Filmska kritika: Kraljica

Zvonko mi je kupio film "Kraljica", pa sam ga odlučila pogledati!

Image and video hosting by TinyPic

Elizabeta II (Helen Mirren) susreće se s novim, laburističkim premijerom Tonyjem Blairom (Michael Sheen) i njegovom republikanski nastrojenom supugom Cherie Blair (Helen McCrory). Iako su svi na određenoj distanci, vlada uzajamno poštovanje, a njihove dužnosti se isprepliću u trenutku kad moraju reagirati na tragičnu smrt princeze Diane. Kraljica vjeruje da je jedina prikladna reakcija diskretni sprovod i dostojanstvena šutnja, no javnost je gnjevna jer odbijanje kraljevskog sprovoda i šutnju Kraljice tumači kao još jedno ponižavanje voljene princeze. S druge strane, vješti Blair proglašava Dianu 'narodnom princezom' i postiže veliku popularnost. Ipak, reakcije naroda protiv kraljice i monarhije nisu mu po volji pa odlučuje savjetovati Kraljicu kako da povrati naklonost ljudi...

Ovaj film je još jedna od 'dokudrama', drama koje djelomično koriste arhivske snimke stvarnih osoba i to se efektno koristi da bi se prikazao život princeze Diane koju u ovom filmu, kao i u stvarnosti, vidimo isključivo kroz prikaz medija koji su joj (uz njenu asistenciju) omogućili imidž svetice, iako je njen privatni život bio protkan skandalima kao i kod ostalih članova kraljevske obitelji. Film govori i o počecima vladavine Tonyja Blaira koji je premoćno pobijedio na izborima i uživao veliku popularnost, a na kraju filma kraljica proročanski upozorava da i njega može snaći iznenadni pad popularnosti - ne treba previše ni isticati da film izlazi u trenutku kada se Blairova popularnost naglo ruši zbog rata u Iraku te se tako još jače ističe poruka filma o 'nepredvidljivosti masa' i 'težini krune koja pritiska okrunjenu glavu'.

Redatelj Stephen Frears i scenarist Peter Morgan već su surađivali u drami 'The Deal', gdje je Michael Sheen također glumio Blaira, samo u onom dijelu njegove biografije koji prikazuje i njegovu makijevalističku crtu. Ipak, glavnu (i to doslovce kraljevsku) ulogu u filmu ima Helen Mirren koja je pobrala sve nagrade na vidiku (Zlatni globus, SAG, smiješi joj se i Oscar), a u svojoj karijeri često je bila blizu trona te glumila ili sinkronizirala kraljice i princeze. Ipak, do sada su su prepoznavali u šefovskoj ulozi glavne inspektorice Tennison u seriji 'Prime Suspect', čiji je producent Andy Harries zamijetio Heleninu sličnost s kraljicom pa ju je angažirao na ovom filmu. Očito će je sada pamtiti po kraljevskim ulogama jer je ove godine uz Globus za ulogu Elizabete II u ovom filmu istovremeno osvojila i Zlatni globus za ulogu još jedne kraljice Elizabete I u istoimenoj tv seriji.

Variety ocjenjuje da je film 'pametna i duhovita rekonstrukcija događaja koji su promijenili Britaniju' a Roger Ebert ističe da je 'Stephen Frears već napravio nekoliko predivnih filmova o sukobima u britanskom klasnom sustavu' a u ovom filmu o 'najvišoj od svih Britanki' kao i većina kritičara najviše ističe 'majstorsku izvedbu' Helen Mirren 'izgrađenu na sugestiji koja nagovješta da će dio kraljičine ličnosti uvijek ostati - skriven.'

Image and video hosting by TinyPic

Post je objavljen 05.04.2008. u 18:23 sati.