Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/konzument

Marketing

Oglašavanje duhanski proizvoda - suprotno zakonu!

Idemo iz početka, još jedan puta počinje zabrana "uživanja" duhanskih proizvoda u ugostiteljskim objektima - kafe barovima i sl. (u restoranima vrijedi prijašnja zabrana), no ne u svima i ne u cijelosti. Kompletna zabrana bila bi najbolje riješenje, ali treba razumjeti da je riječ o ovisnosti, koju država držeći duhan legalnim, ujedno na jedan način i potiče. Dapače, ne samo da potiče nego se čini kako "žmirećki" pušta da se i oglašava. Nije tu problem nekakvih "pozdrava iz Rovinja" nego direktnog oglašavanja kojim se ljude navodi na konzumiranje duhana.

Da pojasnimo o čemu se radi postavili smo informativne materijale i slike na Konzumentovu Facebook stranicu.

Pogledajte letak Društva Konzument koji se tomu protivi (klikni na sliku):

www.konzument.hr



Pogledajte i kako se krši zakon i oglašavaju duhanski proizvodi (klikni na sliku):

www.konzument.hr



Dakle, duhan je legalan, dopušteno je i njegovo konzumiranje na javnim mjestima, ljudi su ovisni, a netko na tomu zarađuje, pa se i oglašava. Istine radi, nema više televizijskih reklama, ali oglašavanje se i dalje događa, usprkos zabranama. Boriti se protiv toga ne može samo Društvo Konzument koje nema dovoljno sredstava za tako što. To može jedino država. No kada smo ih upozorili da se kršenja zakona događaju (nadležno ministarstvo), oni su nam samo rekli kako će to riješiti - utješno. Nikada nas nisu niti pitali gdje, i kako. Što više, predstavnici duhanske industrije tvrdili su nam kako sve oglašavanje rade u kontaktu s njima!?

Probali smo i mi nešto učiniti, upozorili smo primjerice Blitz-cinestar, kina gdje odlaze djeca da imaju u svojim prostorijama materijale kojima se oglašavaju duhanski proizvodi, upozorili smo i poznati zagrebački cafe bar Maraschino. I jedan i drugi su uklonili sporne materijale, ali... Blitz-cinestar kasnije iste nije vratio valjda jedino jer se uvela potpuna zabrana konzumiranja duhanskih proizvoda u takvim prostorima, dok je Maraschino iste vratio. Jedno je jasno, i jedan i drugi i mnoge druge tvrtke zajedno sa duhanskom industrijom trebaju za svaki promidžbeni materijal biti kažnjeni... To ne možemo mi, to može samo država. Dobro razmislite, Blitz-cinestar je držao u svojim prostorima materijale s kojima su oglašavani duhanski proizvodi, na koliko je to djece utjecalo?

No i vi, svi vi koji ovo čitate možete pomoći, širite informaciju, prosvjedujte kod Ministarstva zdravstva, javite nam o drugim slučajevima ili donirajte financijska sredstva našem društvu da nastavimo naš rad...

www.konzument.hr


Post je objavljen 13.04.2010. u 12:25 sati.