Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/zelengrad

Marketing

VOZILA ZELENGRADSKIH ŽELJEZNICA (3)

Njuškica

DR Schienenbus VT 133 525 (LGB 22660)

Photobucket
VT 133 525 ("Njuškica")

Godine 1939., Okružne su željeznice Priegnitza (Priegnitzer Kreiskleinbahnen), u Istočnoj Njemačkoj, od Tvornice šinobusa i vagona Wismar d.d. ("Triebwagen- und Waggonfabrik Wismar" AG) naručile dva uskotračna šinobusa za potrebe prijevoza putnika. Posebnost je wismarskog dizajna bila u dva motora i upravljačnicama na oba kraja šinobusa.

Ovo je uklonilo potrebu za okretanjem šinobusa na kraju linije, što je to vozilo populariziralo u mnogih uskotračnih željeznica (pa i u Zelengradu, dakako), no zbog specifičnog izgleda motora priskrbilo mu je i nadimke koji su ostali do danas - Ameisenbär ("mravojed") i Schweineschäuzchen ("svinjska njuškica"). I mi u Zelengradskim željeznicama od prvoga ga dana od milja zovemo Njuškica.

Uz to, zbog malog utroška goriva, wismarski se šinobus pokazao vrlo isplativim na kraćim relacijama, pa su ga stoga prozvali i "spasiteljem malih pruga", koje bi, zbog nerentabilnosti, bile ukinute da su ih morali opsluživati veći vlakovi. Polučivši uspjeh s ovim modelom, tvornica u Wismaru je u razdoblju od 1932. do 1941. proizvodila ovakve šinobuse u više varijanti, za razne pruge, od uskotračnih pruga 750mm pa sve do standardnih, - za potrebe željezničkih poduzeća širom Evrope; bilo ih je čak u Španjolskoj!

Ovaj LGB-ov model (prvi u zelengradskoj floti koji je proizveden u novoj LGB-ovoj tvornici u Györu, slijedom čega s ponosom nosi etiketu "Made in Hungary"), s Bühlerovim motorom, vodootporne konstrukcije, ima vrata koja se mogu otvoriti, prekidač s četiri pozicije (šinobus može biti potpuno neaktivan dok voze ostali vlakovi, a može biti i parkiran s upaljenim svjetlima), a opremljen je i držačima za prtljagu na krovu i s obje strane oba motora. Tu su, zatim, trostruki farovi od kojih dva donja promjenom smjera kretanja šinobusa svijetle crvenim svjetlom, te unutrašnje osvjetljenje. U šinobusu (dugačkom 450 mm i teškom 1760 g) karte naplaćuje kondukterka Helga!

Njuškica je na relaciji Zelengrad - Zaborje u redovnom prometu od srpnja 2008. godine.



PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket



Post je objavljen 11.01.2009. u 18:00 sati.