Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/konzument

Marketing

Dan potrošača

Danas je Svjetski dan potrošača. Dan kada se svi mi prisjećamo kako smo u naravi potrošači. Povodom ovog dana podsjećamo što je to i što znači biti potrošač/konzument i koja su naša osnovna prava.

Što je potrošač?

Potrošač ili konzument je osoba (ili kućanstvo) koje kupuje (konzumira, troši) proizvode i usluge stvorene od gospodarskog (ekonomskog) sustava. Koncept potrošača/konzumenta se može koristiti u različitim varijantama pa značaj i korištenje tog termina može varirati. Kada ekonomisti, biznismeni i marketinški stručnjaci pričaju o potrošačima oni uglavnom govore o osobi bez individualnosti, osobi s određenim potrebama koje potrošnjom zadovoljava. Međutim, danas se sve više i više primjenjuje individualni pristup potrošaču jer u slobodnim tržištima u koje spada i Hrvatska potrošači diktiraju koje i kakve proizvode i usluge trebaju. Potrošači posjeduju sredstva koja će utrošiti na proizvod ili uslugu koja im najviše odgovara cijenom i/ili kvalitetom. Potrošački glas je najvažniji!

Društvo Konzument, potrošača definira kao individuu koja posjeduje financijska sredstva, mogućnosti, prava na temelju kojih ostvaruje pravo slobodnog odabira usluga i proizvoda. Mi smatramo da nekvalitetnim proizvodima i uslugama nije mjesto na tržištu. Najjeftinije proizvode i usluge vidimo kao one koje zadovoljavaju minimalne kriterije i norme tržišta pri čemu cijenu proizvoda i usluga vidimo kao omjer kvalitete i uloženih sredstava u finalni proizvod ili uslugu. Informacije o proizvodima i uslugama moraju biti istinite te odgovarati činjenicama, a nikako dovoditi potrošača u zabludu. Na slobodnom tržištu potrošaču mora biti omogućena sloboda izbora, a upravo slobodu izbora vidimo kao temeljno pravo potrošača.

Prava potrošača!

9. travnja 1985. godine uz pomoć uspješnog lobiranja Consumers Internationala (Svjetska organizacija potrošača), Glavna skupština Ujedinjenih naroda usvojila je Rezoluciju 39/248, u sklopu koje je usvojen i "UN-ov vodič za zaštitu potrošača". Vodič je sadržavao osam temeljnih prava potrošača kao smjernice koje osiguravaju okvir za definiranje nacionalnih politika za zaštitu potrošača i izgradnju učinkovitih sustava zaštite potrošača kao sustava zaštite temeljnih ljudskih prava, dostojanstva i gospodarskih interesa potrošača - fizičkih osoba na tržištima roba i usluga.

Osam temeljnih prava potrošača:

1. pravo na sigurnost roba i usluga,
2. pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju,
3. pravo na izbor roba i usluga,
4. pravo potrošača da se čuje njihov glas,
5. pravo na zadovoljavanje temeljnih životnih potreba,
6. pravo na naknadu štete,
7. pravo na obrazovanje te,
8. pravo na zdravi okoliš.

U RH potrošači se štite i sljedećim temeljnim zakonima:


1. Zakon o zaštiti potrošača
2. Zakon o obveznim odnosima
3. Zakon o zaštiti prava pacijenata


Neka nam Dan potrošača bude kvalitetan!

Građanima, potrošačima, želimo da ovaj dan provedu kvalitetno; ne zaboravite na svoja prava; neka se glas potrošača čuje!

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe skoro svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Post je objavljen 15.03.2010. u 07:45 sati.