Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/igniss

Marketing

Racionalizacijski hrčak

Jedan pojam na koji ćete često naići u igračkim krugovima je "racionalizacijski hrčak", ili po engleski, "rationalization hamster". Naziv dolazi od malenog kola (sličnog onom u vodenici) koje se ugrađuje u kaveze za hrčke kako bi se mali glodavci mogli rekreirati. U prirodi je kola da se, kako hrčak unutra trči, vrti sve brže i brže i tako u beskonačnost. Ili dok ne ispadne.


Hrčci, sa svojim kompaktnim i lakšim tijelima, trpe puno manje posljedica od ljudi od ispadanja iz kola.

Žene, kao spol koji svoje odluke znatno više temelji na emocijama nego muškarci, isto tako se i češće nalaze u stanju potrebe za racionalizacijom. Ako je neka odluka donesena intuitivno, i poslije zbog nje nastala kognitivna disonancija koja izaziva nemir, krivnju ili bol, što je umornom mozgu činiti? Odgovor je racionalizacija. Da budemo pošteni, ovo područje je univerzalno ljudski fenomen, gdje Beta muškarci i/ili bijeli vitezovi ponekad predstavljaju oštru konkurenciju ženama. No Igra se bavi muškim zavođenjem žena, ne bijelih vitezova, i poznavati fenomen racionalizacije kod žena je za muškarce koji nešto žele postići mnogo važnije. Stoga kada u budućnost upotrijebim ovaj izraz, znajte da se odnosi na žene. I mislim prvenstveno na samo-uvjeravanje, ne na puko površno opravdanje u koje subjekt ne vjeruje.

Racionalizacijski hrčak: figurativan izraz za pretežno ženski fenomen beskonačne racionalizacije akcija nekompatibilnih s njenim uvjerenjima, logikom i prijašnjim akcijama.

Racionalizacijski hrčak je izvrsno objašnjenje za efikasnost nekih od najboljih tehnika igre: guraj/vuci, kvalificiranja i distorzije vremena. Među ostalim, istraživanja su pokazala da se racionalizacija događa u svakom slučaju: zbog nejasnih signala se racionaliziraju dodatni razlozi za "upornost i ustrajnost", a zbog eksplicitnog "ne" se racionalizira "kiselo grožđe". Nije ni čudo da je jedan od najsočnijih primjera na ovom blogu bio upravo o kiselom grožđu.

Racionalizacija je kod žena najizraženija u smislu vrijednosti na seksualnom tržištu i odnosa s muškarcima. Optimalno bi bilo objektivno ocijeniti svoju vrijednost i sukladno tome prilagoditi strategiju. No bilo bi teško i pomalo zabrinjavajuće biti objektivan, stoga racionalizacijski hrčak dolazi u pomoć s bojnim povikom ostarjele feministice: "Znam koliko vrijedim! Samopouzdanje je sve što je bitno!"

Neke druge racionalizacije kojih danas ima toliko da bi se moglo utopiti u njima:

Gdje su svi dobri muškarci?
"Ne zanimaju me muškarci koji žele samo anoreksične žene"
"Muškarci se boje samopouzdanih žena koje imaju svoja mišljenja"
"Žene su najljepše u dobi od 33 godine!"
"Ionako nisam htjela ništa ozbiljno!"
"Muškarci vole obline"
"Ljepota je u oku promatrača"
"Samopouzdan muškarac se ne osjeća ugrožen njenim iskustvom."

I naravno, tu je vječna mantra žena koje padaju na kretene i postaju dio njihovog harema:

"On me ne bi nikada prevario, ona je kriva"

U online datingu, racionalizacijski hrčak je zabrinjavajuće aktivan. Možda je to zbog nenadanog susreta s potrebom opisivanja samog sebe (o čemu većina ljudi nikada ne razmišlja i zapravo se slabo poznaje), no svejedno nije nimalo čudno vidjeti ovakve bisere:



"Moja najbolja osobina je ignoriranje realnosti! To me čini kvalificiranom za politiku, odvjetništvo i ljudska prava!"

Neki bi se mogli zapitati zašto s takvom sigurnošću tvrdim da je ženski racionalizacijski hrčak toliko jači od muškoga (kako smo spomenuli, i mnogi muškarci pate od istog fenomena). Budući da su žene biološki vrijedniji spol, teže im je doživjeti neuspjeh, i ta spoznaja bi silno povrijedila njihov ego. Tu stiže u pomoć racionalizacijski hrčak - centrifugirajući obrambenu deluziju - sve za obranu od spoznaje da je žena bila odbijena ili da je kroz loše izbore završila negdje u bespućima seksualnog tržišta.

Post je objavljen 07.04.2012. u 14:44 sati.