Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/konzument

Marketing

Znamo li koliko plaćamo poziv na mobitelu!?

Udruga Juris Protecta uputila nam je dopis u kojem je navedeno da su ustvrdili kako smo već duže vrijeme izloženi organiziranoj pljački mobilnih operatera. Naime, nakon ukidanja obavijesti pozivanog mobilnog broja kod korisnika koji su promijenili operatera nije moguće ustanoviti da se telefonski razgovor vodi s brojem izvan mreže pozivatelja. Na taj način pozivatelji brojeva iz iste mreže koji su u međuvremenu promijenili operatera i prešli drugom operateri plaćaju uvećanu cijenu za 100 posto u odnosu na cijenu usluga koju očekuju. Juris Protecta to uspoređuje sa slučajem kada netko nazove korisnika koji je trenutno u Australiji te da u tom slučaju nazivatelj plati ukupne troškove poziva do Australije.

Operateri u Hrvatskoj time zaračunavaju korisnicima troškove kojih nisu svjesni i time ostvaruju neopravdano desetke milijuna kuna dodatnih prihoda.

Juris Protecta zahtijeva od Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije da bez odgode onemogući uvećano tarifiranje naziva, a da isti ni na koji način nisu upozoreni da je korisnik promijenio operatera. Predlaže se rješenje kojim bi se operatere prisililo da tretiraju na isti način pozive za sve korisnike koji imaju isti pozivni broj bez obzira da li su u međuvremenu promijenili operatera. U protivnom se krši princip za mobilnu telefoniju, prema kome korisnik mora unaprijed znati cijenu svakog poziva.

Društvo Konzument se pridružuje prosvjedu koji je uputila udruga Juris Protecta, smatrajući kako su korisnici mobilnih mreža oštećeni i prevareni, a osobito oni koji plaćaju uvećane iznose za pozive prema drugoj mreži (primjerice iz Tele2 prema VIPnet-u). Smatramo kako bi poželjno rješenje bilo vraćanje napomene pri pozivu o promjeni mreže korisnika.

Post je objavljen 12.06.2008. u 14:21 sati.