Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/plasticno-je-fantasticno

Marketing

Zabrane plastičnih vrećica čine ekonomsku štetu



O tome se je već dosta puta pisalo na ovom blogu, podastrijeti su brojni argumenti, hrvatsko Društvo za plastiku i gumu o tome se više puta očitovalo, i rekli bi smo - nije nova informacija.

No ipak ovo je nova informacija jer dolazi is Sjedinjenih Američkih Država, konkretno iz Dalasa u Teksasu, gdje je sjedište Nacionalnog centra za politološka istraživanja (National Center for Policy Analysis (NCPA) koje je sprovelo istraživanje o utjecaju zabrana plastičnih vrećica u okrugu Los Angelesa u Kaliforniji.

Naime poznato je da je u toj američkoj regiji izglasano i uvedeno najviše zabrana jednokratnih plastičnih vrećica, a najveći grad na tom popisu je Los Angeles. U Los Angelesu su od srpnja 2011. zabranjene jednokratne plastične vrećice, a anketirani su rukovoditelji trgovina s cijeli nizom pitanja o prodaji, troškovima i zaposlenosti.

Istraživanje koje je vodila starija suradnica Nacionalnog centra za politološka istraživanja Pamela Villarreal - čiji rezultati su objavljeni na sljedećem LINKU, imalo je za cilj utvrditi utjecaj na prihode i zaposlenost. Obrađeno razdoblje je godinu dana prije uvođenja zabrana i godinu dana nakon uvođenja zabrana. Istraživanje je provedeno u mjestima i gradovima Kalifornije gdje su uvedene zabrane, ali i u susjednim mjestima i gradovima gdje te zabrane nisu uvedene.

Što je utvrđeno?

Vrlo zabrinjavajući su rezultati po ekonomiju područja gdje su uvedene zabrane. U područjima gdje su uvedene zabrane zabilježen je u trgovačkom sektoru pad zaposlenosti od 10 % dok se u susjednim područjima gdje zabrane nisu na snazi bilježi blagi porast zaposlenosti.

Najveći dio trgovina u području zabrana jednokratnih vrećica bilježi pad prodaje od prosječno oko 6 %, dok istovremeno u susjednim područjima gdje nema zabrane, trgovci bilježe porast prodaje od 9 %.

Stoga se slobodno može zaključiti da potrošači nisu prihvatili zabrane i takse, da potrošači žele imati izbor i da će rađe otići u udaljenije trgovine u kojima nema zabrane nego kupovati u trgovinama gdje ne mogu dobiti besplatnu jednokratnu plastičnu vrećicu.

Istraživači NCPA zaključuju da u Los Angelesu, na žalost, prije uvođenja zabrane nije napravljeno nikakvo istraživanje o mogućim neželjenim utjecajima uvođenja zabrana. Ekološke koristi definitivno nema, dapače, zabrane dovode do šteta po okoliš, a evo potvrđene su i negativne posljedice na poslovne subjekte u trgovinskom sektoru.

U sljedećem video klipu možete vidjeti izjavu voditeljice istraživanja Pamele Villarreal:





Izvori:
National Center for Policy Analysis (NCPA)
Yahoo News
Plastic News
Progressive Grocer





Post je objavljen 18.08.2012. u 18:20 sati.