Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nabrzaka

Marketing

96. post. Adios Flavio

Odakle uopće početi s cijelim ovim crashgateom, nelsinhogateom ili kako ga već sve nazivaju? Možda je najbolje od početka. Kad su nakon prošlogodišnje VN Singapura neki blogeri i forumaši tvrdili da se Nelson Piquet junior u 14. krugu namjerno zabio u zid i izazvao izlazak safety cara kako bi Fernando Alonso, koji je u boksu bio u 12. krugu utrke, došao u vodstvo i naposljetku pobijedio, apsolutno nisam vjerovala u to. Činilo mi se nemogućim, ali kako to već u životu biva - gotovo ništa nije nemoguće. Nakon što je Renault jučer izdao prioćenje u kojem kaže da su dva čelna čovjeka njihove F1 ekipe - Flavio Briatore i Pat Symonds - napustila momčad i da se ekipa neće braniti od optužbi na zakazanom zasijedanju automobilističkog vijeća, čini se da su Francuzi implicitno priznali krivnju. Saslušanje se održava tek u ponedjeljak, ali odlaskom dvojice glavnih osumnjičenika iz momčadi vjerojatnije je da Renault kupuje milost FIA-inih sudaca nego da je Piqutova priča o zbivanjima u Singapuru izmišljotina. Ali kako je nekome moglo pasti napamet tražiti od svojeg vozača da se namjerno zabije u zid, riskira svoj život i moguće ozljede te moguće ozljeđivanje nekog od sudaca ili gledatelja, pogotovo na uličnoj utrci gdje publika stoji vrlo blizu staze i bilo kakav komadić bolida može odletjeti u nekoga, a neki od ostalih bolida može se zabiti u vozača koji je prvi izletio!? Tragičnih scenarija je bezbroj, ali čini se da Symonds i Briatore o nijednom od njih nisu razmišljali na vrijeme. Ako postoji osoba u F1 paddocku za koju bih prvu rekla da može doći na takvu suludu ideju onda je to definitivno Flavio, bez razmišljanja. Flavio je vjerojatno smislio, a Symonds razradio ideju jer sumnjam da je Briatore toliko upućen u strategiju utrka. Ali ako postoji vozač kojem bi tu zadaću povjerila onda je Nelsinho zadnji od svih koji bi došli u obzir. Svi sudionici ove afere imali su više sreće nego pameti, pravo je čudo da se Nelsinho nije ubio u tom sudaru i najnevjerojatnije od svega je da mu je potez iz Singapura bio vjerojatno najbolje odrađeni posao u Formuli 1. Ne mogu razumjeti ni da Briatore i Symonds nisu pomislili da će se Piquet izbrbljati, pa lik je takav balavac i šonjo koji je otkad je došao u Formulu 1 stalno nešto kukao i žalio se vukući taticu za rukav kad bi osjetio malo ugroženim. I oni su baš s njim išli spletkariti? Vjerojatno su pretpostavljali da nitko neće posumnjati u njihov plan jer je Nelsinho ionako svaku drugu utrku završavao u ogradi ili šljunku. I što sad? Briatore i Symonds su dobrovoljno otišli iz ekipe ili dobili otkaz, ne zna se točno. U Renaultovoj izjavi piše "they have left the team" bez detaljnih objašnjenja. Ali jasno je da je njihov odlazak, ako su stvarno krivi, bio jedina opcija. Pretpostavlja se da će im FIA u ponedjeljak odrediti nekakvu kaznu jer bi bilo suludo da ih se optuži za varanje i namještanje rezultata, da odu iz ekipe i da se onda, naprimjer, dogodine vrate s nekom drugom momčadi. FIA to sigurno neće dopustiti, a pogotovo Max Mosley koji je konačno, par mjeseci prije odlaska u mirovinu, dočekao priliku da se riješi starog trna u peti - Flavija. Što se Renaulta tiče, moguće je potpuno izbacivanje iz natjecanja ili ogromna novčana kazna koja bi ih natjerala na povlačenje, ali upućeniji akteri pretpostavljaju da će odlazak dvojice glavnih krivaca i činjenica da u Renaultovu F1 timu ima više od 600 zaposlenih (koji bi ukidanjem ekipe ostali bez posla) smekšati suce i spasiti ekipu od propasti. Kako će na njihovu sudbinu utjecati odlazak glavnog sponzora ING i možebitni odlazak Fernanda Alonsa, preostaje za vidjeti.
Jučer i danas oglasila se hrpa likova iz svijeta Formule 1 hraneći novinarsku znatiželju svojim komentarima i zapažanjima. Uglavnom su svi šokirani i iznenađeni, Bernieju je žao prijatelja Flavija, a mnogo je i onih koji ovaj skandal proglašavaju najvećim u povijesti sporta i aferom koja bi mogla ugroziti budućnost Formule 1. Iskreno, sumnjam. Da, stvar je grozna, neviđena i nečuvena, ali sumnjam da će ikako utjecati na opstanak Formule 1. Zapravo, prije mislim da će je učiniti još popularnijom jer je Formula 1 uvijek živjela od kontroverzi i hranila se njima. Ali već za nekoliko tjedana i Briatore i oba nepodnošljiva Piqueta i cijeli skandal bit će stvar prošlosti, kao i toliko toga prije njih. Jackie Stewart rekao je "there is something fundamentally rotten and wrong at the heart of Formula One. There is no respect or trust for the individuals, or the institutions that are meant to regulate and govern the sport." I to je veliki problem! Upravljačko tijelo sporta koje nitko ne poštuje jer djeluje nedosljedno, selektivno i često nepravedno. Kako poštovati organizaciju koja je dopustila da tjedan dana prije saslušanja osumnjičenih pred njezinim vijećem svi transkripti dosadašnjih izjava aktera iscure u javnost? Ne samo da su u medijima objavljene izjave Nelsona Piqueta iz službenog izvješća FIA-i, nego smo prije dva dana mogli pročitati i transkript razgovora Renaultovih šefova i inženjera iz velikog dijela sporne utrke u Singapuru. Iz FIA-e kažu da ne znaju kako su ti službeni dokumenti procurili u javnost i to je prava katastrofa. Neozbiljnost i hirovitost FIA-e možda je i najveći problem današnje Formule 1; kad bi sport imao čvrstu, dosljednu i nepodmitljivu upravu onda bi šarlatani poput masnog Flavija već davnih dana dovedeni u red. Ali onda se ne bi imali kome smijati. I ne bi čuli Nelsinhov biser u transkriptu utrke kad je, nakon zabijanja u zid, preko radija poručio ekipi "Sorry guys. I had a little outing." Kakav krembil.


Post je objavljen 17.09.2009. u 19:25 sati.