Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/pesce

Marketing

Konzerworld



4.11.2011. otvorena je moja samostalna izložba "Konzerworld" u Galeriji Juraj Klović u Rijeci (Matije Gupca 4a).

Tko želi izložbu može razgledati do 18.11.2011. Radno vrijeme galerije je: pon-petak 10-13 i 17-20 h, subotom 10-13 h, nedjeljom zatvoreno.

One koji ne mogu doći na izložbu, a voljeli bi sudjelovati u mojem istraživanju u obliku ankete, koje se radi u sklopu izložbe (ankete i anketna kutija nalaze se na izložbi), zamolila bih da odgovore na anketu pošalju na moju e-mail adresu starfish00x(AT)yahoo.com, na čemu bih vam bila vrlo zahvalna, a anketa ide ovako:

Spol: M ili Ž

Godine starosti: _______

1. Nemojte puno razmišljati nego napišite ono što Vam prvo padne na pamet:

Čega Vam danas u ovom svijetu najviše fali?

2. Opet nemojte puno razmišljati nego napišite:

Što Vam u ovom našem svijetu najviše smeta?


Odgovore na pitanja, pošaljite mailom, a rezultate ću objaviti na blogu nakon zatvaranja izložbe.


Evo par fotki sa otvorenja izložbe:










Foto: Danko Radić

Fotke radova stavit ću nakon zatvaranja izložbe. naughty

E sad, kako je izložba gotova, barem u Rijeci, evo fotki:

Konzerworld



Predgovor iz kataloga:

Mirta Grandić novom izložbom Konzerworld u Galeriji Juraj Klović objedinjuje skulpturu, objekt, instalaciju, dizajn i zvuk. Koristeći upotrijebljenu i naknadno prepariranu i oblikovanu ambalažu za hranu, konzerve i staklenke u kombinaciji s hibridnim figurama od fimo mase, gipsa i glinamola, propituje suvremeni način života te njegove posljedice na pojedinca i društvo u cjelini.

Raspoređujući figure i objekte u prostor, autorica inscenira simboličke situacije koje generira iz svakodnevne zbilje, nižući ih polivalentno za jednim obuhvatnijim gledištem.

Na taj način mapira globalnu sliku današnjega svijeta silnicama novoga (neoliberalnog) kapitalizma čija se kompetitivnost među ostalim temelji na komunikacijskim procedurama, s konzumerizmom kao krajnjim ciljem. Autorica ironizira razine marketinških poruka, nerazmjernih s efikasnošću njihovog djelovanja na konzumente potrošače, u vidu raznih oblika manipulacije, mentalne, fizičke, emocionalne. Unatoč svakodnevnoj izloženosti agresivnom oglašavanju, još uvijek smo protagonisti s vlastitim mišljenjem, pa pomirljivo zaključuje: „Ljudi su samo ljudi, privlači ih površnost i ponuda.“ Svjesno ili ne, kontinuirano pristajanje na nametnute i nerealne kriterije u konačnici potire vlastitost čovjeka, propuštajući utjecaj suvremenih centara moći do mjere zadiranja u privatni život.
U vizualnoj izvedbi Mirta Grandić oslanja se na tradicionalnu likovnost materijala, modelacije i brikolaža, da bi upotrebljavajući upotrijebljeno - korištene konzerve i staklenke i dodajući natpise, kao nekom formalnom nadgradnjom dokinula mogući estetski diskurs i ponovo pažnju usmjerila na konceptualnu razinu.

Iako je u Konzerworldu već sve proizvedeno ili ponuđeno, nabavljivo zamjenjivo i nadasve povoljno, od dijelova tijela do sretnog djetinjstva, dobro upakirano i konzervirano, slabosti toga dehumaniziranog sustava metaforički izbijaju kao crvi iz pokvarenih konzervi.
Masovna produkcija koja je sama sebi svrhom urušava sustav vrijednosti jer je u konačnici sve obezvrijeđeno.
Alternativu autorica pronalazi u egzemplarnim idejama-ikonama, kako ih naziva, „dobrih stvari“ kao što su dom, sreća, ljubav, čisti potok, koje bi inicirale buduću globalnu društvenu promjenu.

Sa stalnim i namjernim ironijskim odmakom, Mirta Grandić varira i poigrava se riječima, značenjima i usvojenim kodovima, razvija slojevite mogućnosti čitanja, suptilno pretvarajući promatrača u angažiranog i svjesnog sudionika izložbe.

Sabrina Žigo





Post je objavljen 06.11.2011. u 11:09 sati.