Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/raftmania

Marketing

Plovila za divlje vode - kayak (kanu) na napuhavanje

Kayaci ili kanui na napuhavanje su sjajna plovila. Iako su puno sporiji i mrvicu teži za veslanje od svoje "tvrde brače" sve to nadoknađuju mnoštvom prednosti. Lako ih je transportirati. Samo ih ispušete i stanu u prtljažnik najmanjih automobila. A preko zime ih stavite u torbu i pod krevet..

Lagani su, imaju mali radijus okretanja na vodi, stabilni su i zabavni. Ukoliko se prevrnete puno je bolje da vas pukne u glavu čamac na napuhavanje od tvrdog "sit on the top" čamca... Ako ih pravilno održavate dugo traju.. Čak mogu nadmašiti tvrde inačice..

Ajmo sada razjasniti kayak/kanu razliku. U principu nema razlike :-). Stvar je navike i kraja svijeta. Neki će ih nazivati kayaci na napuhavanje, neki kanu-i na napuhavanje. Dok će ih Ameri zvati "ducky" ili ti ga "patkice".

Večina tih plovila će vas uredno voziti bez većih problema po rijekama kategorije II i III. Postoje i verzije za kategorije IV, no tu morate biti već vješti. Isto tako verzije za niže kategorije mogu ići na teže rijeke ALI nije preporučljivo.....

kayakKupa2008 (3)

Što treba paziti kada biramo čamac. U dučanima možemo naći vrlo jeftine verzije ovih plovila. No ono osnovno što gledamo na kayaku na napuhavanje je kvaliteta platna. Oni mogu biti izrađeni od hypalona (vrsta neoprena), nytrylona (nešto kao guma), PVC-a (plastika) ili polyuretana. Svi ti materijali su, plus minus koja mana, OK. Ono što trebamo gledati je prekidna čvrstoća. Dakle, materijal sa većom prekidnom čvrstoćom je kvalitetniji (izražava se u denierima). Najlakše je pogledati koliku garanciju dobivamo sa čamce. Pravilo je, što veća garancija, to bolje platno. Zatim moramo pogledati nosivost. Prema EU normama svaki čamac mora negdje imati podatke o sebi koji sadržavaju i podatak o nosivosti. Etiketa se nalazi negdje unutar čamca. Ukoliko uzmete kayak koji je jeftin, za dvije osobe i ima nosivost 180 kila ne znači da ćete potonuti. Ali znači da ćete biti nestabilini, imati dubok gaz (što je jako loše za sve naše rijeke tijekom ljeta) te da vam neće biti udobno.

Čamci na napuhavanje po obliku slijede dva dizajna. Jedan je klasični kanu, dakle čamac u principu tako izgleda. No puno je okretniji i stabilniji od svog indijanskog brata.



Druga je "ducky" ili ti ga "patkica" model, koji pak imitira "sit on the top" (sjedni na vrh) kayake.

Ne znam koji su nastali prvi ali meni se "patkice", osobno sviđaju više od kanu verzije. Nekako su "divljiji" i zabavniji.

Još postoji par hibrida tipa "river rider", indijanski kanu na napuhavanje (mogu nostiti čak do osam osoba) i slični ali oni nisu previše zastupljeni.

Kayaci na napuhavanje rade se u verzijama K1 (jednosjed) i K2 (2+1 osoba). U principu razlika je u dužini i nosivosti kayaka. Ukoliko ne planirate ići na neke jaće divlje vode moj savjet je uvijek onaj duži model. Moći ćete ga voziti sami a ako poželite društvo neće biti problema.

PICT3281

Nekoliko proizvođaća nudi i specijalizirane modele kayaka na napuhavanje za more. Na isto možete ići i sa običnim ali uvijek morate imati na pameti da je to lagano plovilo, relativno jakog bočnog odraza koje će i malo jači vjetar sa lakočom otpuhati. Verzije za more imaju čvrste okvire i podosta su teži od riječnih verzija. Pod tim mislim na čamce za "ozbiljniji", višednevni seakayaking.

Na našem tržištu postoji relativno velika ponuda. No Aire modeli Tributary i Strike nemaju neku konkurenciju. Najbolje su izrađeni, odličnog oblika (Strike je punokrvni divljevodaš) i ne bi vjerovali, najjeftiniji su.

Možete ih kupiti u Surfmaniji. ( i što je najgore nisam plačen za ovu reklamu :-) )..

Mogu oni svašta :-)

Kod nas je masovna pojava kod "profesionalnih organizatora", da se kayaci na napuhavanje proglašavaju mini raftovima, te se u njih trpa po pet ljudi i da na krmi sjedi skiper. To su gluposti!! Ako vam to naprave, varaju vas ili ni sami ne shvaćaju da postoji razlika.

Mini raft nije mit, on postoji. To je zapravo, kako da jednostavno objasnim?? Pa... Mali raft. Kratak i širok. Kanu ili kayak na napuhavanje je uzak. Brz! U njega stane do maksimalno tri osobe, krma mora biti slobodna jer onda plovilo postaje nestabilno i vodiči vas prate sa strane, u drugom plovilu.

To je i ljepota ovog čamca..

Sloboda...

www.rafting.com.hr

Post je objavljen 10.06.2010. u 13:31 sati.