Kao svaki pošteni prirodoslovni muzej, i Osački ima zbirku kristala, uključujući krasne i povelike kristale fluorita.
Tu sam i naišla na prve primjere Engreskog, tj. brkanja slova L i R u natpisima:
Ako mislite da je Peluanski pirit bio krasan, ovaj je gotovo savršen.
Mmm, kubična rešetka.
Jedna polica predstavlja biljke koje su osnova prehrane u raznim krajevima svijeta, uključujući ovu egzotičnu vrstu fikusa. ;)
Među čudnijim/spektakularnijim izlošcima je velika karta svijeta na zidu s primjerima podvrstama leptira i kornjaša, pretpostavljam na odgovarajućim dijelovima svijeta.
No možda najfascinantniji dio muzeja su izlošci kostura modernih životinja, postavljeni u prirodne položaje.
(kajman)
(pas)
(medvjed)
(gibon i drugi majmuni u pozadini)
Ne znam kako itko može nijekati rodbinske veze ljudi s majmunima i ostalim sisavcima jednom kad vidi zapanjujuću sličnost u kosturima.
Najsablasniji dio ovog dijela muzeja je ilustracija životnog vijeka čovjeka lubanjama ljudi razne starosti, od novorođenčeta preko djeteta i tinejdžera do odraslog čovjeka i starca.
Način numeriranja kornjača. Buše se rupice na rubu oklopa, a položaj rupe ima svoju brojčanu vrijednost.
Još jedna zanimljiva prostorija puna je interaktivnih prirodoslovnih igrica (japanski muzeji su ipak prvenstveno namijenjeni djeci) koje ilustriraju ekološku ravnotežu na primjerima vukova i jelena i natjecanja grabljivica za isti plijen. Ravnoteža vukova i jelena pomalo je depresivna: na koju god stranu da se ravnoteža pomakne rezultat je pustoš, samo što u slučaju prevage vukova barem stabla i trava prežive, dok kod prevage jelena oni obrste sve živo prije nego što crknu od gladi. Natjecanje grabljivica za isti plijen objašnjen je na panoima...
(ako vrebaju isti plijen)
(ako vrebaju različiti plijen)
... a na kraju se možeš i sam uvjeriti kako je teže živjeti s konkurencijom igrajući kompjutersku igricu lova na ptičice i miševe.
Još jedna sjajna igrica pokazuje kako mimikrija pomaže kukcima. Ako tvoja ptičica pojede osu ili pauka, gubi snagu, pa automatski počneš izbjegavati kukce koji sliče na "otrovne" kad na brzinu moraš birati plijen. Na kraju igre dobiješ statistiku koliko si običnih, otrovnih i običnih mimikriranih u otrovne pojeo, i objašnjenje.
Post je objavljen 01.12.2008. u 16:05 sati.