Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/toplice

MLADI NAŠE ŽUPE NA SUSRETU HRVATSKE KATOLIČKE MLADEŽI U ZADRU

Image and video hosting by TinyPic
Rano jutro 08.05.2010 krenuli smo iz Varaždinskih Toplica u Zadar na Susret hrvatske katoličke mladeži. Nakon što smo pokupili mlade iz župa Oštrice, Novi Marof i Mađarevo put ka Zadru je započeo. Naši voditelji bili su župnik iz Mađareva pater Igor Horvat te đakon Davor Šumandl iz naše župe.

Unatoč pokojim tehničkim poteškoćama autobusa te nesporazuma na naplatnim kućicama u sv. Heleni jer nisu dobili dopis da je cestarina za nas besplatna put do Zadra bio je dobar. Naši voditelji su imali razumjevanja pa su nam pauze bile dovoljno duge ali moglo ih je biti i više. Na putu smo molili, pjevali, svirali. Ekipa iz drugih župa bila je fantastična, te taj šesterosatni put prošao nam je u tren oka.

Iako nas je pri dolasku u Zadar kiša koja je lijevala u prvi tren preplašila, mi nismo posustajali. Pjevali smo cijelim putem do trga. Volonteri iz Zadra koji su se isticali svojim narančastim majicama bili su veoma susretljivi. Pozdravljali su sve mlade i veoma domišljato svojim tijelima gradili stazu kojom treba doći do trga.

Procesija do športsko-rekreacijskog centra Višnjik trajala je dugo, ali uz toliko mladih oko tebe sve na kraju ipak djeluje prekratko. Bog nas jeopet obilno nagradio, pa je nakon toliko kiše za vrijeme procesije, ali i ostatak dana pržilo sunce. Na putu se pjevanje nastavilo. Sada s još više mladih koji su nam se priključili u slavljenju Isusa. Volonteri su također bili oko nas u slučaju da nekome nešto zatreba. Pri ulasku u stadion dobili smo vodiče kroz misu te su nas uputili gdje se smjestiti. Sanitarije su nam bile blizu, a vodu smo dobivali besplatno. Mnogo svećenika je ispovijedalo. U pola 5 započela je krunica. Tada smo primjetili da razglas ne radi dobro. Krunicu je predvodio predstavnik pojedine metropolije uz prinos upaljene svijeće križu. U šest sati započela je misa. Razglas još uvijek nije radio dobro. Pjesme je predvodio Nadbiskupijski zbor mladih Sv. Krševan. Nije se ni njih čulo. Ponekad se samo čula solo pjevačica čiji krici nisu baš bili ugodni uhu. Usprkos svih tih tehničkih poteškoća, misa je bila prelijepa. Dok 30 000 mladih zajednički moli, pjeva i slavi Isusa teško da će nešto to pokvariti. Taj osjećaj zajedništva i sreće. Nakon mise povratak do autobusa bio je kratak. Dobri policajci su nas usmijerili kamo treba ići i svi smo došli sretno do cilja. Naš auobus bio je smiješten na otoku Pagu u župi sv. Luke Evanđelista Kolan. Kad smo došli tamo također su se pojavile poteškoće koje mi baš i nismo osjetili jer smo pjevali i veselili se. Organizatori su nas loše rasporedili po obiteljima. Mješali su naš autobus s mladima iz drugog autobusa kod jedne obitelji. Napokon, sve se sredilo tako da smo nakon sat i 45 minuta čekanja sretno došli k obiteljima. Jedan dio maldih je bio smješten u Kolanu, a veći dio u Mandrama. Nakon kasnovečernje večere svi smo polako polijegali spavati. U 10 sati već smo bili u crkvi u Kolanu. U 11 sati je bila sveta misa. S nama su bili i mladi iz Bosne iz župe Kreševa koje je predvodio pater Ivo koji je predvidio svetu misu, zajedno sa župnikom Ivanom Rončevićem i paterom Igorom. Misa je bila prekrasna. Nedostatak glazbenih instrumenata u crkvi vjernici iz Kolana nadomjestili su svojim pjevanjem, koje ostavlja dojam kao da je milijun glasova. Većim djelom mise pjevanje smo predvodili mi mladi pod glazbenom pratnjom Marka Ipše iz župe Mađarevo koji bez svoje gitare ne ide nikamo. Nakon mise družili smo se još jedno vrijeme ispred crkve, te smo ubrzo krenuli natrag k obiteljima. Ručak nažalost nije bio zajednički, jer nisu imali dovoljno veliku prostoriju za nas sve, no barem smo imali više vremena upoznati se s obiteljima. Slobodno vrijeme poslije ručka uglavnom smo proveli na plaži gdje smo uživali u blagodatima čistog mora. Nažalost, sve što je lijepo kratko traje tako da je ubrzo došao kraj i morali smo se pozdraviti s našim domaćinima. Za kraj smo im otpjevali nekoliko naših pjesma te krenuli natrag kući. Prvotno je bila tužna i sjetna atmosfera ali ubrzo je natrag zavladalo ono staro veselje te se busom prolomio zvuk pjevanja i Markovog sviranja. Molili smo također, krunicu na svoju vlastitu nakanu. Kada smo došli u Varaždinske Toplice izašli smo iz autobusa, te smo na trgu još jednom svi zajednički zapjevali i veselo uskočili u zagrljaje naših najbližih koji su nas jedva dočekali. Srčanim mahanjem pozdravili smo se s novostečenim prijateljima, te s osmijehom na licu odlazili kućama i mislima o svim lijepim događajima proteklog vikenda.

– dojmove mladih župe Varaždinske Toplice sabrala Dunja Mihalić

Post je objavljen 12.05.2010. u 20:27 sati.