Neil Landstrumm (Scandinavia, Tresor)
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Neil Landstrumm (Scandinavia, Tresor)

“Techno is best when it combines song structure, groove, abstract sound and clever production, not some pish sampled drum loop, distorted with a ride cymbal coming in over a 5 minute period. I mean. come on… You can do better than that.“ … Avionix Recordings - Interview: Neil Landstrumm

Neil Landstrumm

Neil Landstrumm je osoba koja je koketirajući s ”prljavim” zvukovima i pravcima, kao što su bass-tech beats, electro-techno, broken-beat, miami bass, stvorila svoj jedinstveni i prepoznatljivi zvučni izričaj. On, kao pionir takvog zvuka, uz još par imena na sceni, kao što su Christian Vogel, Dave Tarrida, Si Begg i Tobias Schmidt, je postao njegov glavni nositelj. Landstrumm je u svojoj srži live artist, a takvu reputaciju je izgradio na odličnim live izvedbama širom svijeta (Unit-Tokyo, Rex-Paris, Tresor-Berlin, electrowerkz-London…). Do sada je izdavao za mnoge utjecajne labele na polju elektronske glazbe (Tresor, Peacefrog, Scandinavia, Mosquito, Music Man, Sonic Groove i Planet Mu) na kojima je objavio zapažena izdanja. Surađivao je s imenima kao što su Cristian Vogel, Si Begg, Dave Tarrida, Mike Fellows, Bill Youngman i Tobias Schmidt, a uz sve to pokrenuo je i uspješno vodi label Scandinavia na kojem izdaje kvalitetnu glazbu s kojom zalazi u nove i još neistražene glazbene teritorije. Scandinavia je još u svijetu poznat kao jedan od par labela koji su inovativni u glazbenom smislu, a Landstrumma se smatra za jednog od vodećih eksperimentalnih techno producenata. Svojim djelovanjem na sceni, što kroz Scandinaviu, što kroz nastupe, puno je pomogao u razvoju škotske techno scene. Do sada se sam pojavljivao još pod imenima Navario Sauro i Polaris. Također je zabilježio dosta suradnji s drugim producentima (Blue Arsed Fly, Shit And Cheap, The Verticals) od kojih je najpoznatija Sugar Experiment Station s Tobias Schmidtom.

Pravo ime mu je Neil Sutherland, rođen je u Škotskoj (Edinburgh), a glazbenu karijeru počinje u razdoblju 1993. i 1994. godine kada se lagano počeo baviti produkcijom i kada je počeo raditi u klubu Sativa iz Edinburgha. Budući kako su zajedno radili u klubu Landstrumm je stvorio odnos na prijateljskoj i radnoj osnovi s Tobias Schmidtom, Dave Tarridaom i Shandyem. Zajedno su pod okriljem kluba imali odličnu priliku usavršavanja svojih jedinstvenih live izvedbi i dj vještina, a Landstrumm je pod utjecajem rane acid house scene i britanskog bleep techna pomalo stvarao svoj karakteristični zvuk kojeg će kasnije ovjekovečiti kroz izdanja na raznim labelovima.

Jedno od važnijih poznanstava u njegovoj karijeri je bilo ono s Cristian Vogelom. Nedugo nakon početka rada u Sativi Landstrumm je počeo izdavati na Vogelovom labelu Mosquito gdje je do sada izdao nekoliko EPa. Njih dva su, također na Mosquitu, izdavali i zajedničku produkciju pod pseudonimom Blue Arsed Fly, te im je upravo pod tim imenom bilo prvo izdanje “Starfish / Responder” iz 1994. godine. Tijekom tog perioda Landstrum je već pomalo razvio i oblikovao svoj zvuk, a ubrzo je preko Vogelovog poznanstva s Luke Slaterom počeo producirati za Slaterov label Peacefrog. Na njemu je 1995. godine izdao svoj prvi album imena “Brown for August” koji je bio dosta nabrijan, minimalan, kaotičan s živčanim zvukovima i u određenim trenutcima bizarne atmosfere.

