Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/erytheiatheredone

Marketing

Istine


"Istine koje najmanje želimo čuti jesu one koje bi nam najviše koristile da ih znamo."
Jean de La Bruyere

Razmišljam ovih dana o posljedicama mogučnosti da svijetom dominira istina i da smo svi u svakome trenutku istinu spremni iznijeti, suočiti se s njom i prihvatiti je.
Kada bi se i ostvarila takva utopijska ideja o iznošenju istine neovisno o situaciji ostala bi nepremostiva prepreka ljudskog faktora. Umjesto laži sredstvo manipulacije postala bi sama istina.

Činjenica je da su mediji izgubili objektivnost i istinitost. Pod utjecajem krupnog kapitala koji sve više kontrolira neovisnost medija i njihov sadržaj. Pretvorili su se u sredstvo obračuna pojedinih interesnih skupina.
Mediji su postali profitabilni biznis gdje se novinarstvo pretvorilo u zabavu prepunu plitkih sadržaja, a ne izvještavanje o događajima.
Čitateljima se serviraju djelomično točne informacije koje poslovno neće naštetiti partnerima medija. Objavljene informacije su selektivne, a članak je uljepšan prema potrebama naručitelja. Zbog različitih interesnih skupina koje utječu na pojedine medije često se događa da dva različita medija pišu dijametralno suprotno o istom događaju.
Političku cenzuru provode oni koji financijski stoje iza nekog medija. Svaka značajnija politička stranka u Hrvatskoj ima svoj medij koji joj izlazi u susret kada se treba obračunati s političkim protivnicima ili treba promovirati politički program prije izbora. Objektivnost medija danas je bitno reducirana pod navalom osobnih interesa vlasnika medijskih kuća i njhovih partnera.
Novinari svakodnevno suočeni s moralnim i egzistencijalnim dvojbama postaju vodiči lažnih informacija kreirajući stvarnost kojoj je jedini cilj obmana i svođenje društva na pojedinca u svrhu lakše manipulacije.





Srozavanje kriterija medija i njihovo udaljavanje od osnovnih načela istinitosti i objektivnosti ne čudi s obzirom na činjenicu da je istina danas pojam koji je najmanje u uporabi.
Svakodnevno korištenje laži kako bi se umanjile osobne pogreške djeluje pozitivno na stvaranje okruženja u kojem stvarnost prestaje biti realna.
Privid zamjenjuje realnost stvarajući lažnu sigurnost koja se dalje projecira u svim segmentima.

"Ljudi se međusobno varaju, lažu jedni drugima u lice, obmanjuju se laskanjem i prozirno pretvorljivim udvaranjem, a to im često pošteno ljudski izgleda nerazmjerno hrabrije, nego da jedni drugima kažu golu istinu."
Miroslav Krleža

Sustav vrijednosti se preokrenuo. Rođeni smo u takvom svijetu i po defaultu smatramo kako je i normalno živjeti u takvome svijetu.
Medicina uništava zdravlje, religije uništavaju duhovnost, pravo uništava istinu, politika uništava slobodu, pravi heroji nestaju, a zločinci postaju heroji.
Iza svakog uništenja pak stoji čovjek koji je odavno izgubio osnovne moralne vrijednosti. Osobno zadovoljstvo i probitak nametnuo prije svega ne mareći što za sobom putem kojim ide ostavlja uvelo cvijeće i poneke ljude slomljene duše.

"Svatko se nepopustljivo drži svojih predrasuda i svojih navika, svojih priča i njihovih likova – bezobzirno ih upotrebljava, ne razlikujući otpatke od duha.
Bog je tako postao banalniji od pismonoše; kič je postao jedina forma u kojoj slava i veličina djeluju razumljivo i uvjerljivo, u kojoj njihova vrijednost postaje privlačna i dobiva svoju efikasnu cijenu.
U svakoj značajnoj, a posebno u svakoj velikoj istini, odjekuje uznemiravajuća daljina. Po tome se takva istina prepoznaje: ona postavlja zahtjeve i nije dovršena – ni u prošlosti ni u sadašnjosti ni u budućnosti. Zato je dočekuju s tjeskobom, s nepovjerenjem, s oprezom. Zato je i prihvaćaju sporo, oklijevajući, puni sumnje – najčešće je prilagođujući svojim egoističnim interesima. To se zove “usklađivanje s realnim mogućnostima”. Nepoznatom se oduzima njegova privlačna snaga i izazovi, poznatom se oduzima neizvjesnost, uznemiravajuća dubina i duh preispitivanja. Potrošiti, a ne prevladati! – to je načelo trivijalnosti."
Vlado Gotovac






Post je objavljen 20.07.2010. u 23:46 sati.