Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sinnerboy

Marketing

FIGUAR ili FIĆO ili ZASTAVA 750 SC ili MOJ PRVI AUTO...

dakle potaknut komentarom...mala pričica o mom prvom (i zasada jedinom) prijevoznom sredstvu na motorni pogon čiji sam ponosni vlasnik bio - THE ONE AND ONLY MAGNIFICENT FIĆO ili da budemo precizniji ZASTAVA 750

Moj je bio prekrasne trula višnja boje, u skladu sa hrđom na pragovima te je od dodatne opreme imao dasku od iverice na podu (da ne ulazi voda kroz rupe na podu) i zavarenu podšasiju ispod toga (da se ne slomi kad ga se parkira na rubnik)

kupljen prije jedno 4 godine, za sitne pare (cijena prosječnog bicikla) te za malo veće pare (ali u okviru minimalca na razini RH) doveden u vozno stanje te nemilosrdno vožen godinu i pol dok najzad nije rekao "Zbogom" i sad časno trune, neometan i sve se više uklapa u okolinu...tj prirodno se reciklira...

i naravno kao svaki prvi auto je bio lupan (jedno 10 puta, dok nisam naučio gdje su mu rubovi i kraj), nemilosrdno gažen (120 km/h izgleda kao 250 u nekom drugom autu...doslovno..otpala mi ručica mjenjača) pretovaran (rekord - 7 ljudi...od toga 2 stokilaša)....i mogu vam reći da mi nedostaje...

Inače sam vozio ili provozao dosta automobila (uz ostalo i neke perverzije kao što je Clio Williams i Mercedes S-klasse) ali mi je fićo ostao u najljepšem sjećanju...valjda zato što je bio FIĆO!

Naravno da je za današnje pojmove smiješno zastario, nesiguran (dovraga, noge su vam dok sjedite ISPOD REZERVOARA GORIVA koji je inače drito iza instrument table) spor (ali recimo ni službena Astra moje skromne firme sa 90 konja ne ubrzava kao fićo sa 26 konja po gradu...provjereno štopericom) i sa malo čudnom (JEBENI HARDIJEVI ZGLOBOVI!) mehanikom koja zna otkazati baš kad ne treba (recimo meni otpao pomenuti zglob sa poluosovinom u 9 navečer na - 10 celzija...u susjednoj državi...horor...) ali feel u vožnji i jednostavna mehanika (od alata samo kombinirke, šrafciger i par francuza je dovoljno da ga rastavite i sastavite) te rezervni dijelovi i mehaničari koji ga mogu jako jednostavno popraviti za jako sitne pare čine neke od ljepših dijelova posjedovanja ovog malog čuda...

zato mi je jako žao što ih ima sve manje i manje...

i što u RH još uvijek ne postoji klub ljubitelja istog...

inače ako mislite da je fićo kanta...starijima samo spomenite ABARTHE (od 50 do 110 pa i više konja...zvali su ga mini porsche) a mlađima narančastog fiću (dobro samo školjku od fiće)..koji na 402m jede Ferrari for breakfast...

P.S. jedna od jačih fora je bio zahtjev carinskog djelatnika da otvorim prtljažnik da vidi što ima u njemu...i naravno otvorih ga...i kad sam skužio da carinik stoji iza auta (gdje je btw. motor) prvo sam skoro umro od smijeha...skoro sam ga pitao da pogleda jel treba nasuti ulje...iovako je bio ljut jer je mislio da ga zajebavam...

P.P.S da sad naletim na Fiću, po mogućnosti 850 verziju, i da je u dobrom stanju - bez razmišljanja bih ga kupio...i naravno uredio...ništa puno...novi lak, malo prčkanja po motoru...i naravno da bih ga mazio i pazio više nego pokojnog...

Post je objavljen 11.12.2007. u 16:09 sati.