Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/komunalna-pitanja

Marketing

Rekonstrukcija ceste Obrovac - Zaton Obrovački - Sveti Rok

Moj slijedeći dopis tiče se teme ( o kojoj su već pisale mnoge lokalne novine) neodgodive rekonstrukcije
ceste Obrovac - Zaton Obrovački - Sveti Rok. Radi se, naime, o cesti koja je za vrijeme gradnje tunela Sveti Rok služila kao servisna, odnosno pristupna cesta samom tunelu. Cesta je građena za vrijem Franje Josipa
i prelazi Velebit na najpogodnijoj lokaciji, na prijevoju Mali Alan. Do početka gradnje tunela bila je još uvijek neasfaltirana, ali je tijekom radova koliko, toliko modernizirana. Cesta je široka otprilike 5,5 metara i pokrivena jednim asfaltnim slojem. Već je i vrapcima na grani jasno koliko je puta autocesta " A1" bila zatvarana zbog silovitih udara bure.Kako je ova cesta građena ispod padina Velebita i zaštićena od naleta bure, njenom rekonstrukcijom bi se spriječila česta zatvaranja autoceste "A1" na potezu od Masleničkog mosta do Sv. Roka. Rekonstrukcijom ove ceste , njenim proširenjem na 6 ili 7 metara spriječila ni se česta odsječenost Like od Dalmacije, a brojna vozila, a najčešće kamioni bili bi prisiljeni na zaustavljanje i dugotrajno čekanje ispod padina Velebita,odnosno duž stare ceste Maslenica - Obrovac, a najčešće se radi o gospodarskim vozilima, kamionima, kamionima s prikolicom, autobusima i sl. Naime nije rijedak slučaj čestih prevrtanja kamiona, njihovog kašnjenja isključivanja iz prometa i drugih nepogodnosti. Međutim, ako bi se koristila cesta koja od Zadra vodi preko Karina i Obrovca ( mada most u Obrovcu preko rijeke Zrmanje ima ograničenje glede težine vozila tj. osovinskog pritiska) promet ovom cestom u tom slučaju bi bio jedino mogući u cijelosti siguran. Naravno u tom slučaju bi bila potrebna i rekonstrukcija ceste od samog Obrovca ( u ne baš velikoj duljini) do bivše tvornice glinice( na "Bravaru"). Kako je čitava ova dionica od Zadra do Obrovca i dalje do Svetog Roka zaštićena od udara bure, ne bi dolazilo do čestog odsjecanja prometa iz pravca Dalmacije do Like, a pri čemu prirodnu "pregradu" čini sam Velebit. Uz ono najbitnije ova cesta bi imala i određeni turistički karakter, uz pretpostavku da je uz ovu prometnicu smješteno popularno izletište "Tulove grede", Međutim u pitanju je prije svega gospodarski aspekt ove, od vjetra (bure) zaštićene prometnice....Budući da je cesta već prilikom izgradnje tunela Sv.Rok djelomično rekonstruirana i da već postoji kao najbolja trasa, koja povezuje Obrovac i Sveti Rok, mislim da investicija ne bi bila skupa , odnosno da bi u cijelosti s aspekta izgubljenog vremena i sigurnosti u prometu bila u potpunosti opravdana...


Post je objavljen 02.12.2011. u 16:37 sati.