Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/zelengrad

Marketing

VOZILA ZELENGRADSKIH ŽELJEZNICA (2):

Chicago

Perley Thomas Chicago Surface Lines
Streetcar No 1958 (LGB 24380)


Photobucket
CSL 1958 u Južnoj Aveniji

Chicago Surface Lines bilo je gradsko prometno poduzeće koje je tramvajski promet u tome gradu održavalo od 1913. do 1947. godine. No, Chicago je i ranije imao tramvaje, najprije konjske (1858.), a potom i električne, i to čak više prijevoznih kompanija, od kojih su prva Čikaške Gradske Željeznice koje su započele s radom 1881. godine. Uz Čikaški Putnički Prijevoz (oformljen 1883.) i Zapadnočikašku Uličnu Željeznicu utemeljenu 1887. godine, Chicago je imao u ono doba najveći tramvajski sustav u svijetu, od kojeg do 1958. nije ostalo ništa.

A u trenutku preuzimanja poduzeća od strane Chicago Transit Authorityja, CSL je raspolagao s čak 3100 tramvaja (raznih tipova, među ostalima i Perley Thomasima poput naše 1958-ice!), 693 autobusa i 152 trolejbusa. Tramvaja danas više u Chicagu nema, osim u Željezničkom muzeju Illinoisa i u Zelengradu, gdje Pedesetosmica na radost svekolikog pučanstva Zelengrada, Zaborja i Prospekta Mira prometuje od prošle godine!

U skladu s mišljenjem svih vozača, kao i upravitelja Zelengradskih željeznica, Pedesetosmica je do danas najbolje i najpouzdanije vozilo u zelengradskoj floti. Klizi tračnicama poput najumješnije balerine i nikad ne posustaje, osim kadšto na Šikani, ako u nju presporo uđe!

Poput 952-jke i 58-ica (LGB-ov model 24380) je tramvaj s upravljačnicama na oba kraja i opremljena je s dva jaka Bühlerova motora, dvanaest oduzimača struje, unutrašnjim uređenjem i rasvjetom, vratima koja se otvaraju, dva putnika i vozačem, a prednje svjetlo automatski se pali u smjeru u kojem se tramvaj kreće.


PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Post je objavljen 11.01.2009. u 17:18 sati.