Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/duh-jedinstva

Marketing

Da bi se povjesni buda tazumio a samim time i Budzam smatram da je neophodno spomenuti i Jainizam koji je bez sumje bio od velikog značaja!


Image and video hosting by TinyPic








GLAVA I

Jain RELIGIJA

Religija koja nalaže klanjanje i obožavanje Jinas ili religiju
koji je iznio po Jinas se zna kao Jain religija.

Jina znači onaj tko je osvojio unutarnje neprijatelje i nečistoće
duša kao privitak (raga) i mržnja (dwesha). On je poznat kao Parmatma (
velika duša), Sarvajna (sveznajući), i Savadarshee (svemogući). Takve Jinas
su u postojanje od pamtivijeka. Nema početka koji može se pratiti na
njih,. To je vrlo stara
religija. Ona nas uči da postoji Jina i one koji ga slijede su nazvani
Jaina.

Prema koncepciji Jain vrijeme se sastoji od dva ciklusa,
uzlazno (utsarpinee) i silazno (avasarpini). U svakom od ova dva
ciklusa, dvadeset četiri Tirthankaras (Jinas) je došao u postojanje. Oni su
pozvani
Tirthankaras jer su postati utjemeljitelji svetog reda
religije. Zadnji Tirthankar je Gospodin Mahavir. Neki kažu da je Gospodin
Mahavir
bio je osnivač Džainizam, ali to je netočno. Dvadeset i tri Tirthankaras
postojala prije nego što je Gospodine Mahavir procvjetao. U svoje vrijeme Džainizam
također je
procvjetao, a prije toga također Džainizam postojao. Svojim izvanrednim
percepcijema i znanjima, Tirthankaras koji dolaze s vremena na vrijeme, donose
temeljna načela u svjetlo ponovno. Oni ih propovijedaju zadaju i
šire.

Duše Tirthankaras, od samog trenutka svog rođenja, su daroviti
s izvrsni u znanju i vrlo vrlo zaslužni. Oni se odriču
kraljevskog statusa, odbacuju svoje bogatstvo i svjetovne užitake, i usvajaju
asketizam. Do izvedbe iznimno teškim pokora, da uništiti sve
grijehe nagomilanih tijekom proteklih rođenja, spaliti sve karme, uliti duh
nepristranosti prema prijateljima i neprijateljima kako bi, postigli status
Vitaraga
tj., gdje nema privitaka ili mržnje prema svima, i dobitak
sveznajućeg znanja.

Duše (atmas) koji su na taj način postali Parmatmas su dvije vrste,
Jeevanmukta i Videhmukta. Oni koji su uništili četiri Ghati Karme
su pozvani Jeevanmukta.

Jnana-varaniya,
Darsana-varniya,
Mohaniya, i
Antaraya

Oni koji su uništili četiri daljnje Karmas, poznat kao Aghati Karmas su
zove Videhmukta ili Siddha.

Nama, Gotru, Ayushya i Vedniya

Jeevanmukta Parmatmas, Arhata, ili Arihati priopćavaju svoje rijetke i bez
učenja za sve za iskazivanje istinske sreće. i na kraju postižu vječno
blaženstvo ili konačnog blaženstv zvano (moksha). Načela Jain religije imaju
izneseno je po Veetraga (duša bez vezanosti ili mržnje) i Sarvajna
(Sveznajući) su univerzalno široki, i temelje se na istini i da je mnogo razloga
njihovog općeg dobročinstva može se reći da se utvrdili i dokazali.

Ahimsa Parmo Dharma (nenasilje je najveće od religije) sažeti pravi
bit Džainizma. To znači da treba imati ljubav prema svim
živim bićima, kao što se oni smatraju potencijalno božanskom u bilo kojem obliku

Svi oni imaju sposobnost da se oslobode od beskrajneog ciklusa
rođenja i ponovnog rođenja i postići vječno blaženstvo. Postizanje čistoće i
oslobođenje duše se postiže pomoću Prave vjere, pravog
Znanja i plemenitog ponašanja.

