Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/zivjetisfibromialgijom

Marketing

Mali trikovi kako si olakšati život


Obično krećem od početka, ali sada ću iznimno započeti s krajem. Krajem dana, vremenom kada se spremamo poći na počinak, koji bi nam trebao donijeti olakšanje od dnevnih tegoba. S godinama sam razvila pravu "strategiju" malih "smicalica" kako da ublažim tegobe koje me muče. Možda će vam poneki od tih savjet koristiti. U svakom slučaju, vrijedno je probati, ne može štetiti.

SPAVANJE I NOĆNI ODMOR

Prije odlaska na spavanje potrebno je pojesti laganu večeru i ne piti previše tekućine, jer ćemo tako smanjiti učestalo buđenje radi noćnog mokrenja.

Soba u kojoj spavamo, trebala bi po mogućnosti biti posve tamna i zvučno izolirana. Ukoliko nemamo mogućnosti da je otpuno zatamnimo, dobro je nabaviti štitnik za oči koji će nam osigurati noć bez svjetlosnih podražaja. Isto tako, ukoliko nas ometaju zvukovi (katkada to mogu biti posve lagani zvukovi koje drugi i ne primjećuju), a ne možemo to spriječiti, dobro će poslužiti i mekani čepići za uši, koji se mogu dobiti u ljekarnama.

Zvuk i svjetlost izrazito ometaju kvalitetu sna kod fibromialgika.

Krevet na kojem spavamo, ne smije biti pretvrd, jer će na pretvrdom ležaju naši i inače bolni mišići, još više trpjeti.
Dobro je imati malen, mekan jastučić koji možemo po potrebi smotati pod vrat i tako rasteretiti kritični dio naših vratnih mišića.

Osobno sam primjetila, da mi najmanje smetnji uzrokuje ležanje na leđima u potpuno ispruženom položaju. Ukoliko se tijekom spavanja, nehotice namjestim u "fetus" položaj, bolovi i ukočenost ujutro su mnogo izraženiji nego inače.
Ukoliko je to moguće, dobro je prije spavanja napraviti neku laganu vježbicu opuštanja ili meditaciju (ukoliko ste s tim upoznati), kako bi mišići bili što opušteniji.

Ukoliko ste od onih koji imaju i sindrom nemirnih nogu koji vam ne da spavati, tada je najbolje ustati i istuširati noge malo hladnijom vodom (ne tako hladnom, da izaziva neugodan osjećaj), i nakon 5 minuta takvog tuširanja, noge se u pravilu "umire".


"RITUAL" NAKON BUĐENJA

Ujutro nakon buđenja su bolovi i ukočenost najjači. Potrebno je neko vrijeme da se mišići "razgibaju" i da se smanji osjećaj otečenosti, ukočenosti i bolova.

Sama se već duži niz godina koristim malim "trikom" koji se zove "ne ustaj u zadnji trenutak". Svoju budilicu namjestim da me probudi barem jedan sat ranije od vremena kad moram započeti sa svojim dnevnim obavezama.

Pošto je normalna tjelovježba za mene misija nemoguće, nakon buđenja napravim nekoliko lakših vježbica za pokretljivost vrata i glave i to još u sjedećem položaju. Odradim svoju jutarnju vježbu za opuštanje i nastavim ležati nekih desetak minuta.

Tada ustajem i pritom izbjegavam nagle pokrete, koji mogu dodatno pogoršati situaciju. Uočila sam, da mi je tih sat vremena "ranije", dovoljno da se moji mišići, uslijed obavljanja jutarnje toalete i pripremanja doručka, postepeno razgibaju do te mjere da popusti jutarnja ukočenost.

Uvelike pomaže jutarnje tuširanje toplom vodom (topla voda pogoduje bolovima u mišićima), ili još bolje, ukoliko za to postoji mogućnost, namakanje u kadi s toplom vodom. Taj postupak djeluje izrazito relaksirajuće.

TIJEKOM DANA

Ukoliko ste zaposleni, ovo će biti neizvedivo u potpunosti, ali se ipak može djelomično pomoći. Dakle, na radnom mjestu bi trebalo povremeno prekinuti sa radom, napraviti lagane vježbice razgibavanja i potom si uzeti barem pet minuta za odmor.

Ukoliko ste kod kuće, prakticirajte izvršavanje svojih dnevnih obaveza sa čestim stankama. Sama sam često u situaciji, da i ručak kuham na "rate", a između toga legnem i odmaram u ispruženom položaju.
Kada god je to moguće, treba izbjegavati pretjeran fizički napor, jer se mi po takvom naporu mnogo teže oporavljamo od zdravih ljudi.

Sviđalo se to našim ukućanim ili ne, potrebno je sjesti i razgovarati sa njima, te podijeliti zaduženja na sve članove i tako se što više rasteretiti. Jedan običan poduhvat generalnog pospremanja stana, može nas koštati tjedan dana "prisilnog" ležanja u krevetu, jer su naši preforsirani mišići potrošili čak i onu energiju koju nemaju.

Ukoliko se bolovi kod vas izmjenjuju i još nisu prisutni istovremeno posvuda po tijelu, tada može pomoći i dobri, stari recept naših baka. Na bolna mjesta se položi platneni jastučić, u koji smo stavili dobro istučeno svježe zelje (tako da pusti sok) i potom se priveže nekom krpom da ga fiksiramo na željeno mjesto. Istučenom zelju se može primješati i naribani krumpir, tako da je djelovanje još efikasnije.

Takav jastučić držimo sat ili dva na bolnom mjestu, a onda upotrebljenu smjesu bacimo. Za slijedeću upotrebu moramo napraviti svježe "punjenje" za naš jastučić.
Barem dva kupanja u toploj vodi dnevno će bitno poboljšati naše stanje.


Post je objavljen 06.06.2008. u 11:27 sati.