Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/poslovnainteligencija

Marketing

Godina istine

Piše: Dražen Oreščanin

Sredinom 2010. godine smo u Poslovnoj inteligenciji shvatili da se moramo suočiti s krizom kojoj se nije nazirao kraj i pokazati joj zube. Napravili smo tada nekoliko bitnih strateških koraka, koji su nas iz grčevite borbe da bismo ostali na istoj poziciji usmjerili ponovo prema rastu i razvoju. Prva bitna promjena bila je organizacijska, flat organizaciju smo zamijenili organizacijom s pet tehnološko-poslovnih odjela koji su dobili pet novih direktora, kolega koji su već godinama s nama, najstručnijih i najboljih među izvrsnima.

Druga bitna promjena bila je okret prema zapadu, kao našem budućem ciljanom tržištu. Svojevremeno smo se pitali što mi to možemo ponuditi Europi, gdje je konkurencija velika i raspolaže zavidnim znanjem i resursima. Odgovor je bio vrlo blizu – možemo ponuditi jednaku kvalitetu usluge i jednak nivo znanja, ali po bitno nižoj cijeni. Dio tržišta koji je cjenovno osjetljiv uvijek je postojao i to je niša u kojoj se pozicioniramo. Zahvaljujući desetogodišnjim iskustvima s projekata iz različitih industija i s različitim tehnologijama, u mogućnosti smo zadovoljiti različite zahtjeve potencijalnih korisnika.

U 2011. godini smo vidjeli prve rezultate nove strategije, počeli smo dobivati poslove u Velikoj Britaniji i Švicarskoj, napravili smo iskorak i pokrenuli ured u Londonu. Istovremeno, kriza u Hrvatskoj se produbljivala i prihodi s domaćeg tržišta i dalje nisu nudili razlog za optimizam. Sredinom godine smo prvi puta nakon skoro tri godine zaposlili nekoliko novih kolega, primarno zbog rada na projektima u EU. Na kraju godine su ukupni konsolidirani rezultati bili na nivou protekle tri godine, nešto manji u Hrvatskoj, a uz znatan rast prihoda u Srbiji. Investirali smo i u pokretanje PI BIH.

Ova godina trebala je biti godina istine, u kojoj bismo konačno trebali vidjeti rezultate onoga što smo postavili prije dvije godine. I vidjeli smo rezultate, jednim dijelom zahvaljujući dobrom smjeru kojim smo krenuli, a drugim, većim dijelom zahvaljujući povjerenju naših korisnika i kvaliteti posla koji smo kao tim odradili.

Početkom godine u PI Zagreb nas je bilo 38 zaposlenih, a godinu završavmo s 53 zaposlena, a s još dvoje koji će nam se pridružiti početkom 2013. biti će nas 55. Sa 16 milijuna kuna u 2011., prihodi će nam 2012. godine narasti na otprilike 24 milijuna kuna, dakle oko 50% rasta. Preko 40% prihoda od usluga nam dolazi iz zemalja EU i Švicarske. I u Srbiji i Crnoj Gori imamo rast prihoda, a i PI BIH već ima troje zaposlenih i nekoliko projekata u tijeku. Krajem godine ukupno imamo oko 80 zaposlenih, uz konsolidirani prihod od preko 4 milijuna Eura. Također, nakon tri godine s marginalnom profitabilnosti, ove godine će i profitabilnost poslovanja biti kao u godinama prije krize.

Kakvi su nam planovi za budućnost? Planiramo rasti i dalje, prvenstveno na stranim tržištima, te u sljedeće tri godine udvostručiti prihode, a broj zaposlenih povećati za još 50. Na dobrom smo putu da dugoročni plan ostvarimo, u ovoj godini smo plan premašili.

U Hrvatskoj ima ukupno između 35 i 40 IT tvrtki s više od 50 zaposlenih. Ako odbijemo podružnice svjetskih divova (IBM, Oracle, Siemens, Atos, Ericsson...), integratore u stranom vlasništvu (Combis, S&T, Assecco), box-movere (M-SAN, Recro, Eurotrade, Microline), državne (APIS) i interne (mStart) IT tvrtke, te grupne kartične procesore (ISP Card i MBU) ostaje relativno malen broj tvrtki koje imaju neki bitniji kapacitet isporuke. U javnom sektoru to su primarno King ICT, IN2, Infodom i Comping, kao tvrtke koje imaju široke palete rješenja za javnu upravu.

Sveukupno u Hrvatskoj možda ima desetak IT tvrtki, koje se bave primarno implementacijom aplikativnih rješenja, koje su orjentirane na realni sektor ili na izvoz i koje imaju značajniji potencijal, a u sadašnjoj gospodarskoj situaciji imaju pozitivne rezultate i rast. Mi smo jedna od tih desetak tvrtki, koje u budućnosti moraju biti stjegonoše IT industrije u Hrvatskoj, a te pozicije i odgovornosti koju imamo moramo biti svjesni.

Ono što ja osobno očekujem je da će tvrtki sa značajnijim potencijalom biti za par godina nekoliko puta više i da će taj rast nastati od StartUpa i prihoda na stranim tržištima. Neke od tih tvrtki su već bitni poslodavci (InfoBip) ili trendseteri (Pet Minuta / Shout'Em, Salespod, Infinum, Farmeron) u IT industriji. Za sve navedene tvrtke vrijedi da su orijentirane gotovo isključivo na izvoz i da imaju jednu ili nekoliko tržišnih niša koje pokrivaju. Koriste hrvatsku pamet i znanje, a žive od globalnih prihoda.

Hvala svima koji su sudjelovali u ovom uspjehu, kao zaposlenici, korisnici, partneri ili kao prijatelji i podrška! U svoje osobno ime i u ime Poslovne inteligencije, svima želim ugodne predstojeće blagdane i puno ljubavi i sreće u novoj 2013. godini!


Post je objavljen 19.12.2012. u 09:00 sati.