Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/braneairbrush

Marketing

Kompresor za airbrush male snage, kućna izrada

Pošto mi je 25 litarski kompresor Einhel bio malo pregrub za raditi u maloj prostoriji. Naime proizvodi buku od 98 decibela i nisam na njemu mogao podesiti izlaznu snagu zraka manju od 3 bara, odlučio sam se na samogradnju.
Prikupio sam sljedeće:
stari aparat za gašenje od 5 l,
motor od manje škrinje,
regulator pritiska sa manometrom cca 150 kn,
manometar od 6 bara cca 50 kn,
tlačnu sklopku (500 V- 16 A) iskopčava na 5 bara cca 100 kn,
konektor za airbrush 40 kn,
sigurnosni ventil od 8 bara cca 60 kn,
četiri kotačića, nešto aluminijskih cijevi, komad aluminijskog lima od 2 mm, nešto vijaka, četiri gumene brtve debljine 5 mm, dvije bragice i filter goriva za aute.
Separator vlage sam imao od prije i spojen je (na navoj) sa crijevom airbrusha, tako da njega u cjelini sa AB prikopčavam u bilo koji kompresor.
Malo je teže ovo opisivati na blogu pa ću slike opisa raspodjeliti na kraju posta, kako kome treba nek otvara. Najprije je potrebno sastaviti okvir i pregledati gdje će što stajati. Nakon toga buše se rupe za nosače, priprema se komora i buše se rupe na komori (u ovom slučaju aparatu za gašenje), na tim rupama je potrebno urezati navoje. Kada smo sve izbušili, narezali, pripasali jedno drugom i vidjeli da paše možemo sve zajedno malo i ofarbati ako baš ne njegujete RAT-ROD stil vašeg kompresora.
Spajanje. Na motoru imate tri bakrene cijevi. Jedna je za freon, on je nevažan za nas (jedino ako želite imati kompresor za AB sa dodatnom klimom) i tu cijevčicu zatvorimo. Na drugu cijevčicu sa prednje strane motor vuče zrak i na nju stavimo npr. filter goriva ili bilo što kako bi spriječili da motor uvlači prašinu. Na treću cijevčicu spajate komoru. U mojem slučaju ona je spojena sa gumenom cijevi koja ima dosta debelu stijenku i to funkcionira. Ja sam mislio da bi trebala biti bakrena međutim majstor me je uvjerio da će i ova dobro i sigurno raditi. Što se je pokazalo točnim. Na motoru imate još i kabel koji spajate na tlačnu sklopku da bi se on mogao ugasiti kada napumpa-sabije dovoljno zraka u komori. Motor je prikazan na slici 3.
Slika 2. prikazuje komoru i dijelove koji su ugrađeni na nju. Na donjem dijelu nalazi se sigurnosni ventil (obavezno postaviti). Gore lijevo je tlačna sklopka spojena kabelom za motor frižidera i iz nje izlazi kabel za napajanje strujom. Gore desno je manometar koji pokazuje trenutni pritisak u komori (nije obavezan) i naprijed desno je izlaz zraka tj. regulator zraka sa manometrom. Ovo crveno je za regulaciju zraka a manometar je od 12 bara, može i manji ali tada nisu imali. Na regulator je navidan konektor koji treba biti kompatibilan sa separatorom vlage. Slika 1.
Kada sam postavljao motor na podlogu između sam postavio gumene brtve koji umanjuju vibracije motora. Sve matice na vijcima imaju u sebi plastiku koja sprječava njihovo odvidavanje (kupe se takve). I na kraju sam postavio kotačiće da se to ipak može lakše kretati. Jednostavno, zar ne?
Sve komponente sam kupio u dućanu koji prodaje alat i dijelove za kompresore (u ovom slučaju Beta alat i njihov dućan). Možda sam mogao proći i jeftinije ali nisam htio riskirati sa kineskim komponentama. Svi spojevi su prije spajanja još zabrtvljeni sa teflonom, da bi se spriječio gubitak zraka. Teflon traku kupite u dućanu za vodoinstalatere. Na kompresoru je postavljena i ručka za lakše prenošenje i jedino što još moram obavezno postaviti je nosač za airbrush. To mi treba kada radim izvan radione.
Ovim kompresorom radim već godinu dana i nemam nikakvih problema. Mogu ga fino namjestiti na 1,5 ili 2 bara izlazne snage. Prije mi je malo gubio zrak i tada mi se je dešavalo da bi prilikom špricanja izlazni tlak bio za sitno nestalan. Ponovno sam sve predihtao i sada radi odlično. Kompresor je lagan i što je najbitnije tih...
Za kraj velika zahvala mojem prijatelju i majstoru koji je zaista ovo sve i osmislio i napravio, Alenu Ercegu.
Slika 1.
Slika 2.
Slika 3.
Slika 4.

Post je objavljen 17.04.2010. u 18:33 sati.