Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/promopr

Marketing

S veseljem Vas izvješćujem da je 07.studenog otvorena izložba V.Franjevića, u Nelle Gallery u Zürichu, pod visokim pokroviteljstvom generalnog Konzulata RH-e. Otvorenju je između ostalih nazočio konzul Nenad Hölbl. Uvodni govor održao je gosp.Al'Leu, poznati švicarski umjetnik i publicist, čije lijepe riječi objavljujem u cijelosti.

1963. u Martincu kraj Čazme rodjen, od 1993. u Kneževini Lihtenstajn živući slikar, pjesnik i multimedija umjetnik Vlado Franjević fascinira svojim višeslojnim radom koji traži ujedinjenje arhaične snage tradicije sa rizikom digitalnih sistema suvremenog multimedijaliteta.

Velik dio ovdje pokazanih radova je nastao prošlog ljeta u Hrvatskoj, a danas to ima nešto kao „dan vatrenog krštenja“ s ove strane Alpa.

U procesu improvizacije Vlado Franjević fiksira intuitivno, i isto dokumentira u ekspresivnost svojeg slikarskog duktusa koje se razradjuje u kompoziciji teško naslućene strukture slike, a kroz to takodjer uvijek vizualizira fragmente one fascinacije umjetničkog senzibiliteta koji umjetnost ostavlja da bude veleposlanicom duševnog procesa.

U seriji slika „Razglednice“ Vlado Franjević je skenirao stare austrijske poštanske karte, iste grafički obradio, digitalnim putem otisnuo na tekstil, a zatim isti akrilnom bojom dalje obradio.

Ti radovi izvlače svoj vizualni potencijal i pomaknuća interpretacije iz recipročnosti individulane povijesti, gubljenja sjećanja i slučajne rehabilitacije u umjetničkom radu.

Ta pomaknuća značenja i funkcionaliteta u konglomeratu iz namjere, slučajnosti, povijesti vremena, geografskog lociranja i trenutne stvaralačke ideje postaju pomoću skripturalne ornamentike uobličene u poetske vizije koja fiksira svaki pokušaj odgonetavanja značenja u teško moguće razrješivom stanju lebdjenja.

Karakteristično za sve na ovoj izložbi sakupljene radove nije samo Franjevićeva spremnost na rizik šifriranja nego takodjer njegovo razigrano općenje sa hermetikom izraza slike.

Radovi su permanentni izazov intuitivnim sposobnostima kod razmatranja umjetnosti.

Oni se hotimično brane od lagane konzumiranosti i zahtjevaju jak osobni učin kod njihovog interpretacijskog ogoljenja.

U slikama sa motivima cvijetova i pokretnim plohama čovjek vjeruje prepoznati varijacijama bogate pokušaje povratka ka znakovitoj magiji.
Magiji koja se služi odgodom punoj tajni, iza granica komunikacije, koja ima prodju.

Nemirni momenti iz autorefleksije jednog umjetnika i likovnog stvaratelja signaliziraju se u slikama „Bipolar“. Vlado Franjević pokazuje ovdje da se vidi kao Sizifa u vječnoj proturječnosti izmedju radjanja i raspada, tijela i duha, saznaja i zaborava, kao i emocije i kalkuliranosti.

U njegovim je radovima latentno prisutna ideja kulturnog šamanizma.

Tumač i gledatelj stvara endogene, unutarnje metafore iz izvanjezičnih regija i konfrontira iste sa zabludom formuliranja znanstveno vjerodostojne sadašnjosti.

Slikarstvo je kod Vlade Franjevića nešto kao emocionalni pantograf koji njegova iskustva i osobne refleksije iz apsurdnosti egzistencijalnog prenaša radje na sunčanu površinu smislenog i poetskog…



Al’Leu
Kipar & publicist, Zürich
07.11.2007. Nelle galerija, Zürich



Post je objavljen 11.11.2007. u 19:41 sati.