Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/europska-unija2012

Marketing

Komunikacija o EU s građanima praktički ne postoji i upravo tu treba izgrađivati jedan dijalog s građanima.

Ne u smislu propagande Europe u kojoj bi se samo pozitivno govorilo o onome što EU dobro donosi nego treba razgovarati s građanima o onome što jesu njihovi strahovi, sumnje, problemi vezani za članstvo u EU, koji su ponekad opravdani, ponekad neopravdani. O svakom od tih pitanja se treba razgovarati na jedan otvoreni način u čemu i mediji trebaju pomoći. To nije posao samo za jedno ministarstvo, za jednu vladu ili jedan parlament. To mora biti posao u kojem su uključeni i mediji i udruge civilnog društva, znači jedan širok europski komunikacijski prostor se u Hrvatskoj treba otvoriti. To sve treba učiniti s ciljem da građanin, kad se nađe pred referendumskim listićem na kojem treba zaokružiti "EU da" ili "ne", da ima jasno izgrađenu sliku na temelju svih informacija koje je mogao dobiti u međuvremenu o hrvatskom članstvu u EU i utjecaju tog članstva na njega osobno, na njegovu obitelj, njegovo susjedstvo, radno mjesto, regiju... Tek sa svim tim informacijama koje je prethodno morao prikupiti, tek na njima može temeljiti i donijeti svoju suverenu odluku kad bude odlučivao o članstvu u EU. Približan postotak ispitanika neodlučan je i u vezi s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, s time da pozitivan stav prema toj integraciji ima 51 posto građana, upravo onoliko koliko će biti potrebno na referendumu nakon što Hrvatska napokon završi pregovore i dobije zeleno svjetlo za punopravno članstvo.Bez referenduma". Istovremeno u hrvatskoj javnosti pada podrška EU. Najnovije ankete pokazuju zabrinjavajući trend, Ankete bilježe sve veći broj euroskeptika, ali ne detektiraju konkretne razloge njihovu nepovjerenju u EU. Konstantno raste i broj neodlučnih. Stručnjaci podsjećaju da je i u mnogim novim članicama Unije podrška javnosti padala kako su pregovori odmicali i približavao se datum priključenja.
U pokušaju shvaćanja stavova stanovnika u Hrvatskoj prema ulasku u Europsku uniju možda je najbolje početi od samih krajnosti, od radikalno suprostavljenih stajališta. Za ili protiv, euro-optimisti ili euro-skeptici.


Post je objavljen 01.06.2011. u 12:42 sati.