Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pilotgirl

Marketing

Magla i vidljivost

Ejj! Eo dugo me nije bilo, nije ni bitno zašto, sad sam opet tu i vraćam se bloganju. Ljeto se vratilo, a ja s njim u slavoniju. Nije mi ni najmanje lijepo jer jedini tračak zrakoplovstva koji imam ovdje bogu iza nogu je gdje koji linijski aviončić kilometrima iznad mene.

Svake večeri pogled svratim par minuta ka zvijezdama, u nadi da ću među njima ugledati bljeskajuća svjetla svoje jedine ljubavi. Pitam se, ima li tu negdje, još neka nebeska skitnica koja noću pruža svoj bolni pogled k nebu. Ali gledajući nebo, bol ne prolazi, ponekad je čak i veća. Jer, zrakoplovstvo mi je sad tako daleko, a tako mi je potrebno.

Počela sam bila pisati o pojavama opasnim za zrakoplovstvo, pa nastavljam s istim:

MAGLA I VIDLJIVOST

Vidljivost je najvažniji meteorološki element u zrakoplovstvu. Vidljivost u apsolutno prozračnoj
atmosferi mogla bi biti i 240 km! Međutim zbog raznoraznih čestica (vodene kapljice, prašina, pijesak,
produkti ind. sagorijevanja) vidljivost je daleko ispod ovog optimuma. Kada padne ispod 10 km zbog
prisutnosti ovakvih čestica, meteorolog koristi sljedeće termine:
• SUMAGLICA (engl. mist) - kada je vidljivost između 1-10 km zbog prisutnosti vodenih kapljica u
prizemnim slojevima atmosfere
• MUTNOĆA (engl. haze) - kada je vidljivost između 1-10 km zbog prisutnosti čvrstih čestica (dim,
prašina...)
• MAGLA (engl. fog) - pojava kada je vidljivost manja od 1 km
Magla je stratus (oblak) na tlu. Postoje 3 tipa magle:
• Advektivna magla- nastaje horizontalnim (advektivnim) kretanjem toplog i vlažnog zraka preko
hladne podloge pri čemu dolazi do kondenzacije.
• Frontalna magla- nastaje kretanjem toplog i vlažnog zraka preko hladnijeg zraka.
• Radijacijska magla- je najčešći tip magle. Posljedica je Zemljinog zračenja (radijacije) tj. hlađenja
prizemnog sloja zraka u toku vedrih noći i jutara.

Image Hosting by Picoodle.com

toliko za večeras!

Pozdravček!


Post je objavljen 06.07.2009. u 23:38 sati.