Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/japan-demystified

Marketing

Zasto je i kako je Valentinovo u Japanu drugacije od ostatka svijeta?

Zasto je drugacije, vjerovatno zbog japanskog loseg razumjevanja zapadnjacke kulture.
U dane pred ovaj praznik, ducani su prepuni poklona za Valentinovo - i pokloni su iskljucivo cokolade. Ukusno zapakirane cokoladice u kutijama u obliku srceka, vjerovatno bi svatko pozelio. Ali svi ih ne mogu dobiti. Oh ne.
Cokoldade su namjenjene iskljucivo muskarcima, i Valentinovo je iskljucivo "muski" praznik - svetkovina koja slavi hedonizam njegovog bozanstva muskarca!



Naime, sredinom tridesetih godina proslog stoljeca, cokoladar Morozoff iz Kobea, dosjetio se dodatno izreklamirati svoj proizvod. Iskljucivo je ciljao na sposobnost potrosnje zenske populacije i ... uspio je.

Uspio je toliko da danas SVE japanske tvrtke koje proizvode cokoladu, POLOVICU GODISNJE PRODAJE ostvare u tjednu prije Valenitinova.
Sad, je li muskarci toliko vole cokoladu, ili zene toliko vole trositi, u ovom je trenutku nevazno. Vazna je ljubav koja se iskazuje cokoladom - a to nije ni najmanje jednostavno.

Postoji nekoliko vrsta cokoladnih darova i oni se razlikuju prema strenutacnom statusu muske osobe.

Giri cokolada sedaje osobama koje se u stvari toliko ni ne voli. Recimo, sefovi ili kolege na poslu ili mozda prijatelji. To je jedna vrsta "obavezne" cokolade. Cho-giri je jos i gore. To je "super-obavezna" cokolada, i daje se muskarcima koje se gotovo i ne podnosi - ali red se zna.
Dobra je stvar da obje vrste nisu skupe i dostupne su u supermarketima.

Tomo cokolada je mali izuzetak, jer ih prijateljice dijele izmedju sebe. Onako, samo prijateljski, bez ikakvih primisli sa strane.

Sad ide prava stvar - koja se zove Honmei cokolada. Ona je puno skuplja, u mnogim slucajevima i rucno radjena, i statusni je simbol. Ona se daje samo onima koje se voli. U onom pravom smislu. Ne kao tatu.



Japan je drustvo poklanjanja, i onima koji su nesto poklonili, red je i pokloniti. Imajuci to na umu, netko se dosjetio da je u redu i da djevojke dobiju neke poklone. Naravno, to je opet palo na pamet nekom slatkisaru koji se specijalizirao za bijele cokolade. U ne tako davnoj proslosti, 1978. godine, zapocela je kampanja za Bijeli dan, dan kada se djevojkama poklanja bijela cokolada. Isto tako im je palo na pamet da pokloni koji se uzvracaju, moraju biti tri puta skuplji od onih koji su primljeni - Bijeli dan je tocno mjesec dana nakon Valentinova - 14. ozujka

Post je objavljen 14.02.2012. u 05:38 sati.