Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nabrzaka

Marketing

103. post. Odosmo

Honda, BMW, Toyota, a možda i Renault. Riječ je o automobilskim proizvođačima koji su ove godine napustili Formulu 1. Stari formulaši oduvijek su govorili da jezgru Formule 1 čine neovisne ekipe poput Williamsa koje postoje i žive samo za to natjecanje, a ne automobilske marke koje dolaze i najčešće vrlo brzo - odlaze. Nakon što je automobilski sektor ove godine ozbiljno pogođen gospodarskom krizom i velikim gubicima, ta je teza dobila snažnu potvrdu - odlazak tri velika tvornička imena. Honda se povukla još potkraj prošle godine, BMW je odlazak najavio ovog ljeta, a Toyota jučer. Koliko je Toyotin odlazak iz sporta očekivan, teško je reći. Još od Hondina povlačenja očekivalo se da će druga japanska momčad slijediti njezin primjer, ali Japanci su to stalno opovrgavali čak govoreći posljednjih tjedana o potrazi za novim vozačkim parom za 2010. i ponudi koju su poslali Kimiju Raikkonenu. Ne znam što bi bilo da je Kimi nekim slučajem potpisao ugovor, ali svakako bolje da nije. Šef Red Bulla Christian Horner izjavio je da Toyotina odluka potvrđuje činjenicu da se F1 ne bi smjela pouzdati u tvorničke momčadi. Evo što kaže Horner: "S velikom smo tugom dočekali Toyotinu odluku. Suosjećamo s njihovim zaposlenicima. Tužno je što je Formula 1 izgubila tako veliko ime i najvećeg proizvođača automobila na svijetu, ali to dokazuje da se sport ne smije pouzdati u tvorničke proizvođače. Neovisne ekipe su duša i srce Formule 1. One ne dolaze i dolaze poput proizvođača."
Oglasili su se i drugi. Za Toyotin odlazak Ferrari je javno optužio "one koji upravljaju Formulom 1 posljednjih nekoliko godina", a ne ekonomsku krizu. Zanimljivo je da se na ponašanje FIA-e i bivšeg predsjednika Maxa Mosleyja žali ekipa koja je, htjeli to priznati ili ne, vrlo često profitirala odlukama krovne organizacije i u čiju su korist često radili suci na utrkama. Naravno da to nije bio uvijek slučaj niti je bilo izraženo koliko mrzitelji Ferrarija vole govoriti, ali je jasno kao dan. No ferarijevci se danas nimalo ne libe reći svoje mišljenje: "Formula 1 i dalje gubi velike igrače: u posljednjih 12 mjeseci svoj su odlazak najavili Honda, BMW, Bridgestone i Toyota. Na neki način, kao zamjenu ćemo dobiti Manor, Lotus, USF1 i Campos. Možemo li tvrditi da je to sve ista stvar samo zato što će brojke ostati iste? Teško, a moramo pričekati i vidjeti koliko će tih ekipa doista biti na gridu u prvoj utrci iduće sezone u Bahreinu i koliko će ih opstati do kraja 2010. Realnost je da je ovo postupno rasipanje Formule 1 više posljedica rata protiv velikih automobilskih proizvođača od strane onih koji su upravljali sportom posljednjih godina nego rezultat ekonomske krize."
I za kraj jedna anegdota koju sam negdje pročitala, a koja slikovito dočarava ljupku narav bivšeg predsjednika FIA-e Maxa Mosleya. Prije deset godina na jednom sastanku za ručkom svih F1 momčadi, Frank Williams je dobio mjesto pokraj Mosleya koji se u jednom trenutku okrenuo prema njemu i rekao mu: "Sad imamo mnogo tvorničkih proizvođača i u Formuli 1 više nema mjesta za ekipe poput tvoje!" Ni najmanje me ne čudi da je Frank Williams najglasniji zagovaratelj neovisnih momčadi i tradicionalnih F1 vrijednosti. A Mosleyju zbogom, nadam se zauvijek.


Post je objavljen 05.11.2009. u 16:16 sati.