Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mkronike

Marketing

Sitno! (F1 2008.)

12 je dana i 8 sati do Velike nagrade Australie.
Pred zoru 16.03. čuti ćemo riku motora i iritantan glas Ivice Blažička u najavi utrke u Albert Parku. To je dočekivanje početka sezone nakon zimske suše bilo prava slastica za prave fanove. Moj najbolji drug TripleM i ja smo se i počeli družiti kad smo k'o sivonje prije izlaska sunca dolazili u salu s TV-om studentskog doma da bi gledali oktansko ludilo.



Što možemo očekivati ove sezone?
Svi nekako uvijek očekuju da će stanje snaga na početku sezone biti isto kao i stanje snaga na kraju prethodne. Međutim, to vrlo često nije tako. Vremenski razmak od par mjeseci je ogroman, a bolidi novi. Zimska testiranja daju nekakvu sliku snage, ali vrlo često pogrešnu. Nikad ne znate tko tamo što testira, tko vozi pun a tko prazan, tko nabija brze krugove da bi navukao malo publiciteta na svoj mlin, a tko skriva prave performanse da bi konkurente uhvatio nespremne.

No fanovi, a bogme ni novinari, nikad nemaju strpljenja čekati prvu utrku, nego uvijek proučavaju što tko radi i pokušavaju odmjeriti stanje stvari.

Evo kakav je (moj) trenutni privid stanja stvari:

Ferarri je izgleda ponovno napravio za klasu bolji auto od ostalih. Imaju i Ledenog Finca punog samopouzdanja zbog lanjske titule, a brzina mu ionako nikad nije bila upitna. Ako se ostvare prognoze nekih, ova je sezona odlučena prije nego je počela. Massa bi ponovno mogao dobiti koju trku, ali ne vjerujem da će taj vozač ikada postati prvak.

McLaren Mercedes jedini drži korak. A držanje koraka znači da je iza, ali na malom i stalnom razmaku. Njihov super talent Hamilton bi ove godine trebao pokazati da nije jednogodišnja biljka. No to bi moglo biti teže nego što se zamišlja, jer njegova brzina više nikoga ne iznenađuje, pa su očekivanja porasla. A s očekivanjima raste i pritisak. Vidjet ćemo hoće li to malac izdržati. A vidjet ćemo i koliko vrijedi Kovalainen. Lanjska odmjeravanja s umornim veteranom Fisicom nisu dala jasnu sliku pa je i za njega ovo sezona za dokazivanje.

Ostali zaostaju. Bar se čini. No čini se i još nešto, prvi među ostalima mogao bi ove godine biti slavni Williams. Godine suše možda su natjerale neke da zaborave što je taj tim sve poosvajao i jako bih volio da nas ove godine podsjete na stare dane. Ako na utrkama pokažu da sjajna forma na testiranjima nije bila prodavanje magle, bit će sasvim jasno zašto su odbili nemoralnu ponudu iz McLarena i odlučili zadržati svoju najveću uzdanicu, supertalentiranog Nicu Rosberga.

BMW je nakon iznenađujuće jake prošle sezone podigao ljestvicu očekivanja, pa zatim posrnuo na prvim testiranjima nakon predstavljanja. No stvari sjedaju na svoje mjesto i za sada nitko mudar ne bi dao novce na opkladu da BMW neće ponovno imati treći najbrži bolid.

A na to mjesto pretendira i Renault. Alonso se vratio, tim je pun optimizma najavljivao povratak na putove uspjeha. Potkrepljivano je to činjenicom da je s razvojem bolida započeto još u lipnju 2007., kad se je vidjelo da je aktualna sezona zrela za brzi zaborav. No na testiranjima nikad nisu bili najbrži. Gurali su se s BMW-om, RedBulom i Wiliamsom negdje u gornjem srednjem domu. Onda su počele spekulacije o skrivanju performansi i W krilu koje ne žele pokazivati jer ne žele da ga konkurenti prerano kopiraju. Pa su opovrgnute... Vidjet ćemo.

Red Bull je isto tu negdje. Adrian Newey je konačno sastavio bolid po svom guštu i to bi moglo i trebalo značiti pomak iz osrednjosti. Nadaju se čak i borbi za postolja. Zašto ne...

Njihova druga momčad, Toro Rosso, realno ne bi trebala biti bolja od osnovne. Borit će se za čuvanje začelja s Hondama. Ipak, već su znali pokazati blitzeve nade, a imaju i dva kvalitetna vozača...

Toyota i dalje ima vjerojatno najveći budžet i spremna je uspjeh platiti suhim zlatom. No do sada ni to nije bilo dovoljno čak ni za držanje koraka s vrhom srednjeg ranga. Pitam se koliko će dugo ta supeuspješna tvornica automobila biti spremna na ovakve šamare u vrhunskom motosportu. Sve se bojim da bi mogli dignuti sidro ako ne ove godine ne bude pomaka na bolje. Tračak nade ulijevaju zadnja testiranja na kojima je Trulli rasturao, no sve je već rečeno o testiranjima...

Honda... što reći... slavna momčad, slavne prošlosti nalazi se u situaciji kad od njih nitko ništa ne očekuje. Već par sezona se započinje s optimizmom uzrokovanim jedino idejom da mora bit bolje jer da gore ne može. Nažalost, uporno dokazuju suprotno. Lani ih je čak Super Aguri (Hondin satelit bez love za tankanje goriva u bolide) ugrožavao. Nadajmo se da će dolazak mesije utjelovljenog u Rossu Brownu dati rezultate već u drugom dijelu sezone.

Force India je novo ime za lanjsko novo ime (Spyker). Nizozemski proizvođač maloserijskih sportskih automobila je F1 avanturom omirisao bankrot i samo pravovremenom prodajom «rupe bez dna» uspio ne zaglibiti. Za Spyker je spas u bijegu od F1, a za Force Indiu tamošnji miljarder zaljubljen u miris benzina. Sretno im bilo.

A sreća je ono što će trebati i simpatičnom timu Super Aguri da se pojavi na startu Albert Parka. Rupa nakon iznenadnog odlaska glavnog sponzora nije pokrpana, i iako iz tima najavljuju pojavljivanje s lanjskim bolidima, bojim se da to neće trajati ni pola sezone, ako se ne nađe netko s velikom hrpom novčanica.

Još malo... Tik-tak tik-tak tik-tak!


Post je objavljen 03.03.2008. u 22:11 sati.