Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bacikocku

Marketing

Maraschino

Maraschino

Autor igre: Ž
Broj igrača: 2-6
Vrijeme potrebno za odigrati : oko 100 min
Tematika: Ekonomija/Farma
Godina izlaska: neobjavljeno
Broj expanzija:-


Mmmmm dakle s kojom igrom da ovu usporedim. Nemam pojma, a nije ni bitno.
Igra se odvija u okolici Zadra u 18.stoljeću.
Vi ćete se baviti uzgojem maslina, ovaca, višanja... i proizvoditi ulje, Maraschino, usoljavati ribu... Izgrađivat ćete crkve, luke i palače (kako bi potegnuli veze kod plemića) i svakoga vraga.

Jedan dio igre je planiranje kako pozicionirati svoje pločice na mapi, a drugi kombiniranje kartica, te pravovremena prodaja resursa i kalkuliranje koju bodovnu karticu i kako zadobiti.
Tema je zabavna, no ono što je stvarno jako dobro u ovoj igri i daje joj pred mnogim drugima prednost je to da se može do pobjede doći raznim putevima.
Pobjednik je igrač koji zadobije najviše kartica bodova od ukupno trinaest koliko se i igra krugova, a posebno je to što svaki krug dolazi nova bodovna kartica i ne možete loviti sve bodovne karte odjednom od početka, već samo neke od njih npr. tko ima najvišu palaču ili najviše zgrada za preradu sirovina. Nekad će to biti jedna kartica za kojom svi jure, a nekad možda četiri.

Image and video hosting by TinyPic
autor je lik u sredini. igra je na samom početku (odigrana su dva kruga).

Kako ne postoji obvezni redoslijed igranja kada kupiti, a kad prodati nešto kada ste na potezu, te kad odigrati karticu akcije i koliko njih, dobrim kombiniranjem možete povezati karte u niz koji će vam donijeti puno novca ili priliku da ugrabite bodovnu karticu.

Igra u 3 i 4 igrača funkcionira sjajno, ne znam za više ili manje igrača (mada ne vidim zašto ne bi) i nadam se da ju autor neće puno mijenjati jer se meni sve činilo odlično izbalansirano.

Vizualno novci i mapa izgledaju dobro, no karte i pločice djeluju pomalo hladno (no vizualna funkcionalnost je super) i tu je po mom mišljenju glavni, ma zapravo jedini dio gdje bi igra mogla i morala biti bolja.

Cijene za sirovine padaju i skaču ovisno o tome koliko ih kupujete odnosno prodajete i taj dio je posebno zabavan.
Zgrada-trgovina daje igri dodatni prostor za kombiniranje kad i kako što prodati (putem dodatnih kartica koje dobijate svaki krug).

Imam dojam da bi jedno autorovo pravilo, kad bi igra bila objavljena, teško prošlo kod nekog izdavača: svaki put kad netko uspije zadobiti bodovnu karticu drugi mu zaplješću. Ovo je super stvar i stvrorilo je dodatno dobru atmosferu i bilo bi sjajno kad bi to ljudi koristili i u drugim igrama (poželjno za neke grupe igrača), posebno u onima u kojima se stvaraju napeti odnosi. Neupitno ću to pravilo uvesti u radionice s klincima.

Igra je u svojim pravilima dosta jednostavna u odnosu na broj mogućnosti koje nudi.
Interaktivnost među igračima je moguća npr. na način da širite svoj teritorij prema nekom igraču i tako njega onemogućite u širenju ili prodajete resurse u trenutku kad mislite da će to biti nepovoljno za drugog igrača, a ako izgradite luku imate mogućnost trgovine s drugim igračima i jedan kupljen resurs može vam omogućiti da dođete do neke bodovne kartice, a kupnja resursa je ograničena na 3 resursa pa svaki dodatni može biti jako bitan.

Sve u svemu držim fige da ova igra bude objavljena i to po mogućnosti kod velikog izdavača, a po svemu kakva je vjerujem da bi se i lako našao strani izdavač.
Svega par igara od svih koje sam igrao nude ovakvu količinu kombiniranja kako igrati i malo je igara koje bih tako rado imao u svojoj zbirci.
Po kriterijima s BGG ocijenio bih ovu igru sa 9.5/10.

recenzija by :Sven Nemet


Post je objavljen 06.08.2010. u 22:23 sati.