Džainizam omogućuje potpunu slobodu da se sva ljudska bića mogu promatrati, zavjeti i
praksa samo-discipline. Obećava da će pridržavati redovnika i redovnica
strože nego za laika. Jain religija propovijeda da je čak
najmanji od malih živih bića (jivas) potreba dati zaštita i
ne smije biti ozlijeđeno. To je učenje Džainizma, da sva živa bića u
svijetu trebaju želju da žive. Smrt nije poželjna bilo tkome. Sva bića žele
sreću, i ne vole bijedu.

Tu je život (jiva), čak i u zemlji, voda, vatra, zrak i povrće.
duše u svim svjetovima živih bića je potencijalno jednako poput duše u nama. Tamo
nema razlike u duši mrava i slona, ??tako je
Ista duša (Atman) koja ima oblik mrava, kao i od slona.

Kontrakcije i ekspanzije su njegovi karakteristični atributi i zbog
ropstva karme duša se nalazi se rodila u jednom od osamdeset četiri nedostataka
oblika postojanja.

Ako je bilo koje živo biće bolesno i odloženo prema nama, tako moramo dati ljubavi
i
zaštitu na to, da li je životinja ili čovjek. To je velikodušnost i
Jain Religija. daje Emanaciju: Što plemenitiji osjećaj za
univerzalnu socijalne skrb!

Jain Religija propovijeda doktrine Ahimsa (nenasilje), Satya
(Istina), Asteya (ne-kradi), brahmačarja (celibat) i Aparigraha
(nevezanost).

Ljutnja, oholost, prijevara, pohlepa, privitak, odbojnost sve su to naši
strašni
neprijatelji. Jedan bi trebao biti daleko od njih.

Izbjegavajti noćne obroke, pogledajte tlo po kojem gazite po da nebi bilo kakve ozljede i prema
najmanjima od nas.
filtriranje vode i drugih tekućina, a tek zatim ih koristiti.

Nemojte govoriti loše o nikome, niti osjećati ljubomoru. Izbjegavajte težinu u govoru i
svađe.
Održavanje uzajamno dobre volje i ne činiti zlo nikome. Biti oduševljeni na,
prizor vrline. Budite se želeći ublažavanje patnje nesretnima. Biti
prijateljski prema svim živim bićima. Dajući bol drugima, gubi se
doživljaj okusa voća (mokshe). Stoga, želeći sreću trebali bi
drugima dozvoljeti da budu sretni. Uliti duh nepristranosti prema drugima. Biti
dobrotvorne prirode, pokušajte podići siromašnima u nevoljama, promatrati najbolje
moralne
standarde u ponašanju, tj. napraviti svoj lik idealanim, praksa
strogosti na najbolje od vaših sposobnosti i dovesti u život čiste i
plemenite misli. To je glavna poruka Jain religije.
Pojedinosti će se naći na sljedećim stranicama.

zaključujući iz ovoga opisa đainizma nije teškozaklučiti zašto je povjesni Buda u potrazi za smislom upravo
nabasao na Đaine koji su u vrjeme njegove mladosti i bili najpopularniji pokret , religija...
Na prvi pogled laiku je teško razumjeti u čemu je razlika ...zar Buda ne zagovara upravo ista načela. Moj odgovor je da,
no ma koliko čitajući vidimo iste-slične plemenite misli. jedan mora imati na umu zašto je đainizam tako reći isćeznuo unatoć svoj
svojoj ljepoti i plemenitosti


Anekantvada:

To je doktrina Jain Filozofskog reda da je krajnji princip uvijek
logičan i ne može biti principa bez logike. Jain način
objašnjavajući sve logično je vrlo šarmantan. Jedan nalazi namjerne
poticajie o bilo kojoj temi u svim svojim činjenicama, mogu biti
konstruktivne ili
opstruktivne, rasvijetliti destruktivan, potrošački, Glavni je
Razlog za to.Izvrsno lijepi sustav logike i zaključivanja
poznat kao "Syadvad". Načela Jain Filozofskog temelje se na teoriji
od Syadvad. To je najbolji način dolaska do istine ili da se istina utvrdi
temeljna načela Jain Filozofije je
na čelu svih filozofija i Jain Religija je da je savršena religija.
Riječ Syadvad se sastoji od dvije riječi `Syat 'i' Vada '. Syat znači u
smislu ili iz određenog stajališta (Apeksha) i Vada bodova Princip ili
Škola. Jedna stvar iz jedne točke gledišta ili točke gledišta čini se da od
određene vrste, dok s druge točke gledišta se pojavljuje ista stvar biva od
druge vrste. Dakle, da se shvati puni aspekt jedne stvari
mora se uzeti u obzir nekoliko točaka gledišta. To se uvjerenje o
Syadvad, ponekad je također poznat kao "Anekantvada" kao i (tj. da
škole misli, koja uzima u obzir više od jedne točke gledišta).

