RECENZIJA: HURTS, RIHANNA, FAITH EVANS.....

Jedna od stvari koje me strašno iritiraju u glazbi je ona o kojoj sam jednom već pisao, a odnosi se na nesrazmjer imidža koju izvođač nameće i glazbe koju prezentira. Najbolji primjer za to je Lady GaGa, koja unatoč svom "šokantnom", "ekstravagantnom", "kontroverznom" imidžu nije ponudila ni jednu pjesmu koja bi parirala istom. Rihanna, Kelis, Lily Allen, Nicki Minaj, Ke$ha, P!nk...sve su to pop glazbenice koje danas hrabro zakoračuju u svoje pjesme, bez imalo suzdržavanja i opreza hoće li naići na zid kod publike. GaGina hrabrost zapela je na njenoj odjeći, njena najveća hrabrost bila je stavljanje hrpetine sirovog mesa po cijelom tijelu i samim time najednom prestaje biti šokantna, postaje smiješna i isforsirana. Jedan od (nešto blažih) primjera je i grupa Hurts, koja se pojavljuje s jasnom slikom o identitetu koji žele imati, stilizaciji spotova i nastupa, ali ne i glazbom koja bi pratila trud posvećen vizualnom identitetu. Bez imalo pretjerivanja mogu reći kako mi je Wonderful Life jedna od najgorih pjesama koje sam čuo u zadnje vrijeme. Ako tome dodamo i katastrofalno loš spot... Zapravo je teško procijeniti kojoj je publici namijenjen ovaj album. Oni koje vole elektro pop zasigurno će posegnuti za nekim kvalitetnijim imenima, što se tiče onih mekših stvari, sve će te to naći u puno boljem izdanju na stotinama drugih albuma. No ako kojim slučajem nikad niste slušali Pet Shop Boys, Keane, Travis, Kylie, Depeche Mode i slične, vjerujem kako bi vam se možda i mogao svidjeti ovaj album. Ispod površine pak predstavlja nešto grozno u glazbi (prije svega manjak talenta) i tek jedan trend u nizu koji zaglupljuje publiku. Strofe pjesme koja otvara album - Eto, u tolikoj količini imam nešto lijepo za reći o ovom album. S pripjevom ista priča tj. problem koji se provlači kroz cijeli album. Banalni, jeftini, kičasti, eurosongovski treš.
OCJENA: 2+

Možete ju voljeti, možete ju mrziti, može vam ići na živce, ali neke stvari jednostavno ne možemo poreći. Rihanna je stvorila brand. Vjerojatno najzaposlenija djevojka u glazbenoj industriji upravo je objavila svoj peti studijski album u 5 godina karijere, nema namjeru usporiti, a metoda je to koja u njenom slučaju očito pali. 8 #1 singlova, a deveti na vidiku. Only Girl (In The World) ima veliku šansu postati #1 za 3 dana i samim time stvoriti jednu neobičnu situaciju, budući da će na tu poziciju zasjesti nakon What's My Name, službeno drugog singla s albuma.
Loud nije jak. Ima tu velikih propusta. Cheers i California King Bed zaista su čudna rješenja ne samo za ovaj album, nego i za Rihannin repertoar u zadnjih par godina. Ali isto tako ima i nekoliko bisera, koje Rihanna redovito servira na svakom svom albumu. I da se vratim na početak, zaista ju je teško ignorirati. Vokalno je jaka, originalna je, zabavna, i nepredvidiva. A treba i to znati cijeniti.....A ako ste kojim slučajem uspjeli negdje uhvatiti njen sinoćnji nastup na American Music Awards, stvari će vam biti još jasnije. Album u prodaji od prošlog tjedna.

Najnovijim singlom Gone Already, Faith Evans je najavila svoj dugoočekivani novi album koji se u prodaji pojavio nakon stanke od 5 godina. Odličan izbor prvog singla, no album uglavnom razočarava. Doslovce se nemam za što uhvatiti osim spomenute Gone Already, koja jedina uspijeva pohvatati nešto contemporary r&b-a, ostatak je tek blijeda kopija svega što je nekad prije radila, mlake, nepamtljive, neinspirativne pjesme bez imalo duše od kojih ne samo da ni jednu ne vidim da postaje (manji!) hit, nego ni da si ju zavrtim još koji put. Šteta zapravo, Evans ima jako lijep vokal, iza sebe ima nekoliko dobrih pjesama, odličnih suradnji (s Whitney Houston na Heartbreak Hotel, s Diddyjem na I'll Be Missing You...), pa da se baš ne mogu razabrati dvije, tri dobre pjesme....
Album Something About Faith u prodaji od 5.listopada.
OCJENA: 2+

Lijepo je da u navali generičkog teen popa, ljigavog američkog pop-rocka i banalnog euro-dancea postoje i glazbenici koji se ne vode za trendovima već kvalitetom. Jedan od njih svakako je i Cee-Lo Green, koji je u svojoj diskografiji nanizao toliko dobrih pjesama da uopće nisam u stanju doživjeti mane ovog albuma pored odličnih pjesama. Naravno da pjesmu trebao gledati kao pjesmu. Ili je dobra ili nije. Ali je neosporna činjenica da u nečijim rukama i s drugačijom energijom ona poprima jedan novi oblik. Mogu zamisliti Ushera da otpjeva bilo koju od pjesama s ovog albuma i da mi bude jednako dobar, ako ne i bolji u svojoj interpretaciji. Ali to je ono što razlikuje izvođača od drugog izvođača. Mogu ga zamisliti da ih pjeva, ali ne i da ih odabere za svoj album, iako sam siguran da bi mu svaka (a tu je najveća ironija) bila odlična. Da, pokupit će putem koji dolar više, ali Green će u konačnici biti taj koji će se moći osvrnuti na svoje pjesme bez srama. I Want You, Fool For You, Wildflower, Old Fashioned... Nice stuff. Album u prodaji od 5.studenog.

