsawi od kojega je primio razna učenja i opunomoćenja. Nakon toga studirao je s Milarepom sljedećih pet godina. Milarepa mu je predao transmisije dragocjenih učenja koje je on primio od svoga gurua Marpe Lotsawe, a koje je Marpa donio iz Indije (Šest Yoga Narope, Maitripina Mahamudra itd.). Milarepa je također preimenovao Tarma Wangchuka i prozvao ga Shiwa (Zhi vai)-Wöd Repa, što znači Svijetlo Mira- Yogi U Bijeloj Halji.

Shiwa-Wöd otad nadalje nikada nije nosio kožne cipele, nikad se nije odijevao u ništa osim jednodijelne bijele halje, nikad nije akumulirao više namirnica od dvodnevne potrebe i nikada se nije vratio u svoj zavičaj. Suzdržavao se od puke fiksacije na riječi i prakticirao je predano i pažljivo. U tijeku svoga života postigao je savršeno Prosvjetljenje.

Tradicionalna predaja kaže se prilikom smrti Shiwa- Wöd Repe njegovo tijelo spontano razložilo bez ikakvih fizičkih ostataka tj. materijalno tijelo je transmutiralo u vadžra-tijelo (Neuništivo ili Dijamantno Tijelo). (kao što smo ranije spominjali na sličan način otišao je mahasiddha Naropa (guru Marpe Prevoditelja), koji se sasvim razložio u svjetlost tako da od njega nisu uspjeli skupiti nikakve relikvije). Isto se navodi za sveukupno devetoro Milarepinih učenika, a zanimljivo je da je od tih devetero koji su transmigrirali iz ovozemaljske egzistencije na tako egzotičan način bilo samo troje iz skupine Sinova Srca- Rechung, Shiwa-Wöd Repa i Khyira Repa, a ostalih šest su bile učenice, žene yoginke: Sale Wöd iz Nyanama, Paldar Bum iz Chunga te četiri sestre kojima nisu zabilježena imena.

Nadalje Shiwa-wöd smatra se pretpočetkom loze Dzogchen Ponlop Rinpočea koja postoji i danas. Iako je loza formlano počela tek u 18. st. s Prvim Dzogchen Ponlop Rinpocheom, Namkha Osal-om, Shiwa-Wöd i nakon njega Melong Dorje koji su živjeli u 12./13. st. smatraju se ranim inkarnacijama dotične loze.

Photobucket
Današnji sedmi Dzogchen Ponlop Rinpoche, punim imenom Karma Sungrap Ngedön Tenpa Gyaltsen, rođen 1965.g. u Sikkimu.


Post je objavljen 26.01.2013. u 19:06 sati.