Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/japan-demystified

Marketing

Zbog cega su u Japanu ulice uske?

Voznja japanskim glavnim gradom moze biti ultimativno iskustvo jeze za bilo kojeg vozaca. Zbog cega su ulice tako uske, pitao bih se i kad bih sjeo i na bicikl.
Najlogicniji odgovor bi mozda bio jer su im automobili tako maleni pa su ulice prilagodili automobilskoj industriji. lud

Ulice su uske, krizanja mogu biti iznimno ostra, i pri mimoilazenju sa automobilom iz suprotnog smjera ponekad je potrebno sklapati retrovizore, manevrirati, cimati automobil naprijed-nazad. Cak su i Amerikanci 50-ih godina proslog stoljeca bili pozvani uciniti nesto o oko ovog problema i razviti mrezu autocesti. Frustrirani Amerikanci su u svojem izvjescu napisali da je Japan jedina razvijena drzava na svijetu koja cestovni promet ignorira u potpunosti.

Autoceste su danas dobre, ali u gradskim podrucjima ulice su jos uvijek uske, kuce se grade na svakom slobodnom mjestu, a rezultat zna biti da su ulice zakrcene, a vozaci se preznojavaju.
I sada kad mi netko od prijatelja obasnjava gdje je neki ducan, ili restoran, koristim neke osobne vizualne pomagace poput - Aha, da, da znam. To je tamo gdje je Naohiko izbio branik. ili Je li to mozda kod onog semafora gdje je Takahiro "ostavio" retrovizor?



Razlog uskih ulica je taj sto Japan u svojoj povijesti nikada nije, poput Europe ili Sjedinjenih Drzava, imao period kada su po ulicama vozile kocije, ili nesto poslije, kada su konji vukli pretece tramvaja. Za Japance su ulice uvijek bile mjesto po kojemu se hoda.
Cak i u pocecima modernizacije, prije vise od stotinjak godina, na Japanskim su ulicama jedino prometalo bile rikse i nije bio potrebe za sirokim cestama. Osim toga, njihov je , u prometu, primarni interes bio razvitak zeljeznicke mreze, i na taj su razvoj utrosili jako puno novaca.




Post je objavljen 25.11.2010. u 13:55 sati.