Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/igo4it

Marketing

Zdravo mršavim i nisam gladna!

Došla potreba da malo pojasnim neke stvari oko mršavljenja, da podijelim par stvari koje sam naučila i koje su mene dovele u 12 mjeseci do -16 kg, ali i sljedećih dva mjeseca održavanja (tj. do sad).


Tko god čita postove zabilježene ovdje zna da sam oduvjek bila veliki protivnik brojanja kalorija. Kako god bilo, izrom slučaja i ja sam to pokušala, ali kontrole radi. Super mi je ovo procjenjivanje kako to "propisuje" moja draga Mirelle u meni najdražoj knjizi, ali idalje nisam dobila uvid koliko čega jedem i da li je toga malo premalo i toga puno doista previše, a uopće što je umjereno... Stoga, upustila sam se u vode računanja kalorija, ali ne ko manijak zbrajanja i lista salate, već pregled porcija kako bih dobila doojam koliko mi je doista dovoljno za funkcioniranje organizma, koliko mi je potrebno da mi bude ugodno, a koliko je definitivno previše.

Računanjem i kalkuliranjem došla sam do spoznaje da sam u to vrijeme usprkos dojenju jela preko 2500 kcal i da mi je to bilo očito previše. Složila sam si meni kako mi "propisuje" moj TDEE (kasnije link) i shvatila da bi mi to moralo biti dovoljno, s time da sam pojačala unos za 200 kcal, zbog dojenja. koristila sam do tada naučene mudrosti. Jedna od njih kako isprazne rafinirane i prerađene namirnice nemaju niti količinu okusa, a kasnije sam vidjela da su kalorijski dosta jake, o zdravlju takvih namirnica neću ovdije. To je za cijeli novi post. Malo sam si planirala obroke, upotrebljavala, dakle, namirnice koje su kalorijski iskoristivije (kruh bijeli, da se najedeš nije ti dovoljno 2 šnit , dok kad je u igri kruh punozrni, ne možeš pojest dve šnite te debljine kao i bijelog naprijed navedenog - jednostavno ne možeš!). Sljedeći trik nimalo manje bitan je veliki unos svježeg povrća! Ja sam znala (i još uvjek imam tu naviku) pojesti i salatu od 400g sirovog povrća uz "normalan" ručak. Kalorijski se slagalo u moj plan, nutritivno sam unijela kvalitetne namirnice (dovoljno vitamina i minerala) i nisam bila gladna jer me je ono zasitilo. Još tu ima trikova, ali bit će ovo maratonski post i bez toga... zato budem to u drugom postu... i , naravno, nisam zaboravila na onu dobru staru:uživaj svakom zalogaju kojim sebi činiš dobro!

Sad malo konkretno. Po literaturi se dade naći za žene granica kcal. unosa od 1200 kcal. Da se razumije, to je jaaako malo.Tih 1200 kcal je minimum minimuma ispod kojeg se nikako ne smije ići zbog zdravlja - zato treba provjeriti BMR!!! Svatko tko želi smršaviti! I ne ići ispod njega - to je svakom pojedinačno limit minimalnog unosa. Unos manji od BMR-a neće pomoć jer ćete usporiti metabolizam i opet ste na istom - organizam ima potrebu spremati jer misli da više neće dobivati dovoljno hrane. Zato izgladnjivanje ne pomaže, a baca u depru, a kile stoje. (Ovdije ne govorim o zdravim postovima sa svim pripremama i post radnjama - opet, i to je tema za drugi post)...

Ovako, nalijepit ću par linkova za sve koji su se malo izgubili i za sve one koje žele provjeriti BMR te za one koje niti ne znaju što je to (nije reklama stranice, samo primjer kalkulatora):
BMR-TDEE - pika me u oči naslov ove stranice ali je dobar kalkulator i dobro objašnjenje BMR-a

I znam po sebi teško je kad počenš reducirati kalorije nabiti ih zdravo. Sad opet se ponavljam , ne treba manično-opsesivno brojati svaku kaloriju! Vrlo jednostavno objašnjenje, za razgradnju mnogih namirnica potrebno je jednako ili više energije za njegovu razgradnju nego što se dobije unosom. Među namirnicama koje predvode popis negativnih kalorija su jabuke, rajčica, šparoge, cikla, brokula, zelje, mrkva, cvjetača, krastavac, češnjak, grejp, limun, mango, zelena salata, luk, špinat, repa, tikvica... malo o tome ima u ovom članku (pametan članak... )

I drage moje, super je sve to skidanje kalorija i trenutačno dobro izgleda, ali bez kretanja (tjelesne aktivnosti, vježbanja, trčanja, šetnje barem...) nema ni kvalitetnog uspjeha, kao niti dugoročnog.

Dodam još ovaj link koji je meni pomogao u početnom računanju kalorija, tako da dobijem osjećaj za količinu, lijepo sam stavljala popis u onu famoznu bilježnicu i uz svaku namirnircu sam prepisivala izračun...



Za kraj najveći savjet u svakom slučaju je: ne pretjerivati ni u čemu bilo da se radi o smanjivanju unosa, povećanju TA, uvođenju zdrave prehrane, (ne) izbacivanju određene vrste hrane... umjerenost je majka zdravlja!


Post je objavljen 21.10.2010. u 09:29 sati.