Da bi razumjeli istinsku prirodu Syadvad, Apekshavada ili Anekantvada mora se
pravilno slijediti dvije prispodobe naime, (1) druga strana štita, i
(2) Priča o slijepacu i slonu.


Prispodoba-1 druga strana štita

Na kraju naselja kip podignut u čast jednog od svojih
junaka. On je imao mač u jednoj ruci i štit u drugoj. Jedna strana
štita bio prekriven zlatom, dok je drugi bio prekriven srebrom. Dvije
nepoznate osobe su tu svaki iz suprotnog smjera i počinju
izražavaju svoje stavove. Jedan je rekao da je kip bio lijep i više
jer je štit bio prekriven zlatom. Drugi je rekao da je štit bio
nije prekriven zlatom, ali je sa srebrom. Svađa koja je uslijedila između njih traje,
Mudar čovjek je došao iz sela u to vrijeme i rekao da je štit
prekriven zlatom, kao i srebrom. Neka vas je oboje samo zamijeniti , vaša
mjesta i vidjeti drugu stranu štita. Oba shvate svoje pogreške i
ispričavši se kažu da jedni druge za borbu protiv lažnog daju puno.


Prispodoba-2 slijepac i slon

Nakon što se kraljevska pratnja zaustavila na selo kako bi proveli popodne.
iz sela ljudi su tu i među njima je bilo šest slijepaca. Svi su
čuli puno o slonovima, ali nitko nikada nije bio u mogućnosti ih vidjeti. Oni
zatraže od kućepazitelja da mu dopusti dodir sa slonom, ??tako da oni mogu
biti u mogućnosti da ono što je slon može biti iza njih kao što je. Bili su dopušteni to
učiniti . Prvi koji je došao preko ušiju je naveo da je slon poput
Tuskara alata (Supada). Drugi uhvati debla i navede
da je slon kao veliki drveni tučak. Treći dotakne kljove
i kaže da je kao veliki dušnik. Četvrti dotaknuo noge i rekao
je kao je veliki stup. Peti se osjetio želuca i rekao da je izgledalo kao
velikog vodemog mjehra. Šesti je rep u ruci držao i rekao da mu se ukaza kao
metla. Svaki mislili su na svoju verziju da je prava i drugi bili u krivu.
kućepaziteljem je rekao da nitko od njih nikada nije vidio slona u potpunosti.
Svatko
je samo vidio jednom uda, a iz te podatke svaki je dao surmises
o cijelom slonu. To je, dakle, uzrok njihovih svađa.
On je objasnio cijelu poziciju, i svi slijepci postali tihi i
ode.

Do te usporedbe, jedna stvar sigurno postaje jasno da istu stvar mogu
može objasniti iz različitih stajati bodova i bilo opis stvar bi
bio točno s jednog stajališta, ali od to ne može značiti da ostali s njihove
točke gledišta ne mogu biti u pravu. Iz navedenog slijedi da za razumijevanje u
pravu prirodu bilo što se mora platiti zbog pogledu svih točaka gledišta.
Pregled stvari u tom svjetlu, jedan će morati priznati da se sve u ovom
svijetu podrazumijeva prema beskrajanim točkama gledišta i beskrajnih svojstva.

Konačan razdor između đainizma i Bude vidim u isklućivosti relativizma đainizma, iako budizam ne isključuje
relativizam, naziva ga sve_razlikujučom mudrosti i stim predstavlja samo jednu ne manje vrjednu ali ipak samo jednu
mudrost, put ka prosvljetljenju. tu se ponovno očitava veliki Srednji put tj. sposobnost razumjevanja svih mudrosti (dharmi)
bez da se bude isključiv oko i jedne da je nad-mudrosti samim time nad- vrijedna.

Image and video hosting by TinyPic

Post je objavljen 05.07.2011. u 22:16 sati.