Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/prometugradu

Marketing

Novi vozači i prometne statistike

Odredbe novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama u kojima se propisuju ograničenja za tzv. novog vozača odnosit će se na sve osobe koje polože vozački ispit nakon 20. kolovoza 2004.
Novi vozač je osoba koja je položila vozački ispit i dobila vozačku dozvolu za M, A 1, A, B ili C 1kategoriju. Vozačka dozvola izdaje smu se na rok od dvije godine. Produžit će se ako u te dvije godine savlada program sigurne vožnje.
Radi se o sljedećim zaabranama i ograničenjima koja vrijede dvije godine od dana izdavanja vozačke:
- ograničenje brzine:
-upravljanje vozilom na cesti brzinom većom od 80 km/h
-na cesti namijenjenoj isključivo za promet motornih
vozila brzinom većom od 100 km/h
-na autocesti na 120 km/h
-mopedom na 40 km/h

- ne smiju:
-vući priključna vozila, odnosno upravljati skupom vozila
-organizirano prevoziti djecu
-konzumirati alkohol (apsolutna zabrana)
-s B kategorijom upravljati vozilom snage motora preko 75 KW (preko 102 KS)
-s A kategorijom upravljati vozilom snage prelo 25 KW (34 KS)
-upravljati vozilom u prometu na cesti u vremenu od 23 do 5 sati, osim ako je s njima pratitelj

Pratitelj je osoba s preko 25 godina starosti kojoj nije izricana zašštitna mjera ili mjera sigurnosti zabrane upravljanja motornim vozilom.

Sigurna vožnja
Novi vozač koji je položio vozački ispit i dobio vozačku dozvolu, osim za M kategoriju mora u razdoblju od 6 do 24 mjeseci svladati program sigurne vožnje.
Ukoliko ga ne svlada, odnosno ne položi, rok za polaganje se produžava još godinu dana. Ukoliko ni u novom roku ne položi program, prestaje mu vrijediti vozačka dozvola.

Sankcije - 500 kuna + jedan kazneni bod ako:
-prekorači navedena ograničenja brzine bez obzira na dopuštenuili prometnim znakom ograničenu brzinu
-vuče priključno vozilo
-organizirano prevozi djecu
-upravlja vozilom snage motora veće od navedene
-vozi bez pratnje (uz isključenje vozila iz prometa)

Tako kaže Zakon a koliko se provodi to je veliko pitanje.Nisam siguran koliko se provodi i taj program sigurne vožnje.

Evo još usporedba prometnih nesreća u prvih sedam mjeseci 2006 i 2007 godine.




usporedba 2006 2007
Prometne nesreće
-------------------- ------------- 2006 ---- 2007 ---- razlika ------- %
Ukupno--------------------- -- 1325 ---- 1587 ----- 268------ 19,8%
S nastradalima ---- ---------- 273 ---- 298 -------- 25 ----- 9,2%
S poginulima ------------------- 20 ------- 31 -------- 11------ 55%
S ozlijeđenima ---------------- 253------ 267------- 14-------- 5,5%
S mat. štetom ---------------- 1052----- 1289------ 237---- 22,5%

Nastradale osobe
Ukupno -------------------------- 327----- 582----- 255----- 78%
Poginulo -------------------------- 22 ----- 37------ 15----- 68%
Ozljeđeno---------------------- 305----- 545----- 240---- 78,7%
-teško ---------------------------- 79----- 114 ----- 35 ---- 44,3%
-lako ------------------------------ 226---- 431------ 205 ---- 90,7%

Povećanje je očito unatoč tolikim kontrolama,vikend akcijama,isključenim vozilima,oduzetim dozvolama...razumijem da su nam ceste katastrofalne ali brzina i alkohol i neiskustvo i želja za dokazivanjem kod mladih vozača su rezultat ovom povečanju postotka i prometnih nesreća i nastradalih osoba.


Prošle godine 18 mladih poginulo u nesrećama

Čak 916 prometnih nesreća u kojima su sudjelovale osobe u dobi od 18 do 25 godina evidentirala je prošle godine PU Istarska. U tim je nesrećama, piše u dopisu načelnika Lorisa Kozlevca, stradalo čak 495 osoba, a 18 mladih je preminulo. Teže tjelesne ozljede zadobile su 63 osobe, dok ih je 414 prošlo s lakšim.





I za kraj evo koliko vrijedi ljudski život!!!


PRAVOMOĆNA PRESUDA OPĆINSKOG SUDA U PULI

Godinu dana zatvora za smrt motociklista
U srazu s 'mazdom 323' vozač mopeda Vedran Baračić poginuo je na licu mjesta

PULA -
Pravomoćnom presudom Općinskog suda u Puli Nikša Peršić (28) iz Pješčane Uvale proglašen je krivim zbog izazivanja prometne nesreće 31. srpnja 2005. na Medulinskoj cesti, u kojoj je poginuo motociklist Vedran Baračić (22) iz Heki. Osuđen je na godinu dana bezuvjetnog zatvora.
Peršić je izazvao nesreću upravljajući pod utjecajem alkohola (s 1,53 promila alkohola u krvi) »mazdom 323« PU 775-HM, kojom se kobnog dana oko 16.15 sati kretao iz pravca Medulina prema Puli. Kod skretanja za Pomer počeo je pretjecati »fiat bravo« pulske registracije koji je s upaljenim lijevim žmigavcem stajao na cesti, jer je vozačica V. V. namjeravala skrenuti na lokalnu cestu. Vozač »mazde« je pretječući »bravo« potpuno prešao na lijevu stranu ceste, a da se pritom nije uvjerio može li sigurno pretjecati, bez da ugrozi bilo kojeg sudionika u prometu.
Budući da je u tom trenutku iz smjera Pule na motociklu »piaggio beverly« PU 565-HL naišao Vedran Baračić, došlo je do izravnog sudara »mazde« i »piaggia«. Baračić je preletio automobil te je pao na kolnik, pri čemu je zadobio teške tjelesne ozljede od kojih je preminuo na mjestu nesreće.



Image Hosted by ImageShack.us


Post je objavljen 29.03.2008. u 18:00 sati.