Već iduće godine (1996.) je započeo suradnju s berlinskim labelom Tresorom kada mu je na njemu izašao album naslova “Understanding Disformation” (Tresor.053). Taj njegov prvijenac na Tresoru je bio lagani odmak od dotadašnjeg Chicago Peacefrog stila. Neki bi rekli kako je to možda bila svojevrsna proba njegovog novog bass techno zvuka u kojem se osjećao utjecaj klasičnog detroit techna i apstraktnog sheffildskog bleep techna. Sam album je eksperimentalnog karaktera i dosta je nabrijan, ali također pokazuje dubinu i širinu Landstrummovog stvaralaštva. Svoju laganiju stranu Landstrumm pokazuje kroz stvari "Twisted in New York" i "Range Rover Traxx", dvije omamljujuće vožnje. Agresivniji pristup glazbi izražava kroz stvari "The Glasvegas Experience" i "S. Board/ZX-81", a dvije najlaganije stvari na albumu su “Invasion of the Bovine Snatchers" i "Nasty and Suspicious Nature". Nedugo zatim, kao nastavak na ovaj album, uslijedila je ploča “Paraline Horse” (Tresor.054). Na njoj se nalazi najapstraktnija stvar s albuma “Understanding Disformation” koja je obrađena rukama Jay Denhama i Christian Vogela. Oba remixa zadržavaju Landstrummu svojstvene zvučne značajke.

Iste godine je pokrenuo Scandinavia label na kojem je prvo izdanje bilo “AJ 37 Viggen” Adam X & Navario Sauro. Scandinavia se kasnije od eksperimentalnog techno labela pretvorila u label koji je razvijao te istraživao mnoge elektronske glazbene pravce. Znači, nije se zadržao unutar jednog ograničenog okvira. Do sada je na njemu zabilježeno oko 26 izdanja od kojih su neka bila u iznimno ograničenim nakladama, a producenti koji su izdavali na njemu do sada su Stephen Brown, Sugar Experiment Station, Adam X, Tobias Schmidt, Bill Youngman i još neki. Nije loše spomenuti kako se nakon osnivanja podružnice Scandinavia NYC za Ameriku taj dio labela specijalizirao za multimediju, obradu zvuka te video produkciju.

“I also have the Scandinavia Wear clothes label which sells direct to people through the website or though various shops in the UK, Germany, Japan, Sweden and the US. I am also kept pretty busy with motion graphics and design jobs for various clients including MTV, The Royal Bank of Scotland Group and others…”… Avionix Recordings - Interview: Neil Landstrumm

Iduću 1997. godinu su također obilježila izdanja objavljena na Tresoru. Jedno od tih izdanja je bio album “Bedrooms and Cities” (Tresor.082) koji je tada bio njegov treći po redu album, a drugi na Tresoru. Njega također karakterizira nekakav apstraktni zvuk free-style techna kojeg je Landstrum već bio počeo promovirati kroz svoj Scandinavia label. Dosta je temeljen na UK bleep zvuku iz ranih devedesetih, sadrži dosta bass linija i electro zvukova. Bilo je to najprodavanije Landstrumovo izdanje do danas i koje je, u to vrijeme, učinilo veliki proboj za Scandinavia Records. Drugo izdanje za Tresor te godine je bila ploča “Scandinavia Sessions” (Tresor.081). Na njoj se nalaze 4 stvari koje su remixirali Navario Sauro (on), Adam X, Tobias Schmidt i Stephen Brown. Sve ove obrade također pokazuju jednako shvaćanje Landstrummovih ideja.

U kolovozu 1997 godine, kako sam već spomenuo, preselio je studio i sjedište Scandinavie u New York, točnije u Brooklyn, svoju novu bazu za istraživanje. Par mjeseci poslije, 1998. godine, na Tresoru mu je izašao album "Pro Audio" (Tresor.103) koji je bio minimalnijeg karaktera od prethodnih. “Pro Audio” je u cijelosti napravljen u Brooklynu koristeći mnoge nove alatke što je za njega bilo osvježenje jer je otkrivao nove načine rada i eksperimentiranja. Na albumu se osjeti dašak NY kulture koja se očituje preko mnogočega pa i po hip hop strukturi stvari. Ritmički je možda i predvidljiv, ali je album u cijelosti eksperimentalnog karaktera i iznenađuje slušatelja kroz svih 12 stvari koliko ih se nalazi na ovom albumu.

“I have always tried to reflect a feeling of the times in my records and also environment. A record made in Edinburgh is never going to sound like a record made in New York for example. I feel passionately about techno and electronic music in general, but sometimes you just want a break from it or to listen to something else for inspiration. I really don’t see anything wrong with that. In fact, listening to other music and creating hybrids is what it’s all about - cross breeding music.” … Avionix Recordings - Interview: Neil Landstrumm