Kanye West nakupio je podosta mrzitelja nakon famoznog uletavanja u govor Taylor Swift vičući u mikrofon da je Beyonce najbolja. Ja nisam imao problem s tim. Na stranu činjenica da svatko zaslužuje priliku zahvaliti se za osvojenu nagradu, ali i meni je došlo u tom trenutku da napravim isto. Djevojka koja prodaje milijune albuma, a čiju ni jednu pjesmu nisam nikad zapamtio, koja loše zvuči uživo, čije pjesme imaju rok trajanja kraći od bilo koje instant zvijezde. Možemo se iz današnje perspektive sprdati sa Macarenom ili Coco Jumbom, ali i jedan hit je ipak hit. Kojeg se sjećamo i nakon 10,15 godina. Sumnjam da će ijedna pjesma Swift ostaviti nekog dubljeg traga. Barem ne dubljeg od nekog kao što je Beyonce. Kritika je došla zapravo od prave osobe, jer je u muškom glazbenom svijetu Kanye nešto slično. Na stranu njegova narcisoidnost i umišljenost (s kojima se na kraju krajeva i sam suočava u svojim tekstovima), ali je on je svojevrsni glazbeni genijalac. Svaki album mu je u najmanju ruku vrlo dobar, s tim da je na svakom nakupio i po nekoliko izvanrednih trenutaka. I koliko god ne volim rap, toliko je s druge strane on jedan od izvođača koji su se najčešće zavrtili na mom playeru. Da ne spominjem opet i genijalne pjesme koje je napravio za neke druge izođače.
My Beautiful Dark Twisted Fantasy je njegov 5.studijski album, a pokazuje Westa u njegovom najboljem izdanju. Raskoš produkcije, tekstovi, sampliranje....sve je odrađeno bez greške. Album u prodaji od danas.
OCJENA: 5

Nisam mario za Nicki Minaj iz više razloga. Ne volim rap, ne volim njen glas i ne volim ju na suradnjama koje je imala do sad. Nisam stoga nešto posebno željno iščekivao njen debitantski album, ali me Nicki ugodno iznenadila. Ne samo da ju možemo čuti i kako pjeva (i to zvuči skroz ok), nego album ima i neku dubinu. Pjesme nisu nabacane tek tako, imaju nekog smisla i čak zapnu u glavi i možete ih i pjevušiti, a impresivna je i lista gostiju koje je okupila: Kanye, Rihanna, Eminem, Drake i Natasha Bedingfield. I moram pohvaliti genijalan cover. U doba fotoshopa gdje vam stanjuju ruke, noge, struk...., tko kaže da na coveru uopće morate imati ruke i da vam noge ne smiju biti i dvaput duže?:-) Album u prodaji od ovog tjedna.

Usherova silazna putanja nastavlja se i s najnovijim albumom. EP točnije, to je sad očito novi trend. Objavite album, nakon nekoliko mjeseci objavite sve ostatke s prvog albuma ne biste li zaradili koji dolar više. Usherov ego još je veći, osobnost još iritantnija, broj cura se povećao, broj flertova, prevara, preljuba raste, a kvaliteta obrnuto proporcionalna. Izuzev odlične Lay You Down (koja je i najavljena kao sljedeći singl), ništa na ovom albumu nije vrijedno pažnje...
OCJENA: 2+

Još jedna vrlo neobična pojava na glazbenoj sceni. Ne zna pjevati, ima grozne pjesme, a evo je ipak se nekako probija po top listama. 2 top 10 singla u Engleskoj, top 15 hit u Americi....Za nekoga tko ima problem otpjevati jednu strofu svoje pjesme live, to je veliki uspjeh. Čestitke Shontelle. Album u prodaji od 21.rujna.
OCJENA: 2

Nisam nikad bio fan Scisssor Sisters no imali su nekoliko dobrih keči pjesmica. Novi album mi je međutim totalno neinspirativan i dosadan. Sve smo to već čuli i vidjeli milijun puta, uglavnom na njihovim prethodnim albumima. Bojim se da nemaju apsolutno nikakvu relevantnost na glazbenoj sceni, unatoč konstantno dobrim kritikama.

Arcade Fire s druge strane nastavljaju svoj započeti niz dobrih albuma i vraćaju se s odličnim svježim zvukom. Jednako zanimljivi, jednako uzbudljivi i jednako dobri kao na samom početku, s lakoćom se nameću se kao jedan od najboljih bendova koji su se pojavili u posljednjem desetljeću. Album u prodaji od 2.kolovoza.

Fantasia polako i fino kristalizira svoj izričaj. Relativno dobar album iz radionice jedne od bivših pobjednica Američkog idola. Uz nekoliko pjesama vrijednih spomena (Who's Been Lovin' You), tu je i odlična The Thrill Is Gone, nesumnjivo jedna od najboljih r&b pjesama ove godine. Njen treći studijski album Back To Me u prodaji je od 24.kolovoza.

Post je objavljen 23.11.2010. u 00:22 sati.