Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pogledunazad

Marketing

O načinu moljenja - Albert Veliki



Iz Razlaganja o načinu moljenja, pripisanog Albertu Velikom, biskupu
(Izd. Wimmcr, Regensburg, 1902., str. 53 si.)


Sveti Albert Veliki zaštitnik prirodnih znanosti


O pripravi molitelja

Drži na pameti da se moramo pripraviti na molitvu. A ta je priprava dvojaka, tj. daljnja i bliska. A opet daljnja je priprava dvostruka, unutarnja i vanjska. U nutrini se pripravljamo na tri načina.

Prvi je čišćenje savjesti: Ako nas srce ne osuđuje, možemo zaufano k Bogu. I što god ištemo, primamo od njega.

Drugi je način priprave ponizenost duha jer Gospodin se osvrće na prošnju poniznih i ne prezire molitve njihove.

Treći je način otpuštenje nepravdi. Kad ustanete na molitvu, otpustite ako što imate protiv koga da i vama Otac vaš, koji je na nebesima, otpusti vaše prijestupke.

Isto tako vanjska je priprava trostruka.
Prva je ispunjavanje Božjih zapovijedi; naime, sv. Izidor kaže da, ako ištemo ono stoje Gospodin naredio da činimo, bez sumnje ćemo to i postići.

Drugi je pomirenje s uvrijeđenim bratom: Ako dakle prinosiš dar na žrtvenik pa se ondje sjetiš da tvoj brat ima nešto protiv tebe, ostavi dar ondje, idi i najprije se izmiri s bratom, a onda dođi iprinesi dar.

Treći je način post i milostinja, kojima se molitva podupire: Podijeli kruh svoj s gladnima, uvedi pod krov svoj beskućnike... tada ćeš zazvati Gospodina i on će te uslišati.

Isto tako i bliska je priprava dvostruka, naime unutarnja i vanjska.
Unutarnja se događa na tri načina, od kojih je prvi da se saberemo: Ti pak, kad moliš, uđi u svoju sobu, zatvori vrata i pomoli se svome Ocu u skrovitosti; ući u sobu znači sabrati se, a zatvoriti vrata znači ostati u sabranosti. Sabrati se znači svoje misli i osjećaje koji su upravljeni prema van skupiti u nutrini.

Drugi je način unutarnje priprave upraviti svoj duh ka Gospodina. Naime, uistinu molimo kad ne mislimo na druge stvari. Stoga treba najprije očistiti duh i odvojiti ga od vremenitih stvari da bi se jednostavni pogled srca uistinu upravio ka Gospodinu. Nek odstupi svaka tjelesna i svjetovna misao, i neka duh ni na što drugo ne misli osim na ono što moli.

Zato, naime, i svećenik prije euharistijske molitve pripravlja srca braće govoreći: "Gore srca", a oni odgovoraju: "Imamo kod Gospodina." Tako ćemo srce zatvoriti protivniku, a otvoriti ga samo Bogu, i nećemo imati jedno u srcu, a drugo u glasu.

Doista, kako možeš tražiti da te Bog usliši, a ne slušaš ni sam sebe? Hoćeš da te se Bog sjeti, premda se sam sebe ne sjećaš! To znači nemarom u molitvi vrijeđati Božje veličanstvo, to znači bdjeti očima, a srcem spavati, iako kršćanin mora bdjeti srcem i kad spava.

Treći je način priprave kada budimo svoj pobožni osjećaj prema Bogu, što biva kad razmatramo svoju bijedu i Božju dobrotu i milosrđe. Promatranje vlastite bijede poučava nas štojepotrebno iskati, apromatranje Božjeg milosrđa s kako velikom čežnjom to moramo tražiti.

(Vanjska se pak priprava sastoji u trima stvarima, tj. u položaju, držanju i gestama. S obzirom na položaj, sigurno je da možemo moliti stojeći, sjedeći i ležeći. Ipak, u javnim molitvama treba se držati načina koji je odredila Crkva ili naši stariji. S obzirom na držanje, imaj na pameti kako dolikuje da držanje bude ponizno i skromno. A s obzirom na geste, znaj da na to spada poklecanje, širenje ruku, udaranje u prsa, podizanje ili spuštanje očiju i lica, šutnja ili puštanje glasa, suze, jecanje, uzdasi i slično.)



Post je objavljen 22.09.2012. u 00:45 sati.