Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/uvijekbolji

Marketing

Birokracija



Prošli tjedan sam nakon skoro 2 godine (uspješno) završila jedan poduži birokratski proces. Neću sad o detaljima, samo ću reći da sam odahnula i živim puno lakše otkad je to sređeno. Mrzim kad je nešto izvan moje kontrole i kad se neki projekt rasteže unedogled i stalno mi visi nad glavom, a ova stvar je spadala u obje kategorije. Nakon svega skupa mogu zahvaliti roditeljima što su me rodili i odgojili relativno pametnu, prilično pismenu i prije svega tvrdoglavu. wink Inače ne znam kako bi ta priča završila. Obzirom da na ovom blogu uvijek dijelim neke savjete i lekcije, evo mojih savjeta za borbu s birokracijom:

1) Informacije, informacije, informacije

Zamislite da ste vojskovođa i da morate svoju vojsku povesti u napad. Bilo koji general koji drži do sebe bi htio znati što više o neprijatelju, o terenu na kojem će se sukob odvijati, o oružju, o mogućim iznenađenjima s druge strane... E pa, tako treba i s birokracijom. ;) Prije nego krenete slati molbe i zahtjeve, proučite zakon koji se odnosi na vaš problem, istražite koji odjel ministarstva ili služba županije je odgovorna za to, zapišite brojeve telefona, radno vrijeme, adrese... Nije mi se jednom dogodilo da sam tumačila zakone službenicima na šalterima!

2) Crno na bijelom

Kopirajte i spremite sve dokumente koje predate birokratima ili dobijete od njih. Tako ćete 2 mjeseca kasnije, kad se budete navlačili oko toga što ste vi napisali i što su oni mislili da ste napisali, moći suvereno citirati svoj zahtjev od riječi do riječi. Poštu šaljite s povratnicom, da imate dokaze i o slanju i o primanju pošiljke. Zabilježite telefonske razgovore, zapišite s kim ste i o čemu govorili. (Recimo, imala sam situaciju kad sam nazvala Službu A, gdje su mi rekli da su proslijedili potrebnu dokumentaciju u Službu B, zatim sam nazvala Službu B i objasnila da su mi A-jevci rekli da je dokumentacija sad kod njih, B-kavaca, na što je gospodin na telefonu počeo s unakrsnim ispitivanjem: "Tko vam je to rekao? S kim ste pričali? Kad je to bilo?" i na kraju vikao na mene da uvijek moram pitati s kim govorim na telefonu. Nakon što sam njega pitala kako se zove, spustio mi je slušalicu. Ja sam bila uvjerena da državni službenici govore u ime svoje službe, a ne u svoje ime, pa ih zato ne moram pitati kako se zovu, ali eto, izgleda da sam živjela u zabludi...)

3) Poštujte protokol

Svi birokrati imaju svoje procese koji se nama običnim smrtnicima čine malo blesavim, ali ako želite što bolje proći u okršaju, morate im se prilagoditi. Dokumenti koje vam šalju obično imaju klasu i ur. broj - to su šifre pod kojima se vodi vaš zahtjev odnosno, da pojednostavimo, oznaka na fasciklu s vašim papirima i na ladici u kojoj se fascikl nalazi. U svojim dopisima prepišite te šifre i tako drugoj strani olakšajte snalaženje. Pripazite kod ispunjavanja raznih obrazaca i čitajte uputstva: ako piše "mjesto rođenja", upišite mjesto (grad/selo/naselje) a ne općinu; ako piše "ime i prezime", upišite ime i prezime a ne prezime pa ime. Kad od vas traže da priložite razne dokumente, provjerite (gledaj prvu točku ;)) da li je to sve ili vam treba još nešto što su vam na šalteru zaboravili spomenuti i pazite da priložite točno ono što se traži (kopija putovnice nije isto što i ovjerena kopija).

Srećom ne mogu dijeliti savjete o mitu i korupciji, jer sam cijeli postupak prošla bez toga. wink Možda zato što sam bila tako dobro pripremljena na okršaj? smijeh


Post je objavljen 17.06.2009. u 07:45 sati.