Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ritamulica

Marketing

YUTOPIA REDISCOVERED

Danas predstavljam drugi rad prijavljen za KEF - Sajam kratke elektronske forme. Više o samom sajmu navela sam u prethodnom postu a ovim postom izdvajam glavnu kategoriju u kojoj sam se natjecala sa 30 sekundnim uratkom.

Pregled svih radova dostupan je na linku: http://www.rex.b92.net/kef/kef10/pregled

"... nostalgija je žal za jednim stanjem koje kao da je bilo, a čovjek zapravo sebe obmanjuje. Više volim melankoliju, koja je žalovanje za stanjem kojeg nikada nije bilo..."

Tako je to sročio Slobodan Šnajder u intervjuu za Radio 101.



YUTOPIA REDISCOVERED
je vizualna himna bivšoj Jugoslaviji u kojoj se koristi jak osjećaj nostalgije koji je uvijek prisutan kada se krene u "pecanje" zanimljivih artifakata bivših političkih tvorevina.
Sadržaj za film snimljen je na zagrebačkom sajmu automobila popularno zvanom Hrelić, koji se održava svake nedjelje kraj smetlišta Jakuševac.

Na buvljacima žive simboli našeg djetinjstva koji nas vraćaju da koračamo ulicama sjećanja i mame da nanovo otkrijemo neke davno zakopane osjećaje: topline, mira i doma. Samo na tim rubovima grada, kao i u periferiji sjećanja onih koji prodaju i kupuje ovakve predmete, Jugoslavija još uvijek živi.

Koristeći prefiks RE upravo dvosmisleno govorimo o recikliranju sjećanja, recikliranju starih i odbačenih stvari što u konačnici u nama ponovno budi sjećanja na tako divnu ideju kao što je YUtopia – zemlju o kojoj možemo reći, koristeći riječi Branka Kockice: "... U svetu postoji jedno carstvo, u njemu caruje drugarstvo. U njemu je sve lepo, u njemu je sve nežno, u njemu se sve raduje....".

Zvučna kulisa sastoji se od dijelova pjesme tereze Kesovije "Jugoslavijo volim te" iz zlatnih dana Juge. Ta je oda državi pomiješana sa idejom jednog od posljednjih Titovih govora na temu opstanka Jugoslavije i jugoslovena nakon njegovog odlaska s funkcije državong vođe. On sam bezazleno spominje kako su jugosloveni narod koji dobro ratuje, kao garanciju njihovog opstanka u budućnosti. Tito nema pojma koliko je dobro procijenio situaciju..

Hvala zaslužnim pojedincima na pomoći u realizaciji ove ideje i tati koji je zašprehavao cigane dok sam krišom fotkala pojedine atefakte na Hrelji. Politika trgovca je naime: "kupi pa slikaj kolko oš.."




Post je objavljen 10.12.2009. u 08:09 sati.