Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zagrebackidekameron

Marketing

Coolest things in the world





Vožnja je strast.

Maknem li ograničenja, uklonim li predrasude i suočim se sa sobom moram priznati da bi bez obzira na prilike, kad bi imao što nemam, samome sebi poklonio ovakvu igračku. Onako, bez ikakvog vidljivog razloga, radi čistog osobnog zadovoljstva. Jednako priznajem da ne mogu odoljeti strastima u koje ubrajam športski automobili.

Ne znam točno kada sam se i kako njima zarazio ali koliko pamtim, športski automobili su me oduvijek magično i neodoljivo privlačili. Privlačili su me toliko da sam zbog njih upisao studij strojarstva. A onda je život krenuo nekim drugim putem i u životu sam odabrao neke druge opcije no ... Zanesenost nije nestala. Naprotiv, kako su rasle financijske mogućnosti tako su se povećavali apetiti. Oni koji su čitali moj prošlogodišnji post o superautomobilima, baš kao i novelu objavljenu neposredno prije toga vjerojatno pamte neke moje preferencije.

Za razliku od prethodnog upisa, ovog ću se puta isključivo posvetiti športskim automobilima koji na ceste i ulice obično izranjaju s prvim znakovima proljeća i traju do jeseni kada se ponovo sklanjaju u garaže jer ... Baš ovih dana počinje njihova sezona. U žargonu ih se ponekad naziva kabrioletima iako se za njih danas potpuno udomaćio internacionalni izraz "convertible“ odnosno "roadster“. Jeste li ikada poželjeli voziti ili ste imali priliku voziti se u takvom automobilu? Zaglušujuća buka motora sa puno i previše konja, vjetar u kosi i ušima kada vaš automobil ispred sebe lomi zrak. Vjetar vam čupa kosu i smrzava vam tijelo u tolikoj mjeri da se na +30 smrzavate kao da ste na -30. Tutnjava motora. Adrenalin. Strast. Radost. A vaša želja jedino je voziti, voziti dalje i dalje. Voziti više, samo voziti, voziti što je moguće više. Samo voziti jer ... Jedino se tada osjećate potpuno osjećate sloboni i ostvareni. Znam kako gornje možda zvuči vrlo glupo ali vjerujte, istina je to koju prihvatite baš onda kada se imate priliku voziti u takvom automobilu a pogotovo ako ga vi vozite.

Ne, to nisu trkaći automobili iako oni ponekad mogu biti i to. Ne, to nisu luksuzne limuzine iako ponekad i to mogu biti. To su automobili u kojima vaše tijelo u zavojima prati krivulju nagiba ovjesa. A za to vrijeme gume škripe dok je zadnji dio automobila poludio jer pokušava preteći prednji. Jeste li ikada doživjeli orgazmičko zadovoljstvo, iskustvo takve vožnje? Ceste na kojima se vozite nisu ravni autoputevi gdje svaka budala zna staviti ciglu na gas pa nek ide koliko ide. Ceste na kojima kuca športsko srce su zavojite, ponekad uske, pune su uspona i silazaka, prijeloma i krivina. Te ceste traže vještinu vožnje, zahtijevaju preciznost u upravljanju, odmjerenost i opuštenost u pristupu, hladnokrvnost u najzahtjevnijim situacijama. Traže sabranost i tehničku obučenost koja se stiče što iskustvom a što školom. I to školom športske vožnje koja nema veze sa onom vozačkom. Za takvu vožnju treba prijeći barem stotinjak i više tisuća kilometara jer .... Život je stalno i neprekidno učenje čak i kad sa sigurnošću vašeg ljubimca upravlja elektronika i kompjuter.

No mjesto apologije športskoj vožnji, vratimo se igračkama na četiri kotača kojima je dizajner uklonio krov. I počnimo od ikone koja je definitivno the most coolest thing in the world. Znalci naravno odmah znaju da se radi o Paganiju.



