Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ribolovribeiribolovci

ŠVEDSKA - PETI DAN: RIJEKA MORRUM

MORRUM se inače piše tako da iznad "O" budu 2 točkice, ali to stvarno ne znam izvesti na tipkovnici.....
Sveta mušičarska rijeka Morrum poznata je po migraciji lososa, odnosno jedino njome lososi migriraju u more. Dolaskom tamo nismo baš tek tako došli do dozvole koja inače dođe 100 E a može se dobiti ako si se za ribolov predbilježio prije ili ako kojim slučajem ima koja dozvola viška. Da nije bilo starog dobrog Doka maunu bi lovili na Morrumu. Samo njegov kulturni pristup, poznavanje stranih jezika i dijeljenje komplimenata starijoj gospođi na šalteru za prodaju karata i informacije na ulasku u muzej u „Laxens Hus“-u (kuća lososa) zaslužni su što smo dobili priliku loviti na Morrumu. Ista nas je pitala odakle smo, Dok joj kaže da smo iz «Kroatie» na što smo pomislili da li ona uopće zna gdje je Hrvatska. Međutim, očigledno je da je znala jer je spomenula rat. Uz dogovor sa svojim šefom, rekla nam je da s obzirom da smo došli izdaleka da nam mogu pomoći jedino tako da nam ponude poludnevnu dozvolu za 50 E po glavi, s tim da ribolov počinje točno u 16,00 sati i mora završiti točno u 20,00 sati. Složili smo se sa njom uz uzdah olakšanja. Naknadno je zvala Doka i rekla mu, opet pošto smo došli izdaleka, da nam dozvoljavaju da produžimo ribolov tj. da možemo loviti od 16,00 do 23,00 sati i da će nam sniziti cijenu dozvole po glavi za 10 E.

Podatak da je jučer uhvaćen samo jedan losos nije nas obeshrabrio. Bili smo uvjereni da će danas biti uhvaćeno makar tri; svatko od nas po jednog, neka bude i mali od 5 kg ali da bude losos. Bili smo puni nade jer nam je rečeno da rijekom putuju primjerci od 20-30 kg, da su ogromni. To smo se uvjerili i sami jer smo vidjeli kako se izbacuju. Taj doživljaj je malo teže opisati: prvo se čuje zvuk kao da je neki manijak opalio velikom lopatom za snijeg po površini, zatim losos iskoči i po ulasku u vodu čuje se nešto nalik na „Bljooomp“ a na mjestu gdje je tjelesina ušla nazad u vodu ostane rupa na površini makar 2 sekunde! Izaziva strahopoštovanje.
Što još ima zanimljivoga? Imali smo vremena, bilo je tek 13,00 sati pa smo malo gledali. Pogledali smo muzej, najvećeg prepariranog lososa od 36 kg, akvarij sa 7 vrsta grabežljivaca koji žive u rijeci, izložbu varalica kojima je lovljeno na rijeci…Za one koji ne vjeruju da ima lososa u rijeci postoji ogroman pothvatač koji se postavi pred jedan od brzaka i ako u roku od minute u njemu nema ni jednog lososa, znak je da u rijeci te ribe nema. Divlje patke su pitome u toj mjeri da bi pokoju trebalo i nogom odmaknuti dok se hoda. Dnevna dozvole je skoro A5 formata, na njoj su podaci ribiča i ostali podaci, utaknuta je u najlon sa gumicom kojom se dozvola zakači na alku na leđima prsluka.

Ribočuvari se ne vide i ne uznemiravaju ribolovce obzirom da uz obalu ide šetalište, tako da u prolazu pročitaju podatke. Na više mjesta imaju postavljeni stalci za štapove, nitko ih neće dirati. Uz obalu imaju table sa oznakama tzv. Pool table, na kojima imaju oznake koji je ribolov dozvoljen na tome poolu i sa strelicama lijevo i desno da bi se točno znalo na što se misli. Crna oznaka označava da je taj pool određen samo za mušičarenje. Žuta oznaka za varaličarenje. Crnožuta oznaka znači da je dozvoljeno raditi i mušičarcem i varaličarcem. Crvena oznaka znači zabranjen ribolov. Pravila su nadalje jasna, svatko ima pravo loviti na svim mjestima, tako da se nakon 15 minuta svaki ribolovac pomiče udesno a na njegovo mjesto stiže idući ribolovac. Kod nas bi takva kultura na vodi bila samoubilački pothvat.

Link na moga najvjernijeg fana Tommyja, obiđite ga :
Tommy design

Jedna od mojih ribolovnih ilustracija za časopis Športski ribolov, u crno-bijeloj izvedbi. Kolor sam nabacio kasnije,

Post je objavljen 03.10.2008. u 16:33 sati.