Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hidas

Marketing

Uređenje trase nekadašnje Pionirske željeznice/Peticija/Luka Ritz


Photobucket

Nova inicijativa Zelene liste i peticija koju možete potpisati online ovdje.

No prije priopćenja još nešto, dirnulo me prisjećanje na slučaj Luke Ritza, pa da vas uputim na Zoranov post - POZIV NA PROSVJEDNO OKUPLJANJE PROTIV NASILJA

Nisam osobno poznavao maloga ali osjećam se kao da jesam.. i kao i uvjek u manjini i na margini reći ću: ja nisam ni Norac ni Gotovina, ja nisam navijač Hrvatske reprezentacije ni obožavatelj Thompsona, ja ne slijedim slijepo ni Sanadera ni Crkvu..

Ja sam Luka Ritz!

Photobucket



Stranka Zelena lista, pridružena članica Europske zelene stranke, ogranak Gornja Dubrava (Zagreb), pokreće slijedeću inicijativu povodom 22. rujna, Svjetskog dana bez automobila (World Carfree Day, www.worldcarfree.net) i Europskog tjedna mobilnosti (www.mobilityweek.eu).

Zahtijevamo da se danas zapuštena, ali još vidljiva trasa nekadašnje uskotračne željeznice (širina 760 mm), tzv. Pionirske željeznice, uvrsti u popis zaštićenih spomenika kulture grada Zagreba.

Predlažemo da se duž nekadašnje trase, koja prolazi šumom i livadom, urede šetnica i biciklistička staza, čime bi se olakšao pristup Gradu mladih (nekadašnji Pionirski grad) i stvorila nova mogućnost za rekreaciju i turizam u istočnom dijelu Zagreba. Treba iskoristiti još očuvanu trasu i mostove, te urediti razne druge popratne sadržaje, kao što su edukativni panoi o povijesti ovoga kraja i zaštiti prirode.

Miroševačka cesta nema nogostupa, a promet je gust. Uređenjem biciklističke staze i šetnice obnovila bi se nekada važna prometna trasa te povezala dva kvarta (Markuševac i Dubrava). Također bi se otvorila nova mogućnost dolaska na uređeno jezero kojim upravlja Udruga športskih ribolovaca invalida domovinskog rata Republike Hrvatske, te, naravno, prilaz Gradu mladih, koji je sačuvan u prvotnom obliku s nizom sadržaja.

Takvi objekti u zelenilu, sa svojom bogatom prošlosti, moraju se sačuvati kao nasljeđe budućim naraštajima - nasuprot postojećoj praksi u Zagrebu gdje ništa nije sveto i za tili čas se pojavi neka nova nakaradna stambeno-poslovna zgrada ili šoping centar, bez ikakvog kulturog značenja i povijesne ukorijenjenosti. Kulturnu i prirodnu baštinu treba očuvati i uklopiti u današnji način života. Već više od deset godina nijedan novi objekt u Zagrebu nije uvršten u spomenike kulturne baštine, a zelene površine se stalno, beskonačnim promjenama GUP-a, protivno razumnim urbanističkim kriterijima, prenamjenjuju u građevinske.

Nekadašnja Pionirska željeznica vozila je na trasi Dubrava (između Koledinačke i Račinske ulice, zapadno od Dankovečke) - pored potoka Trnava - Pionirski grad - Miroševec - Markuševačka Trnava (Slanovec), u duljini od šest kilometara, od 1948. do 1964., kad je uvedena autobusna linija Dubrava - Markuševačka Trnava. Trase se i danas mjestimično nazire. Bile su izgrađene četiri zgrade stanica s pratećim objektima i tri mosta preko potoka. Zadnja stanica, čvrsta kamena zgrada, danas je ambulanta u Markuševačkoj Trnavi. Stanica kod Pionirskog grada danas je proširena i dio je objekta uz spomenuto jezero, uređeno za pristup invalida; tu je postavljena i nekadašnja lokomotiva, kao spomenik. Početna stanica u Dubravi sačuvana je u izvornom obliku i danas je u drugoj funkciji.

U doba kad je otvorena (14. studenoga 1948.), pruga je imala važnu prometnu funkciju povezivanja grada i obližnjih sela, za dolazak ljudi na radna mjesta a također i seljaka na tržnicu (sjetimo se spomenika "kumici" koji je postavljen na tržnici Dolac - i to je dio kulturnoga nasljeđa Zagreba!). Pruga je napuštena kad je Miroševačka cesta bila asfaltirana i otvorena autobusna linija (7. listopada 1964.).

Ideja da se ovaj prekrasan i dobro očuvan krajolik očuva i iskoristi za turističko-rekreativnu namjenu već postoji među građanima Dubrave i Markuševca najmanje od 1999. godine. Ove godine, stanovnici su se s tom idejom obratili Zelenoj listi. Vjerujemo da je danas, kad grad Zagreb dostiže novi stupanj u svojem razvoju i potrebni su novi sadržaji i pristupi nasuprot vladajućem kaosu i dominaciji profiterskih interesa, ovu inicijativu vrijedi ponovo pokrenuti, i realizirati.

Za Zelenu listu - podružnica Gornja Dubrava:
Sanja Stipandić
predsjednica podružnice


Post je objavljen 26.09.2008. u 23:25 sati.