Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/magnifikat3

Marketing

SVETO PLATNO - čuvano u Torinu (Torinsko platno)

GDJE JE PLATNO U KOJE JE UMOTANO MRTVO ISUSOVO TIJELO...
PLATNO OD KOJEG SE ISUS ODVOJIO U TRENUTKU USKRSNUĆA?
POSTOJE LI NA TOM PLATNU TRAGOVI BIČEVANJA, KRUNJENJA, PADANJA, RAZAPINJANJA...?
Image and video hosting by TinyPic
Vjerujemo da je to platno sačuvano - i da se nalazi u Italiji - u Torinu.
Hodočasnici ga mogu vidjeti izloženo - samo svako desete godine.
Ova godina 2010.-a je godina u kojoj možete posjetiti ovo Sveto platno.
Image and video hosting by TinyPic
.................................

Više o Torinskom platnu možete pronaći na
stranici: Crkva sv. Filipa
Evo samo dio teksta:

Tragovi muke na platnu
Na samom platnu utisnuti su tragovi bičevanja. Vrlo jasno vide tragovi krvi na leđima, grudima, nogama i rukama. Iz tragova proizlazi da su ga bičevala dvojica jedan s desna drugi s lijeva. I to raznolikim bičevima. Izračunalo se da je tu utisnuto 120 udaraca. Vidljivi su i tragovi trnove krune.
Stručnjaci za rimsko pravo jednodušno tvrde kako je krunjenje trnjem bilo nešto strano za njih. Nigdje drugdje u povijesti Rima ne nalazimo da je itko od raspetih bio okrunjen. Vjerojatno je to bila domišljatost vojnika.
Postoji više znakova rana na koljenima ramenima i laktovima koje nas upućuju na Isusov križni put.
Isus je po evanđeljima više puta padao. Platno ukazuje na to da je najvjerojatnije u nekom padu pod težinom križa snažno udario glavom o zemlju. Na pad upućuje veoma natečena lijeva obrva i jabučica lijevog obraza. Rukama se nije uspio dočekati i udario je svom silinom lijevim obrazom o tlo. Zatim velika oteklina na sredini čela i vjerojatno deformirana hrskavica u sredini nosa također upućuju na udarac licem o tlo. Također i oteklina oko čitavog desnog oka svjedoči o nekom drugom padu.
Evanđelist Ivan govori o ranama čavala na rukama. Iako umjetničke slike pokazuju Isusa s probijenim dlanovima meso i koža dlana ne mogu izdržati težinu tijela pa su zato rimljani zasigurno probijali zapešće. To je i razlog zbog kojeg se na platnu se ne pokazuje palac. Probijanjem zapešća čavlom se prekine nervus medijanus koji upravlja palcem te upadne prema dlanu. Tragovi na nogama pokazuju da su noge Raspetoga bile pribijene jednim čavlom tako da je jedna noga bila stavljena preko druge. Visjeti samo na rukama značilo je brzu smrt gušenjem, stoga se instinktivnom reakcijom organizam brani da sebi sačuva život te se uzdizao podupirući se na čavao na nogama.
Iako je na ovom mjestu platno oštećeno od požara iz 1532 god. postoji mrlja od izljeva krvi iz ovalne rane koja je bila na desnom boku. Rana se nalazi između 5 i 6 rebra. Interesantno je što se uz mrlju krvi otkriva postojanje još neke tekućine koja bi bila bezbojna. Evanđelja donose kako je uz krv iz boka Gospodinova potekla i voda.
Proučavanjem Svetog platna da se vidjeti da tijelo Raspetoga pokopano na brzinu, što se vidi iz mrlja na licu, i po tijelu koje nisu oprane. Mrtvo tijelo nije ostalo dugo u platnu jer nema tragova raspadanja. Moralo se raditi o nekom neobičnom načinu odvajanja tijela od platna jer tragovi rana nisu nimalo povrijeđeni.
Postoje mnoge znanstvene teorije kako je nastala slika na platnu koje su ipak sve nedorečene jer im nedostaje ono „nešto“ što bi se moglo eksperimentalno istražiti. Može se jedino reći da je slika na platnu vjerojatno nastala nekom blagom energijom topline ili svijetla što opet odgovara Evanđeoskom opisu Isusovog uskrsnuća.
Ustanovilo se također da sve somatske karakteristike čovjeka s platna odgovaraju semitskom tipu čovjeka. Mjerenje visine lika kalkulira da je osoba bila visoka između 180 – 183cm.
Image and video hosting by TinyPic
...



Post je objavljen 26.03.2010. u 14:03 sati.