DAN 2, 18.10.2008. - Piramide su još uvijek tu (Kairo, Egipat)

Još sam pod dojmom ranojutarnje taksi/formula 1 vožnje za veliku nagradu Kaira. I umoran sam. Nisam se baš nešto pretjerano naspavao. U 04:00 sam legao u krevet, oko 04:30 počeli su mujezini pozivati na molitvu s minareta okolnih džamija. Tek sam tada napokon uvjerio samog sebe da sam u Egiptu gdje je islam vjera nad vjerama. Zaspao sam osluškujući stihove Kurana, ali samo do 08:00 sati. Sami zaključite koliko sam se naspavao!
Spuštam se doručkovati uz bazen koji sam registrirao da postoji u hotelu, ali za više od toga, vremena nemam. Već u 09:00 kupim stvari i odlazim u razgled Kaira. Let za Južnu Afriku polazi u 18:30, u zračnoj luci bih trebao biti neka dva sata ranije tako da imam, na grubo izračunano, oko šest i pol sati za razgledavanje grada koji ima povijest koja bi posjetitelja mogla zabavljati danima i tjednima. Da ne bih gubio vrijeme na nepotrebne sitnice, već sam ranije preko interneta rezervirao i platio cjelodnevni razgled Kaira. U 09:00 sati Mahdy, moj osobni vodič, vozač (ima ime, ali ga nisam upamtio) i osobni kombi dolaze pred hotel. Ubrzo saznajem da je Mahdy diplomirani egiptolog što mi ubrzo dokazuje savršenim znanjem egipatske povijesti i kulture. Nakon uvodnog izlaganja o tome kako je Egipat velika zemlja (sa 75 milijuna stanovnika), a Kairo veliki grad (s oko 11 milijuna stanovnika), zaustavljamo se u Egipatskom muzeju, najvažnijoj kulturnoj instituciji Egipta. Iako sam inzistirao da prvo pogledamo piramide, Mahdy se odlučio prvo za ovaj muzej što, na kraju moram priznati, je bio odličan potez. Najprije me treba uvesti u egipatsku povijest, a tek onda piramide. Izgleda kao da je svaki turist koji je danas u Kairu baš ovdje u muzeju u ovom trenutku. Gužva, gužva i gužva, Da bi se približio nekim eksponentima, treba se laktariti što ja objeručke prihvaćam. Ipak sam je dijete Balkana. Muzej ima oko 125.000 eksponenta i naravno da se u ovih dva-dva i pol sata ne mogu vidjeti sve. Zaustavljamo se pred onim najvažnijima, a vrhunac je blago faraona Tutankamona. Toliko sam čuo i čitao o njemu, ali kada se nađeš lice u lice s njegovom čuvenom pogrebnom maskom, misliš svejedno da ovo nije istina i da sanjaš. “Uštipni me!”, viče nešto u tebi.
Ali ništa te ne može pripremiti ni za piramide, jedino sačuvano čudo antičkog svijeta. Jednu je sagradio Keops, jednu Kefren, a jednu Mikerina i to prije više od 4000 godina. Sve ih nadgleda čuvena sfinga, figura s tijelom lava i ljudskom (faraonovom) glavom. Piramide i sfinga nalaze se na samom rubu Kaira, na malo povišenom mjestu, što Egipćani nazivaju plato Gize, i otuda se pruža prekrasan pogled na Gizu i Kairu. Mahdy nastavlja s odličnim objašnjenjima i stvarno imam sreću biti u društvu jednog egiptologa. Bez njega, teško da bi mi neka knjiga toliko “oživjela” piramide. Malo se pentram po Keopsovoj i čekam 13:00 sati kada ulazim unutra. Nema Bog zna što unutra, osim sparine i nedostatka kisika. I skučenih tunela. Zapravo nema ništa unutra. Ali provlačenje poput štakora po tunelima piramide ne propušta se za ništa na svijetu. To je kao da dođeš do kineskog zida i odustaneš od uspinjanja. Ili dođeš u Machu Picchu i zadovoljiš se samo pogledom na njega s planine preko puta. Piramide su ipak čudo antičkog svijeta i ništa me neće odvratiti od ulasku u jednu od njih. Prema Mahdyju, Keopsova je najljepša, ali karte su ograničene na 150 ujutro i 150 popodne pa treba uvijek biti oprezan.
Vani sunce sija, nebo plavo. Ugodnih je 30 stupnjeva. Sreću s vremenom sam danas imao. Oko 15:30 pozdravljam se Mahdyjem, zahvaljujem mu na odličnom vođenju grada i odlazim prema zračnoj luci. Putem bacam pogled i fotografiram na brzinu rijeku Nil, okosnicu Egipta.
Vrijeme je za povratak u avion. Iz Kaira prema Johannesburgu preko Dubaija letim s Emirates, jednom od najboljih avio kompanija na svijetu, “5 star airline”. I to u prvoj klasi! Kupio sam kartu prije neka tri mjeseca na nekoj VEOMA čudnoj akciji i do trenutka kada mi je teta na šalteru u ruke gurnula dva boarding passa za prvu klasu i sjedalo 2K, te pozivnice za first class lounge u Kairu i Dubaiju, mislio sam da će se ovo pretvoriti u jednu veoma lošu šalu. Misteriozni su putevi Emiratesa i tako ja u prvoj klasi naposljetku napuštam Kairo...

Jednodnevni razgled Kaira i piramida EUR 40,00 (Touring Club Egypt, www.octopustravel.com)
Vodič u Kairu: Mahdy Ashour Hemmeida (mahdy_ashour @ yahoo.com)
Ulaznica u Keopsovu piramidu EGP 100 (studenti uz ISIC iskaznicu EGP 50)
Emirates Kairo-Dubai-Johannesburg HRK 1900,00 (jedan smjer, prva klasa)

Post je objavljen 15.10.2008. u 23:58 sati.