Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nabrzaka

Marketing

97. post. Cirkus

Farsa od suđenja za crashgate je okončana: Renault je dobio uvjetnu kaznu od dvije godine (čitaj, nije kažnjen), Flavio je nagrađen doživotnim izgonom iz Formule 1, zabranom menadžerskih ugovora s F1 vozačima i zabranom pristupa ili sudjelovanja u svim zbivanjima u nadležnosti FIA-e, Pat Symonds je dobio istu ali petogodišnju kaznu, a Nelson Piquet mlađi nije kažnjen zbog imuniteta koji mu je FIA dala u zamjenu za svjedočenje protiv Briatorea i Symondsa (premda nije objašnjeno tko je točno došao na ideju namještanja utrke, Symonds tvrdi da je ideja bila Piquetova, a Piquet da mu je Briatore dva sata prije utrke rekao što treba učiniti). Navodno je presudilo svjedočenje takozvanog Svjedoka X, neimenovanog zaposlenika Renaulta, koji je za plan s Nelsonovom nesrećom znao ali u njemu nije sudjelovao. O kazni se prošli tjedan puno raspravljalo, a prevladava stav da je ekipa potpuno pošteđena, vjerojatno da Renault ne bi otišao iz Formule 1 i da ljudi ne bi ostali bez posla. Ili jer je FIA jednostavno htjela samo Flavijevu glavu i za ostale ih nije bilo briga. McLaren je prije dvije godine za spygate kažnjen sa 100 milijuna dolara, a riječ je o, oko toga se svi slažu, manjem prijestupu od Renaultova. Ali McLaren nije ponizno priznao krivnju FIA-inim sucima i Ron Dennis nije ponizno poljubio cipelice Maxa Mosleya pa su popušili svjetsku kaznu. Čini se da je FIA-in jedini kriterij u kažnjavanju prijestupa to koliko se netko iskreno pokajao za svoje grijehe pa ne znam igra li se krovna automobilistička organizacija katoličke crkve ili je jednostavno nije briga što joj se svi izrugujemo i iščuđavamo njezinim postupcima. Kako bilo, Flavio je out. Alonso mu je posvetio treće mjesto u Singapuru i rekao da je velikim dijelom zaslužan za uspjehe ekipe posljednjih godina. Renault se nekoliko dana nakon suđenja već vratio na mjesto zločina, u Singapuru se vozila druga noćna utrka i ponovno je bila pravi spektakl. Staza stvarno izgleda super, sve je toliko posebno i drukčije da ostavlja bez daha, a posebno su dojmljivi bolidi koji bljeskaju pod singapurskim reflektorima i izgledaju ljepše nego na ijednoj drugoj stazi. Za malo humora i razvedravanje tmurnih lica pobrinuo se Roman Grožnjan već u petak kad je izletio u zavoju hm hm broj 17, na istom mjestu kao i Nelsinho lani. Čak su se i na Renaultovu pitwallu smijali. U nedjelju su trećim mjestom i najboljim ovogodišnjim rezultatom malo zavili rane, a što će s francuskom momčadi biti dalje, nitko ne želi predviđati. Alonso je u Signapuru izjavio da je odluku o tome gdje će voziti iduće godine definitivno donio, ali da je još neće otkriti. Nagađa se da će Ferrari vijest objaviti ovog vikenda u Suzuki, Fernando je navodno potpisao petogodišnji ugovor, na njegovo mjesto u Renaultu dolazi Robert Kubica, a Kimi se vraća u McLaren. Naizgled čudan razvoj događaja, ali zapravo prilično logičan. Kimi se uvijek dobro uklapao u britansku momčad, njihova sterilnost, robotizam i hladnoća savršeno mu odgovaraju. U Ferrari je navodno otišao iz dva razloga - zbog nepouzdanosti McLarenovih bolida zbog koje je non stop odustajao iz utrka i izgubio dva potencijalna naslova prvaka (2003. i 2005.) te zbog petljanja Rona Dennisa u njegov stil života - a sad su oba ta problema riješena. McLaren je uklonio probleme s pouzdanošću, a početkom sezone uklonjen je i Ron Dennis. Čitala sam da njihovi mehaničari i inženjeri i dan danas obožavaju Kimija, kažu da je raditi s njim pravi san - Kimi uvijek odvozi isto, radi potpuno identične stvari i ako nešto ne valja na bolidu, on će im objasniti što je osjetio u vožnji, oni će to popraviti, Kimi će ponovno sjesti u kokpit, odvoziti nove krugove i točno će se utvrditi promjena. Kao da bolid ne vozi čovjek, po prirodi nekonzistentan i hirovit, nego robot. Idealno. I možda zato ovaj povratak nije toliko čudan. Kako će se slagati s Lewisom i statusom koji Britanac uživa u svojoj momčadi, e to je već drugo pitanje. Kao i moguće partnerstvo Alonsa i Masse u Ferrariju. Vidjet ćemo. No prije toga ćemo vidjeti završetak ovogodišnje borbe za naslov. Igra je spala na dva imena, Button i Barrichello. Button ne smije biti presiguran u svoju prednost, a na to ga je podsjetio i prvak na odlasku, Lewis Hamilton izjavom "Let's not forget, I was leading by 17 points with two races to go and I lost it". Opako. Slijedi Suzuka!

p.s. Odustajanje Nicka Heidfelda u Singapuru, nakon što ga je ni krivog ni dužnog pokupio Adrian Sutil, značilo je prvu nezavršenu utrku za Heidfelda od Indianapolisa 2007., dakle prvo odustajanje u 41 utrci. Nevjerojatno. Na novinarsko pitanje misli li da bi se Sutila trebalo nekako kazniti, Quick Nick je odgovorio "Maybe we try to find a brain for him"! :-)


Post je objavljen 29.09.2009. u 19:43 sati.