Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/thejourney

Marketing

Prava putnika avionima u EU. Vjerovali ili ne, imamo ih :-)!

Lijepo je putovati, jako volim promatrati svijet iz aviona, dobro je što postoje low budget prijevoznici jer su nam mnoga mjesta puno dostupnija... Međutim, putovanja nam uz uživanje često nose i puno stresa i problema po aerodromima koje, na sreću, vrlo brzo zaboravim i ono što ostane su lijepe uspomene.

Photobucket
U cijelom tom pozitivnom ozračju oko putovanja u mojoj glavi, nisam se puno opterećivala s činjenicom da bih trebala znati neke osnovne zakone vezane uz prava putnika. Znala sam da postoji nešto što to regulira i svako toliko sam govorila da moram proučiti jer mi lako može zatrebati, ali je to uvijek bila jedna od onih stvari koje su se mogle staviti na stranu. Mogle su do jučer ujutro kad sam morala nazvati Ryanair i dobro da sam se u zadnji čas obrazovala.
Naime, prekjučer popodne je većina letova sa/na dublinski aerodrom bila otkazana pa tako i onaj moj let iz Zadra. Razlog je bio kvar radara koji nije dobro pokazivao nadolazeće letove. Navodno su ga popravili, ali zbog testiranja aerodrom i dalje radi slabijim kapacitetom, a čini se da će tako nastaviti i tijekom vikenda. To samo znači da će nekim sretnicima letovi kasniti.
Photobucket

Ne mislim se sada obazirati na činjenicu kako izgleda da taj radar u Dublinu nije baš najbolje radio zadnjih tjedana, a puštali su nas slijetati i uzlijetati do mile volje. Ako budem nastavila u tom tonu, doći ću do zaključka kako većina aerodroma vjerojatno ima isti softver.... Bolje ne jer si ne mogu priuštiti ne letiti. Think positive!
Ono na što se mislim obazirati su prava putnika koja bismo svi koji letimo trebali znati zbog nas samih.
Postoji više toga, ali Regulation 261/2004 regulira prava putnika u slučaju odgađanja ili kašnjenja leta unutar EU. Iako tamo piše da je avioprijevoznik u tim slučajevima dužan obavijestiti putnike o njihovim pravima, na tako nešto se čovjek ne može osloniti.
U istim situacijama s normalnim letovima nitko mi nikada nije spominjao mogućnost da mi zamijene kartu samo do druge destinacije. Uvijek odmah daju varijantu drugog, skorog leta do destinacije i plaćanje ostalih troškova. Međutim, Ryanair koji je uvijek poseban u svom odnosu prema putnicima, dao je mogućnost zamjene karte od otkazanog leta za ili sljedeći slobodan let do Dublina ili za neku drugu kartu do Londona, a od Londona do Dublina, snađi se kako znaš i umiješ... Regulation 261 kaže da se mora nuditi ili povrat novca ili re-routing putovanja u nekom normalnom roku. U svakom slučaju, ako ne vrate novce, trebaju te dovesti do destinacije.
Dok sam došla na red, slobodnih mjesta za direktan let u Dublin je bilo samo u letu za tjedan dana kasnije i trebalo je odlučiti na brzinu što izabrati. Mislim si: Svaki dan ima puno letova London - Dublin, karte su obično jeftine, već mi se ide doma nakon 4 tjedna, pokušat ću tražiti povrat od Ryana i odlučim se za varijantu London za vikend. No, nitko mi pritom nije mogao reći cijenu karte London - Dublin. Kad sam došla do Interneta, prošla me volja; cijena karte je bila preko 150 GBP. Povratne karte za ne-low budget su toliko!!! Iz principa im nisam htjela dati da zarađuju u ovom slučaju na meni. Nazvala sam Ryanair i nakon dugog čekanja, javio me se mili glasić jedne Eve (došli smo na nivo natezanja da ju pitam kako se zove). Objasnila mi je da sam imala svoju, jednu, šansu zamijeniti kartu dan prije i da sada moram platiti izmjenu i neće se maknuti od toga. Pitam ju koliko košta izmjena, a ona će meni: 73 €! Toliko bi koštalo u tom trenutku da sam kupila kartu Zadar - Dublin za sljedeću srijedu sretan. Ma nisam htjela platiti iz principa i zatražila sam da razgovaram sa šefom. Na neko divno čudo, šef se javio i pokušao mi prodati istu priču kao i Evica. Stvarno su me naljutili pa sam se pozvala na Regulation 261 i odjednom se ton promjenio. 4 minute nakon toga sam u Inboxu imala potvrdu karte na letu Zadar - Dublin.
Naime, Regulation 261/2004 na samo 6,5 stranica definira na što putnici imaju pravo u slučaju odgađanja i otkazivanja leta ili zabrane ulaska putniku u avion. Odnosi se na EU (ili destinacija ili polazište je u EU, a i avioprijevoznik ima licencu EU). Drugi djelovi svijeta imaju neke druge zakone. U svakom slučaju, avioprijevoznik treba, ovisno o situaciji, ili osigurati skori let do destinacije u sličnim uvjetima ili vratiti novce. U slučaju odgode/otkaza leta, treba pokriti troškove smještaja, transporta do tamo, a ponekad i troškove prehrane. U slučajevima koji nisu uzrokovani nekim izvanrednim razlozima (kao što je bio ovaj moj), avioprijevoznik je dužan platiti i odštetu putnicima. Iznos ovisi o udaljenosti destinacije.
Znam da svi ne možemo biti pravnici, ali postoji nekolicina zakona koje bi nam bilo dobro pročitati.
Želim vam da se što manje koristite ovim znanjem, a mene još čeka natezati se oko povrata troškova transporta wink. Sretan put! mah
Photobucket


Post je objavljen 11.07.2008. u 11:07 sati.