Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pilotgirl

Marketing

Raketni motori

ejj! vratila sam se u petak navecer iz Kraljevice. Bilo je odlicno! Napravili smo svatko po jednu jedrilicu a1 (odn. F1H po FAI-u) i jednog Guppya. Poceli smo praviti i 20% vecu Primu, ali nismo stigli sve sto smo planirali. uz to smo naravno i popravljali vise puta jedrilice s kojima smo letjeli redovito svaki dan na Grobniku. neke modele smo zauvijek skrsili (excela i f5j :( ). Naucila sam letjeti RC modele i zaljubila se u F5J elektrojoticu. Morat cu si cim si skupim lovu za stanicu i punjac napraviti takav model. Predivan je! Evo fotke moje a1 koja mi stoji sad na zidu jer nemam tajmer:

Image Hosting by imagefra.me

a ovo je ova predivna elektrojotica koju sam posve samostalno letjela i osjecaj je nezaboravan!

Image Hosting by imagefra.me

Raketni motori

Mnoge rakete koriste kombinaciju kapljevitih pogonskih motora i potisne rakete na kruta goriva.
Potisne rakete koriste kruto gorivo i oksidant (koji daje kisik potreban za izgaranje) i uglavnom se koriste pri lansiranju jer se ne mogu ugasiti nakon sto se gorivo jednom zapali.
Motori na pogon kapljevinama, najcesce koriste vodik i kisik uskladisten pod visokim tlakom. Vodik i kisik mijesaju se u komori za izgaranje i gore na visokim temperaturama, proizvodeci ispusne ekspanzivne plinove koji izlaze kroz sapnicu brzinom od oko 16 000 km/h. Pogonski je tok pod kontrolom, sto omogucava iskljucivanje i ukljucivanje motora na kapljevita goriva.

Nacelo rada:

Eksplozivna snaga
Turbo-crpke usisavajau kapljeviti vodik i kapljeviti kisik kroz mrezu cijevi u komoru za izgaranje. u njoj kapljevine reagiraju proizvodeci eksploziju i goleme kolicine sile potiska dok izlaze iz sapnice motora.

1. U plinskom generatoru izgara mala kolicina kapljevitog vodika i kapljevitog kisika za pogon turbina.
2. Dvije turbo-crpke dovode odvojeno kisik i gorivo iz spremnika u motor.
3. Okretaji turbine pokrecu turbo-crpke.
4. U komori za izgaranje kapljeviti vodik i kisik reagiraju eksplozivno i proizvode vruce, vrlo ekspanzivne plinove.
5. Da bi se sprijecilo pregrijavanje oko sapnice kruzi kapljeviti vodik na temperaturi od oko 250°C.
6. Ispusni plinovi iz generatora pridruzuju se mlazu plinova iz motora.
7. Strujanje toplih ispusnih plinova stvara potisak koji raketu nosi naprijed.


Pali Suhoji Su-27
Vjerojatno svi vec znate da su nedavno pala cak 3 Suhoja Su-27. Dva iz Ruskih vitezova, na treningu za MAKS 2009 Airshow, kada je poginuo veliki ruski pilot i vodja Ruskih vitezova - Igor Tkachenko. Dva druga pilota nisu poginuli, ali jedan zbog ozljede kicme vise nikad nece letjeti. A prekjucer je u Poljskoj na aeromitingu pao bjeloruski u kojem su poginula oba pilota jer se nisu katapultirali kako bi spasili gledatelje mitinga.
R.I.P. svoj trojici poginulih pilota!

...i za kraj...
veliki POZDRAV cijeloj ekipi aviomodelara iz Kraljevice (i Cakovcanima ;) ). a poseban pozdrav slatkom frendu kojem se mijenja boja ociju ;)

pusa svima!

Post je objavljen 01.09.2009. u 15:36 sati.