Pagani se za ljubitelje automobilizma definitivno ubraja među četiri mušketira na četiri kotača. Tik uz rame Ferarriju, Koenigseggu i Lamborghiniju. Marka potječe iz Južne Amerike (Argentina) i u dvadesetak godina postojanja napravila je samo dvije glavne inačice. Starija Zonda i novija Huayra. Kako su tema ovog posta roadsteri, pažnju posvećujem jednom od najekskluzivnijih roadstera na svijetu napravljen (službeno) u svega četrdesetak primjeraka. Cijena? Ne pitajte da vas ne uhvati muka jer od novca koga ste dali za to zadovoljstvo, ne uključujući tu i servise, vi i vaša porodica možete živjeti generacijama (od tantijema ne dirajući glavnicu). Ali vi to ne želite i ponosni ste što imate zadovoljstvo voziti nešto zaista posebno. A možete se i pohvaliti kako je vaša Zonda na svim testovima cestovne vožnje oprala najbrže među najbržima, uključujući tu i razvikanog Bugattija koji uzgred rečeno ima duplo više konja (ne računajući tu magarce koji sjede za volanima). K tome, vaša otvorena Zonda krova privlači pažnju svih a posebno predivnih sponzoruša. Ali vi imajući i vozeći svoju Zondu za to ne marite jer ... Zonda je zanosnija od svih sponzoruša zajedno a vi ste kao malo dijete sretni jer imate svoj vikend svijet koji je stvoren samo za vas, vašu Zondu i neopisiv užitak koji vam ona pruža u vožnji. Užitak poželjniji je to čak i od seksa. Naravno, to vrijedi kako za vas tako i za vašu bolju polovicu pa je uz tu igračku vaš brak ionako samo predah između dvije vožnje Zondom a te vožnje predstavljaju cilj za koji živite. No ne bojte se, to vrijedi i za vašu bolju polovicu.



O Alfa Romeu 8c Spider puno je toga već rečeno. Ako automobil uopće može biti umjetnost, onda je to definitivno on - 8c Spider. Najljepši automobil ikada napravljen na kugli zemaljskoj. Ekskluziva u 500 primjeraka od aluminija, čelika, karbona i najfinije kože, igračka koju ljubomorno čuvate u svojoj garaži i za čije se ključeve borite sa svojom boljom polovicom jer ... Ona tvrdi da ste taj automobil kupili njoj na poklon a vi protiv njenog argumenta ionako ne možete ništa jer ... Kada ste joj ga pokazali na slici i rekli da bi ga željeli kupiti za vas dvoje, trepčići očima ona vam je rekla:
„Da dragi, to je automobil koji bi željela imati“.

I zato, kada se u rijetkim prilikama uspijete izboriti za ključeve, vaša radost postaje tim veća pa ne primjećujete zavidne poglede dok se vozite gradom jednako tako i one koji su vam upućeni na otvorenoj cesti. O vama sanjaju sponzoruše ali ne zato što čeznu za vama osobno već za tvrdim kevlarom obloženim najfinijom kožom i zadovoljstvom kojim ovlaže gačice dok Spidera urla a stražnji kraj u zavoju pretječe prednji. Pažnja molim, ovaj automobil je bez obzira na elektroniku uistinu opasan za vožnju i za savladati ga trebate imati puno puno iskustva i još više vještine. Vaš omiljeni pisac nije iskuso zadovoljstvo 8c Spidera ali zato u svojoj Breri sa tristotinjak konja imao priliku krotiti zvijer (kad je na tipku isključio elektroniku). I to na cestama koje su baš onakve kakve se spominju u uvodnom dijelu posta. I da, definitivno bi želio taj automobil, Alfa Romeo 8c Spider. Jer netko je nekad za njega s pravom napisao:
"Kad bi na svijetu preostao zadnji kanister benzina, to je jedan od automobila na koga bi ga se isplatilo potrošiti."



