DAN 18, 03.11.2008. - U potrazi za suncem (Sodwana Bay, Južna Afrika)

Prvi put od našeg dolaska u Južnu Afriku vozimo se pravom autocestom. Ova se i plaća, ali po šest, sedam randa, najviše dvadeset, što je za naše pojmove jeftino. Vozimo se prema Durbanu, ali umjesto da uđemo u Durban, nastavljamo obalom prema sjeveru. Durban je ipak uz Johannesburg poznat kao grad kriminala i u našim vodičima ne stoje baš lijepe priče. Stoga smo Durban odlučili preskočiti i radije pronaći neko lijepo mjesto na plaži za odmor. A to se pretvara u nemoguću misiju jer već kod Pietermaritzburga, glavnog grada KwaZulu Natala, vrijeme se naglo mijenja. Oblačno je, a počinje i padati kiša. Malo je i prohladno. Kiša i oblaci prate nas i na obali Indijskog oceana. A kako se promijenilo vrijeme, tako se promijenio i pejzaž. Napokon ponovno vidimo zelene pašnjake, ali i prave šume koje prekrivaju padine brežuljaka. Odmor za oči. Priroda izgleda tako svježa da bi čovjek sada izašao iz auta i počeo trčati okolo po tom zelenilu.
Prolazimo pokraj Umhlanga Rocks, Ballito, Richards Bay... Oblaci i kiša su još uvijek tu. Odlučujemo da idemo još dalje prema sjeveru, prema granici s Mozambikom. Možda se tamo razvedri. Putem stajemo u Mtubatubi, mjestu neobičnog i slikovitog imena, ali potpunog kaosa. Lonely Planet kaže da je Mtubatuba prometno čvorište i, kao takvo, kaotično. Nema u ovom mjestu ništa zanimljivo. Stajemo samo da se opskrbimo u lokalnom Sparu i pojedemo malo piletine u KFC-u. I odmah bježimo jer nas nakon sat vremena boli glava od kaosa.
Nemamo sreće. Nebo nikako da se razvedri. Na kraju pada odluka: idemo u Sodwana Bay, prespavat ćemo jednu noć i vidjeti sutra kako dalje. Sodwana Bay je još jedan od mnogobrojnih južnoafričkih nacionalnih parkova, poznat po djevičanskoj šumi, dugačkim netaknutim pješčanim plažama i koraljnom grebenu u Indijskom oceanu. Sodwana je udaljena svega stotinjak kilometara od mozambikanske granice.
Već je mrak kada dolazimo u Coral Divers Lodge, smješten na tri kilometra od plaže. Jedan je od plaži najbližih lodgeova jer, kako je Sodwana nacionalni park, zabranjena je gradnja na samoj obali. Uzimamo dvokrevetni bungalov s trijemom, a tuševi su vanjski, odmah iza bungalova. Nažalost, tuševi su dosta prljavi. Coral Divers se tu ograđuje: “O ovim tuševima brine se uprava nacionalnog parka stoga sve primjedbe uputite njima...” Lijepo, ali mislim da ako bungalovi Coral Diversa ovise o tuševima nacionalnog parka, da bi onda i Coral Divers trebao voditi računa o tuševima... Ili krivo mislim... Uglavnom, not impressed at all...
Čitam današnje novine: Amerika se priprema za izbore i Obama je favorit; Rupiah Banda je inauguriran kao novi predsjednik Zambije, njegov suparnik Michael Sata ne priznaje izbore pa su počeli neredi u Lusaki i na sjeveru Zambije... Ja bih kroz koji tjedan trebao proći kroz Zambiju...

Coral Divers Lodge, Sodwana Bay ZAR 550,00 (dvokrevetni bungalov s vanjskim, zajedničkim tuševima)
Ulaznica u Sodwana Bay Nacionalni Park ZAR 20,00

Post je objavljen 15.10.2008. u 23:42 sati.