Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/konzument

Marketing

Čuvajte se prevaranata na Internetu!

Na internetskim stranicama Slobodne Dalmacije objavljena je vijest kako je sudski vještak za ekonomsko i financijsko poslovanje D.R. (71) iz Splita prevaren putem e-mail poruke o dobivenom nasljedstvu, za koje je uplatio čak 15 tisuća i 300 eura. Zvuči gotovo nevjerojatno da je sudski vještak za ekonomsko i financijsko poslovanje prevaren – tako da mu je obećano nasljedstvo od 30 milijuna eura, te da je ovaj poznajući zakonske propise ipak pristao na uplatu ukupnog iznosa od čak 15.300,00 eura (a kako bi zaprimio "svoje nasljedstvo")! Međutim, koliko god zvučalo iznenađujuće, Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument" sve češće registrira takve prevare i pokušaje prevara.

Nedavno smo tako imali slučaj nuđenja povoljnih kredita preko banke iz Australije, na što su gotovo prevareni potrošači koji su nam se u zadnjem trenu javili tražeći savjet. No, zastrašujuće je to da su nam se potrošači javili zbog pitanja zašto je toliko skup transfer financijskih sredstava – naknade koju su htjeli uplatiti banci, da bi iz toga Društvo Konzument razaznalo prevaru i uštedjelo gotovo prevarenim potrošačima 1.800,00 eura "naknade" prije nego li su "zaprimili kredit" u 30 puta većem iznosu – naravno bila je riječ o prevari jer kao ne-rezidenti Australije nisu uopće bili u mogućnosti da apliciraju za takav kredit. Šteta je treba reći dijelom usprkos počinjena već time što su prevaranti uzeli njihove podatke!

Nedavno smo se upoznali i sa slučajevima kada je "prijatelj" s Facebooka potrošačima nudio poslovnu suradnju, no, "prijatelj" nije bio pravi prijatelj nego prevarant koji je čak ukrao identitet pravom "prijatelju" te pokušao prevariti "prijatelje" putem Facebooka za 2.500,00 eura!

Nažalost, teško je da će se prevare putem Interneta ikada zaustaviti, a prevaranti se gotovo nikada neće uhvatiti. Oni obično djeluju iz zemalja sa slabim zakonima, a nakon svega teško možete bilo što i dokazati. Nerijetko sami potrošači iz stida sve i prešute kada shvate da su prevareni. Stoga je jedini način da ne izgubite teško stečene vlastite novce da se pazite i ne nasjedate na prevare! Raspitajte se, razgovarajte s drugima kada primite neku ponudu, često će vaši poznanici znati više. Zovite nadležne institucije za savjete, potrošačka društva, poput Konzumenta. I prije svega, držite se jednostavnog pravila, našeg savjeta: "Kada nešto zvuči/izgleda pre-dobro da bi bilo istinito, onda je to obično tako"!

Post je objavljen 05.04.2010. u 11:52 sati.