I dalje smo u svijetu predivnih roadstera. I dalje plovimo morem najljepših snova. Sanjamo u brodici na četiri kotača. Aston Martin Vantage S Roadster. Power, Beauty, Soul. Baš kao što piše na displeju dok pritiskom na tipku start, držeći nogu na kočnici, palite svoju zvijer sa automatskim mjenjačem. No ne bojte se jer u svakom trenutku kontrolu sa automatike možete prebaciti na ručni izbor i uživati u mijenjanju brzina pritiskom na desnu (brzina više) odnosno lijevu (brzina niže) ručicu koja je ergonomično smještena u dohvatu prstiju tik sa staženj(zapravp prednje) strane volana. Treba li prethodnome išta dodati? Ne treba. Može li se prethodnom štogod oduzeti? Ne može. Definitivno, to je to, radi se o coolest of the coolest. Iako je o Astonu toliko toga već rečeno, toliko toga o njemu već je viđeno ipak, Vantage Roadster jednostavno osvaja. A vaša bolja polovica, baš kao i prethodnom slučaju smatra kako je to njena igračka pa morate biti jako jako dobri da vam posudi ključeve kako bi se i vi ponekad malo provozali. Uglavnom, baš i možda zbog toga vozeći Astona vi shvaćate kako u životu postoje samo tri strasti. Prva: Aston Martin. Druga: Aston Martin. Treća: Aston Martin. Roadster. Seks više nije zanimljiv jer ... Ovo je neusporedivo bolje iako krajičkom oka primjećujete poglede spoznoruša dok sa Astonom pokušavate naći sigurno mjesto za parkiranje ispred vašeg omiljenog kafića. A onda nakon kavice ili malog pivca, uz tutnjavu V8 motora odlazite pravcem koji vas vodi iz grada, direktno na neku zavojitu cestu kako bi bez sponzoruša uživali u vlastitom ljubimcu. Cesta je dobra, dan je sunčan, Aston je predivan. Zaista, može li vam život ponuditi nešto bolje od toga? Ne može, naravno.



Priča o četiri mušketira na četiri kotača ne bi bila potpuna bez njegovog visočanstva Ferarrija. Naravno, ovdje se radi se roadster verziji pod nazivom Californija. Današnja Californija reinkarnacija je legende s početka šezdesetih. I vjerujte, nije ništa manje uzbudljiva ni atraktivna. Imajući je u garaži vi ste pristali i boljoj polovici potpisali slijedeća tri uvjeta:
1. Auto je njen i vi ga možete dobiti samo ako ste jako jako dobri i pažljivi prema njoj.
2. Čak i ako ste predobri i prepažljivi prema njoj, možete ga voziti samo ponekad i još puno puno rjeđe.
3. A kada ga i ako ga dobijete, ukoliko ona samo nasluti ili od prijateljice čuje da se oko vas, kad ga parkirate ispred kafića okupljaju žene (što je uzgred rečeno za ovakav automobil potpuno normalna pojava jer njih zanima auto a ne vi), vjerujte više ga nikada nećete dobiti jer ... Ona će vam ga hladnokrvo oduzeti u brakorazvodnoj parnici nakon koje će se provoditi sa mlađim i potentnijim frajerom od vas koji, za razliku od vas, može dugo i po čitavu noć a što vi više, zbog godina, ne možete. Naravno, sve to u automobilu koga ste joj vi kupili.

U svakom slučaju, kako god okrenuli ne valja ali vi ste ipak odlučili i samo Providnošću poneki vikend uspijevate provesti na cesti uživajući u vožnji. I pri tome shvaćate kako je u Californiji život lijep i bez sponzoruša iako ... Možda im se ponekad možete prodati kao instruktor vožnje, baš kao na slijedećem filmu. Ili ne možete? Tko zna.



Vremena u kojima živimo oduvijek su bila i jesu teška. I bit će takvima. Uvijek. Ponekad manje a ponekad više. No u njima ima skrivene nade za koju treba pameti ša ćete je pronaći. Ipak, bez obzira na sve, koliko god se to nekima činilo čudno, željeti neki od prethodnih automobila nije grijeh. Nije grijeh ni voziti ga kao što nije grijeh ni posjedovati ga. A ukoliko čovjek ima želju i motiv uvijek će naći način kako da ostvari svoj san. Baš kao što je jedan britanski automehaničar ogromnom željom i radim radio i zaradio novce pa sebi za gušt, za devedesetak tisuća funti kupio polovni Aston Martin u kome vikendom uživa. Tko zna, ukoliko ste fanatik možda i vi uspijete. Uglavnom na autoscout24.com možda pronađete svog roadster ljubimca koji ne mora pripadati klasi superautomobila snova no može biti dovoljno dobar da vas zadovolji. Pa i više od toga. Proljeće je u zraku i vrijeme je za akciju. A tko nije nikada pokušao, kao da nikada nije ni živio jer ... Život je prekratak da bi se odricalo od svega, a posebice od strasti. Dokaz tome je video kog svakako treba pogledati. Ima li uopće nekoga tko ne bi poželio takav roadster?

Život je strast.











Post je objavljen 24.04.2012. u 21:00 sati.