Vrijeme je da nešto kažem i o projektu Sugar Experiment Station. SES je live projekt iza kojeg stoje Neil Landstrum (Navaro Sauro) i Tobias Schmidt koji su dobri prijatelji od samih početaka njihovih glazbenih karijera. Pokrenuli su ga 1996. godine, a pod tim imenom su zajedno producirali, izdavali (uglavnom na Scandinavia Recordsu) i nastupali po raznim festivalima, recimo na Sonaru (Barcelona) 1998. godine. Godinu ranije, 1997. godine, su izdali, na Scandinavia Recordsu, "Ultramonotone CD" koji je čista preslika njihovih energičnih live setova. Nakon posjeta Tresoru i drugim techno središtima tokom 1997 godine, 1998. godine su posjetili Japan gdje su snimili “Ultramonotone live”. Još je zanimljivo spomenuti kako se u live izvedbi koriste pravom opremom izbjegavajući uporabu softwaera, te da su zajedno još surađivali i na down tempo projektu The Verticals u koji su bili uključeni i razni vokalisti.

“Hardware gear all the way. I use Macs for mastering and recording but I have always been a fan of dedicated boxes and synths…” … “Collaboration is a good way to make music making more fun, drawing on other people influences and talents.” … Avionix Recordings - Interview: Neil Landstrumm

Prvo izdanje na Tresoru nakon albuma “Pro Audio” je bio “Glamourama EP” (Tresor.170) koje je izašlo 2001. godine. Ovo izdanje odiše s puno više melankolične atmosfere nego njegovi prethodni uradci koji su bili mnogo mračniji i nabrijaniji. Bilo je to manje apstraktno, više melodično izdanje, ali i dalje s prepoznatljivim Landstrummovim značajkama. Nakon njega je iste godine usljedio album “She Took a Bullet Meant for Me” (Tresor.177). Bio je to još jedan u nizu albuma apstraktnog ozračja i prestavlja nekakvu šizofrenu kombinaciju Landstrummovog Peacefrog stila, eksperimentalnog Scandinavia label stila i synth popa. Na prvo slušanje dosta čudan zvuk budući kako je u njemu spojio dosta techno, electro, breakbeat i hip hop elemenata. Album je u cijelosti snimljen u Brooklynu (NY), te je s njim još jednom svratio pogled na sebe.

“I think having a heavy dose of history and old skool values in contemporary music is a good thing. If you don’t know where you have been you wont know where to go next. Music is very much a cycle based thing.”… Avionix Recordings - Interview: Neil Landstrumm

Bilo je tu još njegovih zapaženih izdanja od kojih bi možda jedino spomenuo "The Factory Revival EP” (Scandinavia25) koji je inovativna obrada stvari slavnih bendova Joy Division i Happy Mondays. Također je zanimljivo spomenuti kako su mu 2 stvari s albuma "Bedrooms & Cities" objavljene i na Robert Hoodovom albumu "Internal Empire" (Tresor77). Ove godine (2007.) je u svibnju izdao album “Restaurant Of Assassins” na labelu Planet Mu.

“I wouldn’t say that there are more types of techno than ever before. The Schranz sound from Germany is shit in my opinion. It’s all the same and a bit of a joke now in Germany - dead dead dead. Loopy techno is also pretty devoid of ideas and talent. How many of those records will stand up in a few years time? Very few, as you cant tell the difference between them. That kind of techno choked the scene. They are OK in small doses, but not all night. In most cases those labels were distributor-driven labels, which is a massive conflict of interest and pushed the more creative cool labels off the scene and out of the shops. Loop techno also caused shops to stop buying in as many techno records as they couldn’t tell the difference between the good and bad records and they ended up with a glut of records they couldn’t sell.“ … Avionix Recordings - Interview: Neil Landstrumm

Iako je u razdoblju od 1994. do 1998. godine Landstrumm izdao svoje najznačajnije i najutjecajnije radove, činjenica je kako on i dalje svojim eksperimentiranjem krši ustaljena pravila i pomiče granice stvarajući svoj osobni zvuk koji odvodi elektronsku glazbu na neka nova i dosada neistražena naelektrizirana glazbena polja.

“Techno fans and lovers tend to want the same record over and over again, the “repeat shag”, and if you get known for a particular sound they only want that or think it isn't good. Sometimes people who claim to be open-minded techno fans but are the most closed minded people. Originally techno wasn’t like that and I think it’s for the worse that it fell into that trap in the late ‘90s and early ‘00s. I have a strong feeling that the scene is pulling itself out of that fug now as the wannabes and losers have been caste off in the clearances of the last few years as techno is no longer the "new" music to go out to.”… Avionix Recordings - Interview: Neil Landstrumm

---> Neil Landstrumm sets <---

Diskografija
scandinavianyc.com
myspace.com/neillandstrumm


Post je objavljen 18.12.2007. u 17:02 sati.